„Taip, tai yra įvykis“, – patikino menotyrininkas, Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro vadovas Ignas Kazakevičius. Gavęs pasiūlymą priimti tokią parodą uostamiesčio parodinėse erdvėse jis kurį laiką galvojo. „Parodų rūmai – pritaikyti šiuolaikiniam menui, tai nėra muziejinės erdvės. Būtent dėl šito labiausiai jaudinomės“, – teigė pašnekovas.
Asmenybė – prieštaringa
Jau vaikystėje pažintį su žymiuoju ispanų dailininku pradėjęs I.Kazakevičius, patikino, kad S.Dali – prieštaringa asmenybė: „Įdomu, ar žmonės eis dėl jo šlovės, ar dėl susikurto įvaizdžio, ar dėl kūrinių. Čia panašu į grupę „Rolling Stones“ – apie ją girdėję kone visi, tik klausimas, kiek žmonių iš tiesų yra girdėję bent vieną jų dainą.“
Į Klaipėdą atvežtą ekspoziciją „Materialusis siurrealizmas“ sudaro 100 S.Dali darbų iš privačios kolekcijos. Kūriniai Lietuvoje bus pristatomi pirmą kartą.
Klaipėdos Parodų rūmuose bus eksponuojamas Dantės Alighierio poemos „Dieviškoji komedija“ iliustracijų ciklas, Italijos vyriausybės užsakymu S.Dali kurtas 1951–1960 m., tikėjimo temų įkvėptas litografijų ciklas „Dvylika apaštalų, arba Apskritojo stalo riteriai“ (1977 m.), Pedro Antonijaus de Alarcono apysakos „El sombrero de tres picos“ („Trikampė skrybėlė“) ir to paties pavadinimo baleto iliustracijos (1959 m.), Renesanso menininko Benvenuto Cellinio autobiografijos iliustracijos (1945 m.) ir kt.
Grafikos ekspoziciją papildys proginiai medaliai, juvelyrikos dirbiniai ir kt., dekoruotos keraminės lėkštės iš serijų „Žaidimo kortos“, „Las Flores Dalinianas“, „Septyni menai“, dailininko sukurtų pašto ženklų, vynų etikečių maketai.
Paroda Klaipėdoje veiks iki vasario 28 dienos.
Garsėjo ryškiu charakteriu
S.Dali (1904-1989 m.) gimė Figeryje (Ispanija). Studijavo Madrido dailės akademijoje, tačiau buvo iš jos išmestas už kalbas. S.Dali pareiškė, kad niekas neturi pakankamai kompetencijos jo egzaminuoti. Paryžiuje jis susipažino su garsiuoju Picaso, netgi sukūrė jo įtakoje kūrinių seriją.
1929-aisiais S.Dali prisijungė prie Andre Bretono organizuotos siurrealistų grupės. Tačiau ir čia išlindo karštas ispano būdas – jis susipyko su kairiaisiais siurrealistais, kurie jį išmetė iš grupės. S.Dali jiems pareiškė: „Siurrealizmas – tai aš“. Karo metais dailininkas gyveno JAV, sugrįžęs į gimtąją Ispaniją įsikūrė Katalonijoje, kur 1989-aisiais, ištiktas širdies smūgio, mirė.
Tarp garsiausių jo darbų – „Liepsnojanti žirafa“, „Miuncheno sutartis“, „Paskutinė vakarienė“ ir kt.