„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Klaipėdos muzikinio teatro spektakliai: ką pamatyti kitą pusmetį?

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pristato antrąjį 2021–2022 m. sezono pusmetį. Jame operos gurmanai turės unikalią galimybę pamatyti tarpukariu Lietuvoje statytą Antoníno Dvořáko operą „Undinė“. Simfoninės, kamerinės muzikos ir modernaus šokio mėgėjus intriguos teminiai koncertai bei kasmet atnaujinama choreografinių miniatiūrų programa „Dėmesio – baletas!”. Moksleivių, senjorų ar tiesiog skubančių lauks sutrumpintos žinomų spektaklių edukacinės versijos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
G.Donizetti „Pulko duktė“
G.Donizetti „Pulko duktė“ / Martyno Aleksos nuotr.

„Undinė“: pasaka iš vandenų gelmės

2022 m. vasario 25, 26 ir 27 dienomis Žvejų rūmų uždanga atsivers paskutinei sezono premjerai – Antoníno Dvořáko operai „Undinė“. Opera „Undinė“ („Rusalka“) – vienas žinomiausių čekų kompozitoriaus kūrinių (1901 m.) – Lietuvoje buvo statyta tik kartą, 1937 m. Kauno Valstybės teatre (dirigavo Juozas Tallat-Kelpša, režisierius Petras Oleka, dailininkas Mstislavas Dobužinskis). Operos libretą įkvėpė Čekijoje, o ir visoje Vidurio Europoje paplitusi pasaka apie undinėlę, kurios versijų yra užrašę XIX a. čekų folkloristai Karelas Jaromíras Erbenas ir Božena Němcová. Žinomiausia Undinės arija – „Měsíčku na nebi hlubokém“ – atpažįstama net ir niekada negirdėjusiems visos A. Dvořáko operos. Ji dažnai skamba koncertuose bei kino filmuose.

Šios operos pastatymo Klaipėdoje imasi muzikos vadovas ir dirigentas Tomas Ambrozaitis, režisierius Gytis Padegimas, scenografė Birutė Ukrinaitė, vaizdo projekcijų dailininkas Linartas Urniežis, šviesų dailininkas Andrius Stasiulis, chormeisteris Vladimiras Konstantinovas ir choreografė Aušra Krasauskaitė.

Žinomiausių spektaklių edukacinės versijos

Viena iš svarbių šio sezono repertuaro krypčių – edukaciniai spektakliai, tad antrąjį pusmetį jų išvysime dar daugiau. Žinomų spektaklių edukacinėse versijose laukiami sutrumpintais spektakliais ir jų pristatymais besidomintys jaunieji muzikinio teatro gerbėjai ir senjorai. Sausio 28 dieną 12 val. Žvejų rūmuose pristatoma G. Donizetti komiškos operos „Pulko duktė“ edukacinė versija, o tos pačios dienos vakare – visa opera. Ją bus galima išvysti ir sausio 29 d. Prie dirigento pulto operos muzikos vadovą Martyną Staškų pakeis bei debiutuos teatro vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis.

Vasario 4 d. pirmą kartą pristatoma šokio spektaklio „Stabat Mater” edukacinė versija. Vasario 5-ąją Žvejų rūmų sceną užlies ne tik šokis, bet ir vanduo daug publikos ir kritikų dėmesio sulaukusiame šokio spektaklių diptike – Giovanni Battista Pergolesi „Stabat Mater” ir Igorio Stravinskio „Šventajame pavasaryje”. Vienas žymiausių Europos choreografų Edwardas Clugas muzikinę partitūrą perteikė taip laisvai, organiškai ir išradingai, kad „Šventojo pavasario” pagrindiniu veikėju tapo vanduo, kuris nuo seno siejamas su aukojimo ir apsivalymo ritualais. Nuogąstavimai, kad sceną užpilančio vandens nepavyks perkelti į sceną, kad šis sumanymas galimas tik lauke, nepasitvirtino. Išradingųjų Pastatymų tarnybos specialistų dėka spektaklis sėkmingai „įsikūrė“ įprastos scenos „rėmuose“.

Kovo 9-ąją pristatomas nepranokto W. A. Mozarto muzikos šedevro – operos „Don Žuanas“ (ją publika turės galimybę vienintelį kartą šį sezoną išvysti kovo 10 d. vakare) – edukacinė versija. Kovo 19-ąją Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakulteto koncertų salėje „švartuosis“ edukacinė orkestro programa „Linksmasis orkestro laivas“ su dirigentu Giedriumi Vazniu. Balandžio 13-ąją bus pristatyta daugybę apdovanojimų pelniusio Martyno Rimeikio šokio spektaklio pagal Eduardo Balsio baletą „Eglė žalčių karalienė“ edukacinė versija, o gegužės 12-ąją – Jacques'o Offenbacho operetės „Orfėjas pragare“ sutrumpinta versija su fortepijono pritarimu.

Publikos numylėtiniai

2022 m. į Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro repertuarą sugrįš populiarusis Jerry Bocko miuziklas „Smuikininkas ant stogo“ (balandžio 23 d.) ir nemažiau gerbėjų turintis šokio spektaklis „Altorių šešėlyje“ (sausio 14 d. ir kovo 12 d.), sukurtas to paties pavadinimo Vinco Mykolaičio-Putino romano motyvais. Taip pat bus galima išgirsti populiarųjį Viačeslavo Ganelino miuziklą „Velnio nuotaka“ (sausio 20 d.) bei komišką istoriją iš vienuolių gyvenimo Dano Goggino miuzikle „Šounuolynas“ (sausio 30 d. ir balandžio 10 d.).

Vasario 9-ąją sceną užlies jausmai: mėgausimės kontroversiškų reakcijų sukėlusiu ir dėl to dar labiau publikos susidomėjimą kurstančiu Sergejaus Prokofjevo baletu „Romeo ir Džuljeta“. Kovo 24 ir 25 d. Žvejų rūmuose vėl rodomas šokio spektaklis „Faustas“ (pagal J. W. Goethe eiliuotą dramą) suvirpins jūsų ir mylimiausių žmonių širdis!

Istorijos, pasakos ir operos mažiesiems

Bus pamaloninti ir mažieji teatro žiūrovai: kovo 27 ir gegužės 15 dienomis Žvejų rūmuose rodomas choreografės Aušros Krasauskaitės ir kompozitoriaus Kristijono Lučinsko šokio spektaklis „Tikroji dinozaurų istorija“. Ji vaikams atveria duris į Saulės sistemos pažinimą, supažindina su simpatiškais (ir visais nebaisiais) dinozaurais bei atskleidžia tikrąją jų išnykimo priežastį.

Sausio 16 dieną ir kovo 13 dienomis Žvejų rūmuose mažųjų žiūrovų lauks jų pamėgti personažai iš „Bulvinės pasakos“ – pirmosios vaikų pamėgtos kompozitoriaus Antano Kučinsko ir rašytojos Daivos Čepauskaitės operų vaikams trilogijos dalies, o gegužės 29-ąją bus rodoma trečioji trilogijos dalis „Žvaigždžių opera“. Vasario 20-ąją, balandžio 3-iąją ir gegužės 8-ąją – penki dainingi personažai seks kompozitorės Nijolės Sinkevičiūtės, režisierės Eglės Miškinytės ir libreto autoriaus Virginijaus Pupšio sukurtą muzikinę istoriją „Pasaka be pavadinimo“.

Išskirtinės koncertinės programos ir proginiai renginiai

2022-ieji tradiciškai prasidės Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninio orkestro koncertu. Pagal vyriausiojo dirigento Tomo Ambrozaičio batutos mostą sausio 15 d. Žvejų rūmų Didžiosios salės scenoje atgis jo vadovaujamo orkestro sekamos „Marių pasakos” – ryškiausių programinės muzikos kūrinių programa.

Balandžio 2-ąją Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakulteto koncertų salėje gėrėsimės koncertu „Tautų muzika“. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras šiuo metu yra vienas iš labiausiai tarptautiškų šalies kolektyvų, nes jungia iš daugybės pasaulio šalių atvykusius muzikus, baleto ir choro artistus. Koncerte prisistatys menininkai, atvykę iš Venesuelos, Irano, Italijos, Ukrainos ir Rusijos. Tikimės, publika bus maloniai nustebinta!

Balandžio 29-ąją į Klaipėdą sugrįš publikos pamėgtas, unikalus mūsų teatro projektas – „Dėmesio – baletas! 2022“. Tai choreografinių miniatiūrų programa, su didžiuliu pasisekimu Klaipėdoje įgyvendintas 2020 ir 2021 m. Šalies publiką žavi scenoje laukiantis netikėtumas: jaunieji baleto trupės nariai šiame projekte atsiskleidžia ne tik netikėtomis choreografinėmis vizijomis, bet ir pačių jėgomis kurtomis ar pritaikytomis dekoracijomis, kostiumais, muzika. Šio projekto dėka jaunieji artistai išbando save naujose veiklose, kurios galbūt po daugelio metų lems jų tolesnio profesinio kelio pasirinkimą.

Du pusmečio spektakliai skiriami daug teatrui nusipelniusioms asmenybėms. Vasario 26 d. antroji A. Dvořáko operos „Undinė“ premjera skiriama šios operos režisieriaus Gyčio Padegimo jubiliejui. Nuo 2008 m. su KVMT bendradarbiaujantis režisierius 2019 m. čia pastatė Eduardo Balsio operą „Kelionė į Tilžę“, kurios siužetas taip pat fatališkai susijęs su vandens stichija.

Kovo 26 d. Žvejų rūmuose rodoma Zigmaro Liepinio opera-melodrama „Paryžiaus katedra“ skiriama 31 metus Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre dirbančio dirigento Dmitrijaus Zlotniko 60-mečiui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų