Kūrybininkai ieško sprendimų: kaip pasaulį palikti geresnį nei radome

Medijos kuria skleidžiamos žinutės galią, nepaisančią kultūrinių skirtumų ir turimų įsitikinimų, o žmonija turi galimybių pasaulį padaryti geresne vieta – tereikia paskatinti susimąstyti ir imtis veiksmų, akcentuoja Vilniuje antrą kartą vyksiančio kūrybiškumo festivalio „ADC*LT“ organizatoriai, rašoma pranešime spaudai.
Diskusija
Diskusija / 123RF.com nuotr.

„Visos medija – ir skaitmeninė, ir tradicinė – yra tarsi kalavijas, kurį galima panaudoti dviem tikslams: viską suskaldyti arba sukelti reikiamą pokyčių bangą, nešančią mus šviesesnės ateities link. Maksimaliai stipri skleidžiamos žinutės galia bus sugeneruota tik tada, kai į procesą įsijungs abi kanalų rūšys“, – sako Antonio Bechtle, vienas „ADC*LT“ festivalio apdovanojimų kuratorių.

Žmogaus sukelti padariniai keičia pasaulio „veidą“

Iš Peru kilęs, bet daug metų Lietuvoje gyvenantis komunikacijos agentūros „Bechtle & Milzarajs“ partneris ir reklamos mokyklos „The Atomic Garden“ vadovas A. Bechtle įsitikinęs, kad gyvename laikais, kai anksčiau vartota frazė – tai vyksta per toli, kad mus paveiktų – nebeteko prasmės. Daugybę metų teikusi svetingą prieglobstį žmonijai, šiandien mūsų planeta kenčia, o jos „veidą“ keičia žmogaus veiklos sukelti katastrofiniai padariniai: tirpstantys ledynai, greičiau nei įprasta kylanti vidutinė temperatūra, vandens ir oro užterštumas, nykstantys ištekliai ir kt.

„Dabar bet koks neapgalvotas veiksmas turi tiesioginių padarinių mūsų gyvenimo kokybei, bet dar svarbiau – piešia niūrias ateities perspektyvas. Dabar ant susinaikinimo ribos atsidūrusi žmonija turi dirbti išvien, kad išgyventų. Informacinių kanalų užduotis – proaktyviai tai skatinti“, – sako kūrybininkas.

Organizatorių nuotr./Antonio Bechtle
Organizatorių nuotr./Antonio Bechtle

Tradiciniai ir skaitmeniniai kanalai generuoja poveikį

Pasak A. Bechtle, kūryba gyvenanti bendruomenė turi unikalią užduotį – kurti tokius sprendimus, kurie padėtų spręsti pasaulyje kilusias problemas ir iššūkius. Informaciniai kanalai, nepriklausomai nuo to, ar jie skaitmeniniai, ar tradiciniai, turi kitą svarbų uždavinį – skleisti žinią.

„Šiuolaikiniame pasaulyje ir skaitmeninės, ir tradicinės medijos atlieka svarbų vaidmenį skleidžiant žinią apie būtinas ir neišvengiamas permainas. Kiekviena jų – kritiškai svarbi skleidžiamos žinutės pasiekiamumui ir efektyvumui užtikrinti. Tik tokiu būdu žmones pasiekia švietimas, kviečiantis juos imtis veiksmų ir burtis į atsakingumo naudą suvokiančią bendruomenę“, – teigia jis.

Dėl šios priežasties komunikacijos ir reklamos kūrėjai turi gebėti maksimaliai pasitelkti skirtingus sklaidos kanalus, kad atsakingų sprendimų kuriama vertė pasiektų visus informacijos vartotojus, nepriklausomai nuo to, kiek sąmoningai jie žvelgia į pasaulį, įžiebtų jų smalsumą, o vėliau ir norą veikti bei patiems skleisti žinią apie būtinus pokyčius.

Tradiciniai kanalai – veikti kviečianti medija

Jam antrina vieno labiausiai įprastų kanalų, lauko reklamos stendus valdančios „JCDecaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova. Pasak jos, atsakingumo, tvarumo aspektai šių dienų tradicinių komunikacijos kanalų turinyje vaidina didelį vaidmenį ir nebėra tik madingi žodžiai ar šūkiai, o vis dažniau tampa natūralia bei savaime suprantama veiklos strategijos dalimi.

„Lauko reklama yra pozityvus kanalas – jame negali būti skleidžiamos melagienos ar kitas neigiamo pobūdžio turinys. Kanalo specifika, t. y. buvimas arti kasdienio žmonių gyvenimo bei pastebimai augantis inovacijų jame poreikis suteikia galimybes prekės ženklams kurti atsakingus ir tvarius sprendimus, reikalingus aplinkai ir visuomenei. Pavyzdžiui, karštą vasaros dieną vandens dulksną purškiantys stendai gali ne tik padėti atsigaivinti, bet ir per juose integruotą kampaniją skatinti piliečius rūpintis oro švara ir mažinti taršą, o išmani lauko reklamos kolona – aukoti lėšas paramos kampanijai. Galiausiai ir mūsų kompanijos verslo modelis yra paremtas tuo, kad neštume naudą ne tik prekės ženklui, jo klientui, bet ir miestui bei miestiečiams, nes auganti urbanizacija kelia naujus iššūkius miestuose, o jiems spręsti reikalingas tvarus požiūris ir inovatyvūs sprendimai“, – sako Ž.Fomova.

Organizatorių nuotr./Žaneta Fomova
Organizatorių nuotr./Žaneta Fomova

Skaitmeninė medija padeda burti bendruomenes pokyčiams

Pašnekovė pastebi, kad tradicinių kanalų inovacijos prekės ženklams padeda atverti vartus ir į kitas medijas, didinti jų integraciją ir taip pasiekti stipresnį žinutės efektą. Pavyzdžiui, mieste atsiradę netikėti kūrybiški spendimai dažnai sugeneruoją žmonių įsitraukimą, turinį socialinėms medijoms bei atkreipia žiniasklaidos dėmesį.

Virtuali erdvė viešosios informacijos lauką papildo ir suteikia jam daugiau greičio ir lankstumo. Tuo įsitikinęs „Facebook“ ir kitiems socialiniams tinklams Lietuvoje atstovaujančios įmonės „Httpool“ kūrybos skyriaus vadovas Aidis Dalikas.

Organizatorių nuotr./Aidis Dalikas
Organizatorių nuotr./Aidis Dalikas

„Skaitmeniniuose kanaluose skleidžiamos idėjos plinta žaibiškai. Lygiai taip pat greitai atsiranda galimybės įvairias idėjas ar iniciatyvas palaikantiems aktyvistams rasti bendraminčių. Dabar žmonės ima vis lengviau atskirti, kada tvarumo siekis ir atsakingingumas yra tik garsiai deklaruojami, o kada prekės ženklas iš tiesų įgyvendina savo tvarumo pažadus ir veiksmais parodo savo atsakingumą. Kai žodžiai dera su veiksmais, kuriais siekiama palikti kuo mažesnį negatyvų pėdsaką, atsiranda ir palaikanti auditorija. Pavyzdžio paskatinta ji kuria pokyčius kartu“, – sako A.Dalikas.

Anot jo, skaitmeninių kanalų dėka galima kurti, keisti ir adaptuoti veikti kviečiantį turinį. Tai suteikia galimybę reaguoti į žmonių elgesį ir jų atsaką, naujausias tendencijas, įvykius ir komentarus beveik realiu laiku.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis