Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2014 10 17 /15:54

„Lofte“ vyksta viena didžiausių kūrybinių industrijų konferencijų Baltijos šalyse – „What's Next?“

Šiandien ir rytoj (spalio 17 – 18 dienomis) menų fabrike „Loftas“ vyksta neregėto masto kūrybinių industrijų atstovų suvažiavimas – konferencija „What's Next?“. Ką joje bus galima išvysti? Kuo šis renginys ypatingas?
Konferencijos „What's Next?“ atidarymas / Menų fabriko „Loftas“ nuotr.
Konferencijos „What's Next?“ atidarymas / Menų fabriko „Loftas“ nuotr.

15min.lt pokalbis su konferencijos „What's Next?“ organizatoriais – Živile Diawara ir atstovybės „Penketai“ nare Aiste Jakimavičiūte.

– Kas yra kūrybinės industrijos?

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Živilė Diavara
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Živilė Diavara

– Živilė: Atsakant labai paprastai, tai yra kombinacija kelių visiškai skirtingų disciplinų – kūrybos, verslo ir technologijų. Kūrybinės industrijos apima dizainą, reklamą, fotografiją, kiną, muziką.

– Aistė: Apskritai, visą vizualiąją kultūrą. Pats žodis nurodo, jog čia susijungia kūryba su verslu. Kūrybinių industrijų tikslas – sukurti inovaciją, o tai įvyksta tuomet, kai verslas ir vizualioji kultūra suranda sąlyčio taškus.

Norisi, kad būtent kūrybinio lauko žmonės mąstytų versliai, ir kad jų menas neliktų jiems tik hobiu, bet taptų darbu ir gyvenimo būdu

Mūsų „What's Next?“ konferencijos pagrindinis tikslas – sukurti terpę toms kombinacijos įvykti. Žinoma, kūrybiškoje formoje.

– Živilė: Menas taip pat gali tapti verslu, ir tai nėra blogai. Norisi, kad būtent kūrybinio lauko žmonės mąstytų versliai, ir kad jų menas neliktų jiems tik hobiu, bet taptų darbu ir gyvenimo būdu.

Tos pačios vadybinės žinios, technologijų ir medijų išmanymas jiems yra ypatingai naudingas. Be to, pačiam verslui visuomet reikia kūrybiškumo.

– Aistė: Verslui reikia idėjų. Juo labiau tokioje perpildytoje rinkoje, kai žmonės nebežino, ką naujo galima pasiūlyti. Nebegalioja tos pačios formulės. Todėl mes įšokame į kūrybinių industrijų traukinį, kur turime galimybę atrasti kažką, ko nebuvo prieš tai.

– Živilė: Kūrybiškumas pats iš savęs yra įkvepiantis. Ir žmonės nori apie tai kalbėtis.

– Ar ši konferencija Lietuvoje vyksta pirmą kartą?

Aistė Jakimavičiūtė / Asmeninio archyvo nuotr.
Aistė Jakimavičiūtė / Asmeninio archyvo nuotr.

– Živilė: Ne, „What's Next"“ organizuojame jau antrus metus iš eilės.

Tačiau pernai ji buvo kur kas mažesnės apimties, pristatyta kaip viena iš „Loftas Fest“ dalių. Kadangi renginys buvo žiūrovų įvertintas labai puikiai, nusprendėme šįmet išsiplėsti.

– Aistė: Tikimės, kad šis projektas bus tęstinis. Šiandien mes save regime kaip vieną stambiausių kūrybinių industrijų konferencijų visame Pabaltijo regione.

– Kaip atsirinkote pačius konferencijos dalyvius? Teko girdėti, jog norinčiųjų buvo net keli šimtai!..

– Aistė: Iš tiesų, mes visą vasarą skyrėme pranešėjų sistemos kūrimui. Norėjome, jog dalyvautų visų sričių profesionalai, ir patys jų pranešimai būtų skirtingi. Įdėta buvo labai daug darbo į šį organizacinį procesą.

– Živilė: Tai buvo preciziškas, savomis rankomis atliktas darbas. (juokiasi)

Konferencijos „What's Next?“ organizatoriai / Menų fabriko „Loftas“ nuotr.
Konferencijos „What's Next?“ organizatoriai / Menų fabriko „Loftas“ nuotr.

– Kiek ir kokių pranešėjų dalyvaus šįmet?

– Živilė: Viso turime 18 skirtingų pranešėjų, iš kurių 5 – užsieniečiai.

– Aistė: Pranešėjus iš Ispanijos mums padėjo pritraukti reklamos mokykla „Atomic Garden“. Tai – Gonzalo Figari ir Marga Lainez – dideji reklamos industrijos „liūtai“.

Iš Olandijos atkeliauja Rudger Slump, kuris yra profesionalus verslo „koučeris“, jis ves kūrybines dirbtuves (angl. Workshop).

Šiandien mes save regime kaip vieną stambiausių kūrybinių industrijų konferencijų visame Pabaltijo regione

Atkeliauja fotografas iš Berlyno, kuriantis ikoniškus vaizdus, kuriais puošia pripažintus pasaulyje žurnalus ir prekės ženklus.

Taip pat konferencijoje dalyvauja iliustratorių pora – Kaisa ir Christoffer Leka, kurie dalyviams papasakos įkvepiančią istoriją apie savo darbus.

– Živilė: Iš Lietuvos turėsime tokių pranešėjų kaip Tomas Ramanauskas, Saulius Jovaiša, Austėja Landsbergienė, KTU profesorius Arminas Ragauskas ir daugybę kitų.

– Aistė: Be to, dalyvaus ir jaunimo iniciatyva – Vilniaus temperatūra. Žodžiu, mūsų konferencijoje ant scenos susės didelė dalis reklaminės kūrybos direktorių. Laukiame to su didžiule intriga, nes niekas iki tol Lietuvoje nieko panašaus nedarė.

– Živilė: Reikia nepamiršti, jog turėsime dar vieną nemokamą erdvę – dizaino mugę, kurioje dalyvaus virš 70 dizainerių.

– Aistė: Specialiai šiai mugei paruošėme 900 kv. m. erdvę, kurią planavo architektė. Bus ir lounge zona, turėsime didžėjų, galima bus spausdinti marškinėlius, su mūsų #tagu – „What's Next Vilnius“ spausdinsime nuotraukas.

– Živilė: Visas renginys išaugo iki labai didelių mastelių, tad su didžiuliu jauduliu tikimės, kad žmonės aktyviai ir noriai dalyvaus. (šypsosi)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos