„Kanų festivalis per pastarąjį dešimtmetį pasikeitė neatpažįstamai. Anksčiau čia daugiausia rinkdavosi reklamos agentūros, o pastaruoju metu į Kanus suvažiuoja didieji reklamos ir komunikacijos rykliai bei jų klientai, tokie kaip „Google“ ir pan.“, – pasakojo reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R Vilnius“ steigėjas Paulius Senūta.
Čia gali pasitikrinti savo paties lygį – atsiųsti darbus ir įsivertinti, kaip jie atrodo tarptautiniame kontekste.
Paklaustas, ar verta įmonėms bei jų darbuotojams dalyvauti šioje, savaitę trunkančioje reklamos fiestoje, ir kokių rezultatų dalyviams gali atnešti festivalio renginiai, pašnekovas atsakė, jog vertės neįmanoma pamatuoti tiesmukai: „Trumpalaikio efekto neišvysite, ir to tikėtis tikrai neverta.
Nė vieni tokio tipo renginiai, konferencijos ar mokymai neatneša staigių rezultatų. Tačiau mąstant ilgalaike perspektyva, svarbesnis klausimas – kokią įmonės kultūrą siekiate sukurti? Kokius žmones joje dirbančius ateityje norite matyti? Kaip save reprezentuojate? Į tai pirmiausia ir reikėtų atsakyti.“
P.Senūtos teigimu, įmonės, kurios kasmet siunčia savo darbuotojus į „Kanų“ festivalį, smarkiai išsiskiria iš kitų: „Gerus įspūdžius parsivežę darbuotojai skleidžia teigiamą energiją kitiems, o darbštūs ir motyvuoti specialistai nori dirbti tik aukšto lygio komandose.“
Konkuruoti čia – tikras iššūkis
Bronzinio „liūto“ pergalę į Lietuvą parvežęs V.Bachmetjevas teigė, jog šis festivalis – neįkainojama nauda ne tik stebėtojams, bet ir savo darbus siunčiantiems dalyviams.
„Dalyvaudamas renginiuose gali susivokti, kas šiuo metu vyksta pasaulyje, pajusti šios industrijos pulsą. Svarbiausia tai, jog tik čia gali pasitikrinti savo paties lygį – atsiųsti darbus ir įsivertinti, kaip jie atrodo tarptautiniame kontekste“, – tikino V.Bachmetjevas.
Tačiau konkuruoti aukščiausiame lygyje – tikras iššūkis kiekvienai reklamos agentūrai. „Kanuose vertinamas ne tik bendras kūrybingumo lygis. Čia svarbu pristatyti kažką ypatingo, išskirtino ne savo šalies, o viso pasaulio kontekste“, – teigė P.Senūta.
Reklamos versle kaip futbole
Mūsų agentūros net nebando dalyvauti Kanų konkurse. Tačiau reikia suvokti, jog čia, kaip ir futbole, negali įmušti įvarčio visų pirma dėl to, kad nespiri į vartus.
Kol kas tik maža dalis Lietuvoje veikiančių reklamos agentūrų siunčia savo darbus tarptautiniam „Kanų Liūtų“ „tribunolui“.
Vienus atbaido aukšti dalyvavimo kaštai, kitus – netikėjimas savo jėgomis.
„Liūdniausia stebėti, jog mūsų agentūros net nebando dalyvauti Kanų konkurse.
Tačiau reikia suvokti, jog čia, kaip ir futbole, negali įmušti įvarčio visų pirma dėl to, kad nespiri į vartus“, – palyginimais kalbėjo V.Bachmetjevas.
Pašnekovo teigimu, didžioji dalis reklamos specialistų vis dar yra linkę varžytis vietiniame, regioniniame kontekste, bet tokio masto pergalės nėra nei didelio pranašumo, nei prestižo pavyzdys.
„Jeigu save angažuoji žaisti „Ž“ lygoje, tai ir tavo kasdienis darbas bus orientuotas tame kontekste. Tačiau jeigu išsikeli ambicijas konkuruoti aukščiausiame lygmenyje, pradedi save lyginti su geriausiais žaidėjais, perimi ir kitokį darbinį mentalitetą“, – pasakoja V.Bachmetjevas.
Portalas 15min.lt yra oficialus didžiausio kūrybiškumo festivalio „Kanų Liūtai“ atstovas Lietuvoje. Daugiau apie šių metų festivalį, pranešėjus ir tobulėjimo galimybes rasite čia: www.canneslions.com