Piešiniai atlikti ant įvairaus dydžio ir struktūros popieriaus, naudojant akrilą, grafito miltelius, tušą ir kitas medžiagas. Pasak dailėtyrininko dr. Vido Poškaus, B. Rudžiui ypatingai „svarbūs visi piešinio aspektai – linija, štrichas, dėmė, skirtingi ir įvairūs šių elementų deriniai“. Paroda veiks iki kovo 24 dienos.
„Ne viską nugula laiko dulkės“
„Parodoje „Vaizdas vilioja Vaizdą“ pateikiu kūrinius atliktus tik ant popieriaus arba likusius popieriuje eskizų knygose. Abstraktaus pobūdžio darbų kolekcijose pristatau konstruktyvias kompozicijas, jų ciklus, kurie yra inspiruoti pirmųjų sumanymų ir mane tenkinančio jų techninio išpildymo.
Tai savotiška tęstinė provokacija, skatinanti praminti naujo vizualinio takelio pradžią.
Sudarau galimybę pažvelgti į piešinio medžiagiškumą neuždarant jo į klasikinius pasportus, rėmus ar (pa)slepiant po stiklu. Žiūriu į popierių, kaip kultūros pradmenį ir nagrinėju jo 2D plastinės raiškos galimybes.
Man baltas lapas – tarytum altorius, kurio aš nenoriu sutepti. Bet tenka. Į ekspoziciją įtraukiau po vieną / kitą kūrinį iš savo personalinių parodų vykusių Vilniaus „Arkos“, „Kablio“, „Pamėnkalnio“, „Titaniko“ galerijų arba Šiuolaikinio meno centro erdvėse, o taip pat Kėdainių, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių parodų salėse 1984–2024 metais. Tiesiog noriu žiūrovui tarti, kad per keturiasdešimt metų ne viską nugula laiko dulkės“ – B. Rudys.
Kūrybinė B.Rudžio strategija ir taktika
Dailėtyrininkas dr. Vidas Poškus sako, kad „Lietuvos meno lauke dairantis ir ieškant tikro piešėjo (tokio, kuriam piešinys yra ne tik viena iš daugelio meno rūšių, bet esminė išraiškos priemonė, ir mąstymo būdas, filosofija), rodomasis pirštas pirmiausia turėtų būti nukreiptas į Šiauliuose gyvenantį bei kuriantį Bronių Rudį.
Dar nuo praeito amžiaus aštuntojo dešimtmečio šis menininkas pasirinko šį vieną seniausių ir universaliausių raiškos būdų, kaip kūrybinę strategiją bei taktiką. Jam svarbūs visi piešinio aspektai – linija, štrichas, dėmė, skirtingi ir įvairūs šių elementų deriniai. B. Rudys piešinį paverčia esmine objekto, instaliacijos, netgi performanso arba akcijos sąlyga. Ir tikslu“.
Kūrėjas
Bronius Rudys gimė 1954 m. Vepuose (Panevėžio raj.) 1972–1977 m. studijavo Šiaulių pedagoginio instituto Dailės fakultete. Nuo 1986 m. – Lietuvos dailininkų sąjungos narys (nuo 2021 m. LDS Šiaulių skyriaus pirmininkas).
Parodose dalyvauja nuo 1977 m.
Surengė daugiau nei 30 autorinių parodų. Kūrybinės veiklos sritys: estampinė ir unikalioji grafika – piešiniai, instaliacijos, objektai, performansai. Darbų yra įsigiję Nacionalinis Lietuvos dailės, Šiaulių „Aušros“, Zimerlio („Zimmerli Art Museum“, JAV) muziejai, užsienio galerijos (Australijoje, Suomijoje, Švedijoje, Vokietijoje), privatūs kolekcionieriai.