LNDT pradėjo edukacijos projektus trijuose Lietuvos miestuose

Anykščiuose, Šalčininkuose ir Visagine nuo kovo pradžios Lietuvos nacionalinis dramos teatras (LNDT) pradėjo vykdyti du edukacinius projektus, skirtus vyresniųjų klasių mokiniams. Iniciatyvos sumanytojai pranešime žiniasklaidai teigia, kad regionuose jaunuoliams trūksta socialinių ir kultūrinių kompetencijų, jie turi ribotas galimybes susipažinti su teatru, tad rengti tokius užsiėmimus yra itin aktualu, be to, jie skatina bendradarbiavimą ir su vietos bendruomene
Kūrybinės dirbtuvės jaunimui regionuose
Kūrybinės dirbtuvės jaunimui regionuose / Dmitrijaus Matvejevo nuotr.

Kviečiami „pasimatuoti“ šešias teatro profesijas

Suvokdami, kaip jaunimui mažesniuose miestuose trūksta konkrečių žinių, kuo užsiima retesnių profesijų atstovai, LNDT rengia kūrybines dirbtuves „Pasimatuok teatro profesiją“, kurias iš dalies finansuoja Lietuvos Kultūros taryba. 14–19 metų mokiniai kviečiami į susitikimus su šešių teatro profesijų atstovais, kur galės sužinoti, ką kasdien veikia režisierius, scenografas, aktorius, dramaturgas, kompozitorius ir choreografas.

Kiekviena profesija yra pristatoma atskirai. Vieną mėnesį susitikti su jaunimu atvyks režisierius, kitą – scenografas, dar kitą mėnesį – kompozitorius ir t.t. Menininkai (režisieriai Saulė Norkutė, Giedrė Kriaučionytė ir Paulius Tamolė, aktoriai Oskar Vygonovski ir Gediminas Rimeika, kompozitorė Agnė Matulevičiūtė, scenografė Šarūnė Pečiukonytė, dramaturgas Augustas Sireikis, choreografas Laurynas Žakevičius) į susitikimus su jaunuoliais vyksta į Anykščių Jono Biliūno gimnaziją, Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnaziją ir Visagino „Atgimimo“ gimnaziją.

Kūrybinių dirbtuvių metu ne tik bus pristatytos profesijos, bet ir diskutuojama, kuriama, žaidžiama, lavinama vaizduotė.

Dmitrijaus Matvejevo nuotr./Kūrybinės dirbtuvės jaunimui regionuose
Dmitrijaus Matvejevo nuotr./Kūrybinės dirbtuvės jaunimui regionuose

Režisierė Giedrė Kriaučionytė sako, kad nors jaunuoliai kviečiami „pasimatuoti“ teatro profesijas, tai nereiškia, kad tiems, kuriems šios profesijos nėra įdomios, pačios dirbtuvės nebus naudingos. Kūrybinės dirbtuvės turi universalią naudą: padeda suvokti išskirtinius savo gebėjimus, geriau pažinti save, o tai gali padėti lengviau pasirinkti būsimą kelią.

Jei mokiniui įdomi režisieriaus profesija, bendravimas su kitais, komandos suvaldymas, tai reiškia, kad jis gali būti ir geras vadybininkas, kuratorius, prodiuseris. Jei labiau traukia scenografo ar dramaturgo profesijos, gal vertėtų pagalvoti apie intravertiškesnes, susikaupimo, kruopštumo reikalaujančias specialybes.

Jaunimas kurs vizijas 2118-iems metams

Tuo pačiu metu tuose pačiuose miestuose tik su kitomis mokinių grupėmis vykdomi kūrybiniai projektai „Lietuvos vizija: 2118“. Vienas projekto sumanytojų aktorius ir režisierius Paulius Tamolė teigia, kad Lietuvos regionuose gyvenantys žmonės pasigenda galimybių socialiniam įvairių bendruomenės narių dialogui, todėl dalis žmonių patiria socialinę atskirtį, praranda pasididžiavimo savo valstybe jausmą, ieško galimybių emigruoti. Kūrybiškumą ugdantys projektai gali būti vienas būdų išlaikyti jaunus žmonės Lietuvoje.

Dmitrijaus Matvejevo nuotr./Kūrybinės dirbtuvės jaunimui regionuose
Dmitrijaus Matvejevo nuotr./Kūrybinės dirbtuvės jaunimui regionuose

Siekiant skatinti pasitikėjimą ir pasididžiavimą savo gimtaisiais miesteliais jaunimas kviečiamas aktyviai įsitraukti į savo miestelio ir šalies ateities planavimą ir kūrimą. Kartu su moksleiviais apžvelgdami konkretaus miestelio istoriją, kūrėjai ragins juos kurti ateities vizijos projektus – drąsius, įtraukiančius, netikėtus. Projekto „Lietuvos vizija: 2118“ metu Anykščių, Šalčininkų ir Visagino savivaldybėse mobili menininkų komanda, subūrusi jaunuolių grupes ir naudodamiesi tekstine, vaizdine, garsine bei improvizacine medžiaga kuria būsimo Lietuvos šimtmečio viziją.

Projekto „Lietuvos vizija: 2118“ dalyviai turi pasirinkti objektą iš savo miesto, kurį norėtų patobulinti ir išsaugoti ateities kartoms: atgaivinti parką, papuošti piešiniais vietinio fabriko sienas, surengti spektaklį savo miesto gyventojams ar pan. Kūrybinių komandų sukurti darbai vietos bendruomenėms bus pristatyti miesto švenčių metu – per Liepos 6-ąją, Jonines, miesto įkūrimo dieną, kur susiburia daugiausiai bendruomenės narių. Bus organizuojamos diskusijos, numatomas veiklos tęstinumas ir planavimas, kaip realiais darbais prisidėti prie sukurtos Lietuvos vizijos įgyvendinimo.

Keičia vertybines nuostatas

Lietuvos nacionalinis dramos teatras rengdamas šias kūrybines dirbtuves nuosekliai vykdo tęstines kultūrinės edukacijos veiklas regionuose, geografiškai nutolusiuose nuo kultūros centrų ir patiriančiuose socialinę, ekonominę ar kultūrinę atskirtį. Bendradarbiaujant su vietos bendruomenėmis jau buvo sukurti trys spektakliai.

„Projektai orientuoti į socialinio dialogo, pilietiškumo, tautinės tapatybės paieškas yra labai teigiamai vertinami ir projekto dalyvių, ir vietos bendruomenių, ir kūrėjų. Pastebėta, kad kūrybinės veiklos su įvairių meno sričių profesionalais tampa labai naudinga patirtimi ir keičia žmonių vertybines nuostatas, formuoja teigiamą požiūrį į savo miesto, šalies kultūrą, plečia akiratį, ugdo sampratą, kad žmogus yra ne tik savo asmeninės gerovės, bet ir savo valstybės gerovės kūrėjais“, – sako LNDT edukacinių projektų koordinatorė dr. Auksė Petruškevičiūtė.

Lauros Vansevičienės nuotr./LNDT edukacijos projektu koordinatore Auksė Petruškevičiūtė
Lauros Vansevičienės nuotr./LNDT edukacijos projektu koordinatore Auksė Petruškevičiūtė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų