Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Klaipėdos senajame turguje – retrostiliaus naktis su Čarliu Čaplinu

Kitą šeštadienį, gegužės 18-ąją, 21 val. Klaipėdos senajame turguje šurmuliuos antroji meninė provokacija „Turgaus naktis“. Didelio pasisekimo praėjusį spalį sulaukusios akcijos pavasarinė versija bus kupina jau išmėgintų kozirių ir naujųjų atrakcijų, kurios yra skirtos paversti miesto viduryje esančią turgavietę kultūriniu miesto centru. Kol kas – bent vienai nakčiai.
Klaipėdiečiai kitą šeštadienį kviečiami į renginius Senajame turguje.
Klaipėdiečiai kitą šeštadienį kviečiami į renginius Senajame turguje. / Klaipėdos regiono kūrybinių industrijų asociacijos nuotr.

Antrosios provokacijos šūkis – „Nuo Čarlio Čaplino iki haute couture“ – sufleruoja, kad prie muzikos ir ritmų, jau rudenį drebinusių turgaus erdvę, šiuosyk jungiamas kinas bei mada. Tiesa, tik nesenstantys. Kaip tai įmanoma? „Nebyliojo kino simbolis Čarlis Čaplinas savo unikaliu žavesiu ir stiliumi iki šiol pataiko tiesiai į kiekvieno žiūrovo širdį“, – ilgai atsakymo neieško vienas renginio organizatorių, Klaipėdos jaunimo teatro vadovas Valentinas Masalskis. „Turgaus naktį“ legendinis Čarlis atgis ir turės deramą draugiją: nebyliojo kino šedevrą „Mažylis“, kuris bus rodomas dideliame ekrane, įgarsins pavydėtinas taperis – pianistas Rokas Zubovas ir ansamblis „Nepaklusnieji“, kurio pavadinimas atspindi muzikantų pasiryžimą nesivadovauti stilistinėmis ir kūrybinėmis klišėmis. 

Stilingo šurmulio mėgėjų laukia lietuviško vintažo pristatymas: menininko Vitalijaus Čepkausko sukurtos kolekcijos „Siluetai“ drabužiai, vilkimi Klaipėdos jaunimo teatro aktorių, pavirs savarankiškais personažais su savo gyvenimo istorijomis. „Šie drabužiai įkūnija mintį ir yra atsparūs trumpalaikėms tendencijoms, komerciniams kūrėjo interesams bei pirkėjo tuštybei, – šypsojosi V. Čepkauskas. – Esu įsitikinęs, jog tarnystės verta ne gerovė, o žmogiškumas. Ir šiuo požiūriu „Turgaus nakties“ iniciatyva man atrodo labai aktuali.“

Nemokamus pasirodymus miestiečiams taip pat dovanos Klaipėdos kamerinio orkestro vadovas Mindaugas Bačkus su mokiniais, menininkų grupė „Žuvies akis“, gatvės cirko trupė „Le Artist“, gatvės šokių klubas „Ufas“, S. Šimkaus konservatorijos jaunųjų atlikėjų kolektyvas ir muzikos grupės „Funk in“ bei „Hit Kick“. Žaismingomis skrybėlėmis turgaus erdvę puoš Eduardo Balsio gimnazijos mokiniai bei Simono Dacho gimnazijos mokiniai.

Anot vienos iš renginio organizatorių, Klaipėdos ekonominės plėtros agentūros direktorės Raimondos Laužikienės, vaikantis žinių ekonomikos skatinimo, nevalia užmiršti viešųjų miesto erdvių kultūros. „Kviečiame verslininkus bei menininkus, kurie turi ką parodyti ir ką parduoti, įsilieti į „Turgaus nakties“ žaismą: laukiami visų sričių dizaineriai su savo gaminiais, vintažinių drabužių pardavėjai, kolekcininkai, blusturgių fanai ir jiems prijaučiantieji, – kvietė R. Laužikienė. – Į turgų žadėjo atvykti būrelis švedų ir vokiečių dizainerių su savo gaminiais, kolegos iš Vilniaus, bet prekystalių užteks visiems!“

Išliks daugelį pernai nustebinusi dalijimosi tradicija: vos už kelis centus bus galima paskanauti neįprastos sriubos bei arbatos, jokios kulinarinės konkurencijos nebijančių studentiškų blynų. 

Klaipėdiečiai galės ne tik mėgautis organizatorių paruošta programa, bet ir išbandyti savo jėgas Klaipėdos universiteto Dailės katedros studentų rengiamose kurybinėse dirbtuvėse.

„Tikimės, kad jaunųjų menininkų pasirodymai turguje taps tradicija, o ši miesto vieta susigrąžins primirštą miesto širdies, kurioje visi, nuo pono iki tarno, pirkdavo, parduodavo, dalydavosi ir bendraudavo“, – sakė V. Masalskis.

Šis nemokamas renginys – Klaipėdos regiono kūrybinių industrijų asociacijos (IKRA) vykdomo projekto „Kūrybinės industrijos kaip inovacijų Baltijos jūros regione veiksnys“, kurį remia Šiaurės ministrų tarybos biuras Lietuvoje (www.norden.lt), bei Klaipėdos ekonominės plėtros agentūros ilgalaikio projekto, skirto kūrybinių industrijų plėtotei, dalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?