Muziejai džiaugiasi pirmaisiais lankytojais, pabrėžia misiją karantino metu

Lietuvos muziejai skaičiuoja pirmuosius lankytojus po to, kai praėjusią savaitę po kelių mėnesių pertraukos jie ir vėl pravėrė duris visuomenei. Muziejų atstovai sako, kad žmonės pasiilgę tokio laisvalaikio, kuris leistų atitrūkti nuo karantino realybės.
Atidarytas MO muziejus
Atidarytas MO muziejus / Arno Strumilos / 15min nuotr.

„Mums sekasi taip, kaip ir tikėjomės, savaitgalį turėjome nemažai lankytojų, o paprastos dienos šiek tiek skurdesnės“, – BNS sakė Vytauto Didžiojo karo muziejaus vadovė Rita Malinauskienė.

„Paprastą dieną daugiau lankosi jaunos mamos su mažais vaikais ir ikimokyklinukai, kartu su tėvais ar seneliais ateinantys, o savaitgalį tokie pakankamai smagūs, džiuginantys skaičiai, nes žmonės, matyt, išsiilgę to“, – pridūrė ji.

Pasak muziejaus direktorės, šiokiadieniais muziejuje apsilanko apie 25 žmones, o savaitgaliais lankytojų padaugėja ir iki 100.

Anot R.Malinauskienės, muziejų atvėrimas finansiškai galbūt ir nepasiteisina, tačiau žmonių būseną karantino metu veikia teigiamai.

MO muziejus nesutalpino visų norinčių

Privačiame MO muziejuje per savaitę apsilankė gerokai daugiau – per 1,7 tūkst. lankytojų. Atidarymo savaitgalį muziejus net negalėjo priimti visų norinčiųjų į jį patekti.

„Tikrai matome, kad žmonės yra pasiilgę meno, kultūros ir muziejaus. Bilietai į atidarymo savaitgalį buvo išparduoti ir tomis dienomis, deja, negalėjome priimti visų norinčiųjų“, – BNS sakė muziejaus direktorė Milda Ivanauskienė.

Jos teigimu, kasdien, kas pusę valandos, parduodama po 20 bilietų, todėl muziejuje per dieną gali apsilankyti apie 400 lankytojų. Muziejus ragina bilietus rezervuoti internetu.

„Darbo dienomis, ne į tokius populiarius vakarinius laikus galima nusipirkti bilietą ir atėjus į kasą. Vis dėlto rekomenduojame lankytojams užsitikrinti sau vietą bilietą perkant iš anksto“, – teigė MO muziejaus vadovė.

Anot jos, šiuo metu skaičiuojama ne finansinė muziejaus nauda, o galimybė prisidėti prie žmonių psichologinės gerovės.

„Skaičiuojame ne finansinę naudą, bet džiaugiamės galėdami vykdyti misiją ir prisidėti prie visuomenės psichologinės gerovės. Nupirktų bilietų skaičiai rodo, kad žmonės yra išsiilgę MO ir kultūros“, – kalbėjo M.Ivanauskienė.

Tikisi daugiau smalsuolių sekmadienį

Lietuvos jūrų muziejaus atstovė spaudai Nina Puteikienė BNS teigė, kad daugiau žmonių muziejus turėtų sutraukti sekmadienį, kai visoje šalyje muziejų lankymas bus nemokamas.

„Lankytojų bus daugiau nei praėjusį savaitgalį, kurio metu sulaukėme 400 lankytojų. Savaitgalį žada iki 13 laipsnių šilumos, tai neabejotinai jis taps traukos centru, į kurį žmonės užsuks pakeliui jūros link ar nuo jos“, – sakė N.Puteikienė.

Lietuvos jūrų muziejus šio sezono metu veikia tik tris dienas – penktadienį, šeštadienį ir sekmadienį.

N.Puteikienė sako esanti įsitikinusi, kad muziejai padeda numušti visuomenėje tvyrančią įtampą.

„Ateina tikslinė mūsų grupė – šeimos su vaikais. Jiems reikia ir pramogų, ir pažinimo, ir išėjimo iš uždaros aplinkos. Sakyčiau, kad muziejų atidarymas leidžia šiek tiek nuimti įtampą visuomenėje“, – teigė muziejaus atstovė.

„Muziejus tikrai nėra pavojingesnis už bet kurią parduotuvę, kurioje mes apsilankome“, – pridūrė ji.

Tuo metu Vytauto Didžiojo karo muziejaus direktorė R. Malinauskienė tvirtino, kad nemokamas muziejų lankymas kardinaliai nepakeis lankytojų skaičiaus, nes srautai ribojami dėl COVID-19 pandemijos reikalavimų.

„Galbūt tai pritrauktų ir daugiau žmonių, bet mes ribojame įeinančiųjų skaičių“, – teigė R.Malinauskienė.

Muziejus, galerijas ir kitas ekspozicines erdves Vyriausybė leido atverti užtikrinant, jog vienam lankytojui tektų ne mažesnis nei 30 kvadratinių metrų plotas, lankytojai gali ateiti ne daugiau kaip po du, nebent yra iš vienos šeimos.

Dėl saugumo bilietus muziejai ragina rezervuoti arba įsigyti internetu, telefonu ar el. paštu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis