Šių metų festivalio ir konferencijos tema – migruojanti kūryba – organizatorių siekis prožektorių šviesą nukreipti į idėjas ir kūrėjus, ieškančius naujų rinkų, tai sėkmingai jau darančius verslus ar sužibėti tarptautinėje arenoje siekiančius jaunuosius kūrėjus.
Įdomu tai, kad siekiant festivalio konceptui suteikti papildomą prasmę, praėjusius dvejus metus Vilniuje vykęs festivalis šiemet migruos ir pats – į šiuolaikinę Europos kultūros sostinę Kauną. Miestui dėmesio netrūks ir konferencijos metu.
Nuo jaunos iki dirbtinės kūrybos
Konferencijos pradžią skelbs suomių agentūros „Wörks“ partnerė ir kūrybos vadovė Pia af Hällström, pažvelgsianti į kūrybinės migracijos temą iš kitos perspektyvos. Savo pranešime ji klaus ir bandys atsakyti, kaip gimsta tarptautinės sėkmės istorijos bei koks receptas leidžia patraukti didelių auditorijų žvilgsnį.
Berlyne įsikūrusios reklamos agentūros „Jung von Matt“ meno vadovė Ieva Poviliauskaitė konferencijoje skirs dėmesio jauniesiems ir dar neįsitvirtinusiems kūrybininkams, jų bandymams praverti didelių agentūrų duris ir veiksniams, kurie gali padėti jas atidaryti.
Pirmąją dalį užbaigs tituluotas kūrybos vadovas iš Lenkijos, apdovanojimų komisijos pirmininkas Wojtekas Kowalikas, migruosiantis į dirbtinio intelekto sferą, paliesiantis dirbtinės kūrybos temą ir kvestionuosiantis kūrėjų vaidmenį technologijų amžiuje.
Sėkmės, kino ir miesto istorijos
Konferenciją pratęs unikalia savo sėkmės istorija pasidalinsiantis fotografas Rokas Darulis, dirbantis su tokiais klientais kaip „Vogue Ukraine“, „Financial Times“, „Harrods“ ir dar daugiau. Į Roko pranešimą sutilps ne tik mintys apie tai, ką reiškia darbas su savo svajonių klientais, bet ir koks jausmas apima fotografuojant Elono Musko mamą.
Tuo tarpu reklamos agentūroje susipažinusios Daiva Varnaitė-Jovaišienė ir Asta Liukaitytė papasakos, ką reiškia kurti brangiausią filmą Lietuvos kino istorijoje – kino teatruose šiuo metu rodomą Kristinos Buožytės ir Bruno Samper režisuotą „Vesper“ – ir kaip atrodo tarptautinės kino industrijos vandenys. Pranešimo įkvėpti festivalio dalyviai aptartą filmą taip pat galės išvysti specialiame seanse „Romuvos“ kino teatro salėje.
Iš vieno dueto estafetės lazdelę perims kitas – Kaunu gyvenantys bei kvėpuojantys Kotryna ir Kęstutis Lingiai, jau aštuntus metus leidžiantys žurnalą „Kaunas pilnas kultūros“. Kaip šiuolaikinę Europos kultūros sostinę pamatyti vis iš naujų kampų, kaip suburti ir puoselėti kultūrą mylinčią bendruomenę bei dar daugiau – jų pranešime.
Degti idėja, bet neperdegti
Konferenciją uždarys diskusija apie beprotišką reklamos ir dizaino pasaulio skubą, žongliravimą tūkstančiais atsakomybių, darbe ir kasdienybėje patiriamą stresą bei įtampą.
Į klausimą, kaip degti idėja, bet neperdegti pačiam, bandys atsakyti Aleksas Drozdovskis, „THNK Amsterdam“ alumnas, Algirdas Orantas, „Critical“ bendraįkūrėjas, Lietuvos dizaino asociacijos (LDA) valdybos pirmininkas, Diana Pečiulevičienė, LDA valdybos narė, interjero dizainerė, kurianti ir organizuojanti dizaino pusryčių susitikimus dizainerio bendruomenei, Paulius Senūta, „Not Perfect Companies“ įkūrėjas ir vadovas, skaitmeninio karo Ukrainos fronte generolas.
Diskusiją moderuos festivalio kuratorius, „Milk“ kūrybos vadovas ir „Art Directors Club of Europe“ valdybos narys Rimantas Stanevičius.
Šeštadienį, spalio 8 dieną festivalio dalyviai galės iš arčiau pažinti Kauną, jo architektūrą ir unikalią istoriją. Vidurdienį jų lauks beveik dviejų valandų trukmės ekskursija su architekte Jūrate Platukiene. Jos metu tarpukario modernizmo ekspertė ragins atrasti paslaptis ir istorijas, slypinčias Kauno kiemuose bei užkaboriuose.
Kūrybiškumo festivalis „ADC*LT‘22“ vyks spalio 7 d. Kaune, „Romuvos“ kino centre. Renginį iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba. Daugiau informacijos ir bilietai – čia.