Kitąmet Venecijoje Lietuva pristatys kosminės architektūros viziją

Kitąmet Venecijos architektūros bienalėje Lietuva pristatys kosminės architektūros viziją. Lietuvos kultūros taryba praėjusią savaitę nusprendė, kad šaliai renginyje atstovaus viešosios įstaigos „Rupertas“ projektas „Planeta iš žmonių“.
Julijono Urbono paroda „Planeta iš žmonių“
Julijono Urbono paroda „Planeta iš žmonių“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Projekto autorius – dizaineris ir menotyrininkas Julijonas Urbonas, kuratorius Janas Boelenas, komisarė Julija Reklaitė. Paviljonui skirta 173 tūkst. eurų.

Projektas pripažintas geriausiu iš keturių pretendentų, dalyvavusių atrankoje.

„Planeta iš žmonių“ įsikurs Italijos karinio jūrų laivyno 42-ame sandėlyje – ten pat, kur šiuo metu veikia „Auksinį Liūtą“ 58-ojoje Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje gavęs Lietuvos paviljonas „Saulė ir jūra: Marina“.

Pasak Kultūros tarybos, Lietuvos nacionaliniame paviljone bus keliamas klausimas, „kas nutinka architektūrai, kuomet ji palieka Žemę?“

Žadama, kad projektas „Planeta iš žmonių“ taps interaktyvia architektūrinės fantastikos instaliacija, jos ašis – 3D skeneris. Jis skenuos žmogaus kūną, pavers jį trimačiu modeliu ir įkels į „nežemiškos bioarchitektūros ir astrofizikos simuliacijas“.

2020-aisiais vyksiančios 17-osios Venecijos architektūros bienalės tema – kaip gyvensime kartu.

Bienalės kuratorius Hashimas Sarkis šią temą apibūdina kaip kvietimą sudaryti naują erdvinį susitarimą: architektai turėtų svarstyti ateities bendro buvimo formas bei kurti joms erdves „neišvengiamų politinių skirtybių ir ekonominės nelygybės“ kontekste.

Lietuva Venecijos architektūros bienalėje dalyvaus trečią kartą – 2016-aisiais pristatytas „Baltijos“, o 2018-aisiais – „Pelkių“ paviljonai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų