„Gilindamasis į skaitmeninių produktų dizainą, supranti, jog produktų yra tiek daug, kad net kuriami produktai, kurie sumažintų jų kiekį tavo gyvenime, nes kitaip tampame nuo jų priklausomais“, – teigia pašnekovas.
Jaunam kūrėjui verta patapšnoti per petį
„Jaunojo dizainerio prizas“ – konkursas, kuriame prieš aštuonerius metus P.Navickas dalyvavo ir tapo prizininku, buvo geras paskatinimas kurti toliau. Tada jis pristatė dizaino sistemą įgalinančią kiekvienam žmogui susikurti savo personalizuotą grafinį ženklą, kuriame būtų užkoduota tam tikra informacija apie jį: šeima, studijos, darbas, pomėgiai ir kita įvairi informacija.
„Praėjus aštuoniems metams ir taip smarkiai augant technologijoms, suprantu, kad šis mano darbas šios dienos kontekste atrodo primityviai. Bet tai buvo jauno studento darbas, kuriam turėjau didelę motyvaciją ir siekiau rezultato. Tuo metu nemąsčiau apie pelną, tiesiog dariau, nes man atrodė gera idėja. Tačiau, įgiję daugiau patirties, šiandien suprantame, kad laikas yra brangiausias resursas, tad kurdamas pagalvoji, ar verta investuoti, ar atsipirks, ar neš naudą. Su patirtimi pasikeičia prioritetai“, – teigia P.Navickas.
Kiekvienas konkursas visiems kūrėjams yra svarbus, nes dažniausiai tai suteikia papildomos motyvacijos daryti, kurti, pasijausti įvertintu. „Kartais reikia to patapšnojimo per petį ir šilto žodžio“, – nusijuokia kūrėjas.
Pats sau vadovas ar vienas iš žaidėjų tarptautinėje kompanijoje
Petras Navickas Lietuvoje gerai žinomas kaip prekinio ženklo „Labàdienà“ vienas iš įkūrėjų. Tačiau jau ketverius metus dirba ir pirmajame Lietuvos vienaragyje „Vinted“ komunikacijos dizaino vadovu.
Savame versle pagrindinis variklis, kuris P.Navicką vesdavo į priekį – smalsumas. Baigus studijas užduotis su partneriu Rapolu Vosyliu skirstydavo į dvi kategorijas: užduotys „Labàdienà“ ir užduotys „duonos darbai“. Tik kiekvienas, turintis ambicijų kurti savo produktą, prekės ženklą, turi žinoti, kad į tave turi tilpti daug specialybių, ne vien dizaineris, bet ir projektų vadovas, buhalteris, fotografo padėjėjas, kūrybos direktorius – esi viskas viename.
„Didelėje kompanijoje vienas lauke – ne karys. Yra bendra komanda, visi su savo rolėmis, atsakomybėmis. Bet rezultatas, kurį bendrai sukuriame yra daugybę kartų didesnis, kurio niekada vienas nepasieksi. Turi gebėti dirbti komandoje, tik taip galima tikėtis gero rezultato. Man dirbant ilgus metus vyko „Vinted“ prekės ženklo keitimas. Bandėme atsinaujinti identitetą, pasitelkiant agentūrų pagalbą, kol galiausiai pavyko patiems kartu su komanda sukurti mūsų naują įvaizdį. Turi būti smagu dirbti ties bendru darbu, nes kitaip norimo rezultato nebus“, – teigia P.Navickas.
Jubiliejiniai apdovanojimai – komisijos narys
Šiais metais Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centro organizuojamas konkursas „Jaunojo dizainerio prizas‘20“ mini dešimties metų jubiliejų. Liepos 2 d. bus išrinkti ir paskelbi keturių kategorijų geriausi dizaino darbai: komunikacijos dizaino, produkto dizaino, mados dizaino ir dizaino tyrimų.
Komisija, kuri šiais metais sudaryta iš buvusių konkursų laureatų, išrinks geriausius darbus ir parodos atidarymo metu paskelbs nugalėtojus.
„Man labai smalsu. Labai džiaugiuosi, kad galėsiu apžiūrėti ir įsigilinti į dizainerių idėjas. Prieš aštuonerius metus beveik visi darbai buvo atspausdinti tik ant popieriaus. Dabar dizaineriai kuria realius ir interaktyvius produktus bei juos įdomiai pristato“, – kūrėjas ragina visus apsilankyti parodoje, nes taip kartu paskatinsite jaunuosius dizainerius.
„Jaunojo dizainerio prizo‘20” parodos atidarymas ir apdovanojimai, įvyks liepos 2 d. (ketvirtadienį) 15 val. Vilniaus dailės akademijos ekspozicijų salėje TITANIKAS (Maironio g. 3). Paroda veiks iki liepos 25 d.