Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Menininko projektas apie nereikalingus daiktus tapo labai reikalingu

Šių metų pradžioje vilnietis Rokas Cicėnas pristatė netradicinį meno projektą „Nereikalingi medijų objektai“. Grafinio dizaino magistro specialybę Vilniaus dailės akademijoje bebaigiantis menininkas dešimt dienų iš žmonių rinko jiems nereikalingus ar jau nebereikalingus daiktus, kuriuos jie tuo metu turėjo. Prisidėti prie šio meninio proceso Rokas žmonėms siūlė įvairiose vietose, pavyzdžiui, važinėdamas aukštyn-žemyn liftu. Kai kas mielai atidavė žiebtuvėlius, kiti – vizitines korteles, tušinukus, pakabukus, prezervatyvus, saldainius ir t.t. Iš gautų daiktų buvo sudėliotos abėcėlės raidės ir skaičiai – naujas šriftas. Tai buvo atlikta tikrai kūrybingai, išradingai bei skoningai. Projektas kaipmat sulaukė nemažo žmonių susidomėjimo.
Rokas Cicėnas
Rokas Cicėnas / Asmeninio archyvo nuotr.
Temos: 2 Rokas Šriftas

Pirminė idėja Rokui gimė paskaitų apie šriftą ir mediją metu. „Iš pradžių planavau kurti interaktyvų šriftą iš įvairių mūsų kasdienybėje sutinkamų objektų. Vėliau kilo mintis padaryti interaktyvų raidžių dėliojimą, kad žmonės instaliacijos metu galėtų patys iš esančių smulkių daiktų susidėlioti mėgstamas raides, jas nusifotografuoti. Deja, atlikus kelis eksperimentus paaiškėjo, jog naudojant neatsitikinius objektus raidės tampa suplanuotos, sausos ir, galų gale, neįdomios. Toliau gludinant projekto koncepciją, priėjau iki vieno klausimo, kuris pasirodė įdomus ir kitiems – ką žmonės nešiojasi, slepia, saugo savo kišenėse, kuprinėse, rankinėse? Ir kurių iš tų daiktų jiems nereikia arba jau nebereikia? Taip susiformavo idėja, kaip žmonėms nebereikšmingi daiktai gali tapti medija ar medijų objektais“, pasakoja Rokas. „Fizinis šio projekto rezultatas yra iš surinktų daiktų pagamintas šriftas, kuris simboliškai atvaizduoja daiktų transformacijos į mediją procesą. Raidžių nuotraukos, kartu su statistiniais duomenimis apie kiekvieną raidę, bus sudėtos į specialią knygą, kuri atspindės baigtinį naujai sukurtų medijų rezultatą.“ 

Menininką galima būtų pristatyti ir kaip grafiką, ir kaip dizainerį, ir kaip tipografą, tačiau jis yra įsitikinęs, jog vizualaus meno srityje profesinis apibūdinimas yra visiškai nereikšmingas, nes čia darbai, žinoma, pasako daugiau už žodžius. Pačiuose darbuose, Roko manymu, kūrybingumas ir inovatyvumas dažnai atsiskleidžia tais atvejais, kai menininkas turi tik idėjinius įrankius ir nežino, kaip praktinė kūrinio eiga pakeis galutinį rezultatą. Ir šio nežinojimo tikrai nereiktų vengti ar bijoti. Tai įrodė ir sėkmingas šio darbo kūrybos procesas. R.Cicėnas jau yra sukūręs šriftus „Pirmokas“ ir „Antrokas“, kurie vizualiai primena pradinukų rašymo ranka stilių, tačiau yra sukurti itin estetiškai ir lanksčiai. Nuo 2009-ųjų metų šriftą „Pirmokas“ per metus atsisiunčia vidutiniškai šimtas tūkstančių žmonių. Lietuvoje galima pamatyti ir „Antroko“ panaudojimo pėdsakų – žurnaluose, kataloguose, logotipuose ir panašiai. Dar vienas Roko šriftas buvo panaudotas ir holivudinio filmo „Hit and run” (2012) titruose. Šiuo metu menininkas įpusėjo kurti šriftą „Trečiokas“ ir ateityje tikisi pabaigti visą pradinukų šeimą – vieno jų kūrimas „suvalgo“ apie metus menininko laiko. 

„Žmonių tikslas neturėtų būti domėtis menu, jie ir taip turi užtektinai tikslų. Menininkų atsakomybė turėtų būti padaryti savo meną įdomų bei pasiekiamą visiems“, teigia R.Cicėnas.   

Roko Cicėno nuotr./Roko Cicėno ia surinktų daiktų pagamintas ariftas
Roko Cicėno nuotr./Roko Cicėno iš surinktų daiktų pagamintas šriftas

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos