Spalio 16-17 dienomis Briuselyje vykstančios tarptautinės konferencijos „Kultūros vyksmas“ tema – „Europos auditorijų plėtra: 2020-ieji ir vėliau“.
Auditorijų plėtra ir tarptautinė integracija – vienas svarbiausių strateginių programos „Kūrybiška Europa 2014-2020“ tikslų. Ji pratęs dabartinę ES programą „Kultūra 2007-2013“, kurią Lietuvoje koordinuoja Tarptautinių kultūros programų centro Kultūros kontaktų biuras.
Naujos programos „Kūrybiška Europa“ kūrėjai teigia, jog auditorijos Europoje daugiausiai vartoja vietinę, šalies viduje sukurtą kultūrą ir anglo-amerikietišką popkultūrą. Taip prarandamos ne tik kultūrinio bendradarbiavimo galimybės, bet ir ekonominis kultūros organizacijų pelnas bei skirtingų Europos kultūrų bendro pokalbio, empatijos galimybės. Svarbu ir tai, jog per pastarąjį dešimtmetį ypač išaugo informacijos mobilumas, išsivystė interaktyviosios technologijos, to pasekoje auditorijos vis daugiau tiesiogiai dalyvauja meniniame veiksme bei jo aptarimuose virtualioje erdvėje. Dėl šių priežasčių Europos Sąjunga nusprendė 2014-2020 metais daug dėmesio skirti auditorijų plėtrai bei įtraukimui. Šiuos procesus ir atspindi didžiausia Europos Komisijos organizuojama konferencija kultūros srityje – „Europos auditorijų plėtra: 2020-ieji ir vėliau“ – kurioje bus kalbama apie auditorijų įtraukimą, vystymą ir švietimą. Jos metu pasidalinti gerąja patirtimi su kolegomis yra kviečiami sėkmingiausių ES finansuotų renginių atstovai.
Kauno bienalės vadovė Virginija Vitkienė į renginį pakviesta papasakoti apie strategiją, kurios dėka pavyko sukviesti skirtingų interesų, įvairių amžiaus grupių žmones. Pasak jos, toks rezultatas pasiektas dėl renginio tarpdiscipliniškumo ir įvairių miesto erdvių išnaudojimo.
„Jei iki šio renginio į Kauno bienalę eidavo tekstilės meno gerbėjai, o į Tarptautinį šokio festivalį „Aura“ – šokio gerbėjai, taprdisciplininė programa „Judanti tekstilė“ buvo sukurta tam, kad auditorijos maišytųsi. Norėdama pasiekti daugiau žiūrovų Kauno bienalė pasirinko netradicines erdves – renginiai vyko ne tik nacionaliniame muziejuje, bet didžiausiame prekybos centre, Kauno arenoje, mieste kursavo troleibusas-galerija. Todėl kalbėjome ir galerijos lankytojui, ir atsitiktiniam praeiviui,“ – pasakoja Kauno bienalės vadovė Virginija Vitkienė.
Kauno bienalė – vienas iš 22 projektų, pakviestų dalyvauti Europos Komisijos rengiamoje konferencijoje „Europos auditorijų plėtra: 2020-ieji ir vėliau“. Dalyviai buvo atrinkti konkurso būdu įvertinus jų pasiekimų aktualumą.