R.Elpas įkūnys daktarą Dulkamarą G.Donizetti komiškoje operoje vasario 10 d.
Žaibiški pokyčiai
„Meilės eliksyras“ yra viena populiariausių operų pasaulyje, bet teko pavargti ieškant pakaitinio atlikėjo, – pripažino Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro atstovė Jurgita Skiotytė-Norvaišienė, – baltarusiai šiuo metu jos neturi repertuare, o kuomet turėjo – atliko rusiškai, tik vienas Latvijos nacionalinės operos solistas šią partiją moka, bet šiuo metu taip pat serga, Lenkijos teatruose radome solistų, šią partiją atliekančių vokiškai. Galiausiai atsirado du estai, bet abu tądien turintys spektaklius“.
J.Skiotytė-Norvaišienė buvo maloniai nustebinta estų požiūrio į situaciją, „sunkiai įsivaizduoju, kad taip galėtų būti mūsų šalyje, o estų solistų vadovė suderino, kad vienas iš kolegų perimtų abu tos dienos spektaklius, o kitas, šiuo metu ryškesnis atlikėjas, galėtų atvykti į Klaipėdą.“
Anot teatro atstovės, solisto paskolinimas likus vos kelioms dienoms iki spektaklio yra iškalbingas gestas, „Lietuvoje tokie dalykai gali būti derinami net kelis mėnesius ir tai ne visada sėkmingai, o estai savo spektaklio sudėtį sutiko pakeisti likus porai dienų iki ėjimo į sceną. Paklausus kodėl, atsakymas buvo paprastas – jų teatrui svarbu, kad atlikėjai keliautų, pasisemtų darbo su įvairiomis trupėmis patirties, priimtų iššūkius ir realizuotų save, augtų“.
Klaipėdietiška operos atmosferą
Meilės dienos išvakarėse rodoma G.Donizetti opera yra atliekama originalo, italų kalba. Vieną iš pagrindinių vaidmenų, romantiškąjį Nemoriną, įkūnija žymus operos solistas Tomas Pavilionis. Šiuo metu Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre dirbantis atlikėjas ruošdamasis šiam vaidmeniui savo įgūdžius tobulino pas profesorius Italijoje, „dabar mano „bel canto“ gražesnis, patį vaidmenį esu dar giliau išnagrinėjęs, labiau išjautęs, įdėjęs daugiau darbo – tikiu, kad tai bus matoma ir girdima“, – sakė solistas.
Nemoriną T.Pavilionis atlieka dviejuose „Meilės eliksyro“ pastatymuose – klaipėdietiškame ir 2015 m. statytame Vilniuje. Spektaklis uostamiestyje išsiskiria šiuolaikiška interpretacija – veiksmas perkeltas į klaipėdietiškų bruožų turintį pajūrio miestą, o Nemorinas yra ne paprastas kaimietis, kokį jį matė G.Donizetti, o fotoreporteris.
Operos siužetas pasakoja užgimstančią Nemorino ir Adinos meilės istoriją. Beprotiškai įsimylėjęs Nemorinas spektaklyje yra tarsi apakinamas meilės, savo mylimosios Adinos akivaizdoje jį apima drovumas ir nepasitikėjimas savimi. T.Pavilionio nuomone, net jei spektaklyje ši būsena hiperbolizuojama, ji atpažįstama visiems, bent kartą patyrusiems meilės jėgą.
„Koks bebūtų gyvenime – ekscentriškas, drąsus, pašėlęs – įsimylėjęs žmogus dažniausiai tampa drovus. Tai – vienas iš įsimylėjimo etapų, kuris įveikiamas ryžtu, pastangomis. Juk ir spektaklyje stebuklingasis meilės eliksyras nėra tikras – Nemorinas savo mylimąją užkariauja pats, savo jėgomis, tikėjimu. Mylinčio žmogaus atkaklumas ir yra meilės eliksyras“, – svarstė operos solistas.
Klaipėdoje debiutavęs 2013 m. spektaklis sulaukė didelio publikos palaikymo, o jo profesionalumą patvirtino geriausio tų metų spektaklio titulas, apdovanojimas „Padėkos kauke“. 2014 m. solistas Tomas Pavilionis už pagrindinį Nemorino vaidmenį buvo nominuotas „Auksiniam scenos kryžiui“.
Spektaklio režisierė Daina Adama Adamkevičiūtė, dirigentas Martynas Staškus, dailininkė Marta Vosyliūtė.