Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Klaipėdos I.Simonaitytės bibliotekoje – senosios muzikos atlikėjai

Spalio 7 d. 17 val. Klaipėdos apskrities viešosios I. Simonaitytės bibliotekos Renginių salėje vyks senosios muzikos ansamblio „Affectus“ (Vilnius) koncertas „Nauja senoji muzika“.
Senosios muzikos ansamblis „Affectus“ koncertuos Klaipėdos I.Simonaitytės bibliotekoje.
Senosios muzikos ansamblis „Affectus“ koncertuos Klaipėdos I.Simonaitytės bibliotekoje. / Ansamblio asmeninio archyvo nuotr.

Senosios muzikos ansamblis „Affectus“ susibūrė 2004 metais. Tai viena iš tų retų Lietuvos muzikinių grupių, kurios nariai nuosekliai domisi ir groja XVII-XVIIIa. Europos muziką istoriniais instrumentais. 

Ansamblio nariai – Rima Švėgždaitė (barokinis smuikas), Vytenis Giknius (skersinė barokinė fleita, kornetas), Vaiva Eidukaitytė-Storastienė (klavesinas), Roma Jaraminaitė (barokinė violončelė) entuziastingai gilinasi į  istorinės muzikos atlikimo niuansus, reguliariai  stažuojasi pas žinomus Europos lektorius bei atlikėjus, tokius kaip: R.Palacios (Meksika), Markku Luolajan-Mikkola (Suomija), Rainer Zipperling (Vokietija), Edgardo Campus (Paryžius), Imbi Tarum (Estija), Michele Barchi (Italija), Nicola Cumer (Bazelis) ir kt. 

Spalio 7 dienos koncertui Klaipėdoje „Affectus“ nariai parinko programą, apimančią daugiau nei 100 metų laikotarpį, italų, vokiečių ir anglų kompozitorių kūrinius. Senosios muzikos ansamblis pagros muzikines naujienas iš XVII amžiaus Italijos, kurias atliks moderniais to meto instrumentais – kornetu ir smuiku. Ir, palyginimui, paruošė keletą XVIII amžiaus kompozicijų, parašytų madingiems baroko instrumentams – skersinei baroko fleitai (traversui), smuikui ir basso continuo grupei. 

Pažymėtina, kad kornetas (arba cinkas), buvęs svarbiausias solinis pučiamasis instrumentas XVII a. Italijoje, XVIII amžiuje beveik išnyko, tapo senamadiška atgyvena, užleisdamas vietą barokiniam obojui bei skersinei baroko fleitai (traversui). To meto muzika patyrė net keletą didžiulių pasikeitimų: atsirado opera, vietoje daugiabalsės polifonijos imta naudoti solinis balsas su pritarimu, instrumentinėje muzikoje taip pat pradėti naudoti nauji retorikos ir improvizacijos principai. 

„Vis iš naujo atrandame, kad progreso idėja muzikai netinka. Keičiasi grožio bei įtaigumo suvokimas, keičiasi muzikinė kalba. Tačiau užmiršti kūriniai labai dažnai suskamba ne kaip beviltiškas retro, bet kaip įdomios ir geros naujienos“, - teigė muzikantai.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos