„Parodos atidarymas Vilniaus ir apskritai visos šalies kultūrinio gyvenimo kontekste – reikšmingas įvykis. Rotušė nuo liepos 4 d. iki rugpjūčio pabaigos taps menu besidominčių lietuvių ir užsieniečių traukos centru. Didžiuojamės, kad net trys lietuvių menininkai galės pristatyti savo kūrinius Europai ir taip garbingai reprezentuoti Lietuvą“, – pristato Vilniaus rotušės valdytojo pavaduotoja Laima Nerkevičienė.
Idėjos – stebėjimo ir apmąstymo pasekmė
Videomeno, skulptūros bei performatyvios skulptūros, instaliacijos srityse dirbanti menininkė P.Gilytė šiemet tarptautinėje parodoje „White Noise, Black Words“ pristatys savo kūrinį „Baltumo balansas“. Darbas, gimęs iš autorės pastebėjimų bei minčių apie sterilumo, perdažymo, išbalinimo ir išblizginimo poreikį skirtingose kultūrose, yra skirtas jautrumo nusidėvėjimui, skirtumams atskleisti, o dar platesne prasme – jis kalba apie žvilgsnį į praeitį.
„Mane domina žmogaus kūno santykis su juntamąja erdve bei regimaisiais paviršiais, taip pat jo santykis su kitais juntamaisiais ir regimaisiais kūnais, žodžiu, žvilgsnio, minties ir veiksmo santykis. Savo kūryba reaguoju į aplinką, todėl mano darbai yra tarsi atsakymai, subrandinti per tam tikrus laiko tarpus“, – kalba P.Gilytė.
Eksperimentinė fotografija
Medijų menininkas ir meno kritikas R.Venckus pastaruoju metu itin stipriai susikoncentravęs į eksperimentinę fotografiją, kuri kviečia žiūrovą susikurti savo istoriją. Dar vienas išskirtinis šio kūrėjo bruožas – atkaklus dėmesys atminčiai. Vilniaus rotušėje R.Venckus pristatys du fotografijos darbus iš ciklo „Žvilgsniai“.
„Iš esmės mano kūryboje dominuoja dvi pagrindinės temos – vyrų aktai ir laiko difuzija. Eksperimentinė fotografija – mano „arkliukas“. Joje man labiausiai rūpi praeitis, prisiminimas. Toje terpėje „žaidžiu“, esu atradęs savas taisykles, metodus. Dažnai naudoju juostą. Derinu skirtingas technologijas – man priimtina skaitmeninės ir juostinės fotografijos sinergija. Tarptautinio projekto „CreArt“ parodai Vilniaus rotušėje irgi pateikiau darbą, kuris sukurtas juostoje, bet paskui suskaitmenintas“, – pristato R.Venckus.
Siekis išreikšti vidinį pasaulį
Neseniai tapytojas S.Dastikas surengė naują savo kūrybos parodą „Civilizacija vs kultūra“, kurios pagrindinis leitmotyvas – siekis išreikšti vidinį pasaulį. Darbams būdingas stiprus prasminis krūvis, improvizacija bei spalvų intensyvumas. Vienas menininko indiškos tematikos kūrinys – „Figūros prie Gango“ – iš naujausios tapybos darbų kolekcijos taip pat bus eksponuojamas Vilniaus rotušėje.
„Meno kūriniuose matome tai, kokie esame patys. Mano darbai tiesiog atspindi tai, kas žmogaus viduje. Į realybę aš pats žiūriu kaip į būseną – kokioje būsenoje esi, tokį pasaulį matai. Stengiuosi nekurti, kai esu pernelyg liūnos ar itin pakilios nuotaikos“, – įsitikinęs S.Dastikas.
Parodos „White noise, black word“ kuratorius iš Ispanijos, Miguel Amado, sako, jog paroda Vilniaus rotušėje bus eklektiška. Čia susipins realistinis ir pasakiškas vaizdavimas, racionalios nuomonės ir nesąmoningi potraukiai, apčiuopiami objektai ir šmėkliški subjektai, primityvūs ritualiai ir kasdieniniai veiksmai, pokalbio dinamika ir intymūs gestai. Pats parodos pavadinimas suponuoja pagrindinę tarptautinės iniciatyvos mintį ir pabrėžia eklektikos svarbą – „balti garsai“ – tai tarsi garsų visuma žmogaus suvokimo ribose, o „juodi žodžiai“ atspindi mažiau matomus elementus socialiniame gyvenime.