Spalio 28-29 d.
Džiazo ir autentiškos muzikos talentas iš Estijos – Kadri Voorand – koncertinis turas Lietuvoje. Spalio 28 d. Kauno Valstybinėje Filharmonijoje, spalio 29 d. – Šv. Kotrynos bažnyčioje.
Kadri Voorand – estų daininkė, dievinama Estijoje ir pasaulyje. Dainų autorė ir ypatingų šou kūrėja,kviečiama ir laukiama visose salėse, įskaitant ir Talino filharmoniją, pasaulio muzikos festivaliuose. K. Voorand yra gerai žinoma vokalistė, kurios originali muzika ir ekspresija atnešė jai daugybę prizų ir pasirodymų Estijoje bei užsienyje. Ji surengė pasirodymus daugelyje šalių, tokių kaip Didžioji Britanija, Vokietija, Suomija, Danija, Švedija, Vengrija, Norvergija, Kinija, Italija, Lenkija ir kt.
Jos unikalus tradicinės muzikos, folkloro, džiazo ir improvizacinės popmuzikos derinys bei nuoširdūs pasakojimai koncertų metu pristato ją kaip vieną autentiškiausių atlikėjų šiandieninėje Europos scenoje. Spalio mėnesio pabaigoje K. Voorand kartu su Mikheliu Mälgandu (kontrabosas, gitara) atvyksta į Lietuvą. Duetas surengs tris išskirtinius pasirodymus Klaipėdoje, Kaune ir Vilniuje.
Spalio 28 – 31 d.
Kakės Makės šviečiantis parkas Vingio parke.
Mylimiausias vaikų personažas – Kakė Makė kartu su kitais knygų serijos herojais atgims šviečiančių skulptūrų instaliacijose Vilniaus Vingio parke! Jau nuo spalio 26 dienos mažus ir didelius Kakė Makė kvies pasinerti į magišką šviesų ir žibintų pasaulį, kuriame lauks daugybė staigmenų ir nuotykių.
Spalio 29 d.
Honeypaw | Folkloro koncertas – Ąžuolyno bibliotekos Meno ir muzikos skyriuje, Kaune.
Matti ir Jurgitos duetas iš Kanados atliks dar negirdėtus kūrinius – suomiškas folkloras persipins su lietuvišku. Koncerto metu išgirsime rečiau sutinkamus instrumentus, tokius kaip jouhikko.
Honeypaw – tai Jurgitos Žvinklytės ir Matti Palonen duetas, susikūręs po to, kai Jurgita 2019 m. persikėlė gyventi į Torontą (Kanada). Nuo to laiko jie atlieka tradicines dainas lietuvių, suomių ir karelų kalbomis įgrojant kanklėmis, kantele ir jouhikko instrumentais Kanadoje ir Europoje.
Pasaulinė violončelės žvaigždė Nicolas Altstaedt, smuikininkė Dalia Kuznecovaitė ir LNSO – Lietuvos Nacionalinėje Filharmonijoje.
Vokietijai ir Prancūzijai atstovaujanti violončelės žvaigždė Nacionalinėje filharmonijoje koncertuos su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, kuriam diriguos Modestas Pitrėnas. „Savybė, paverčianti jo interpretacijas ypatingomis, yra gebėjimas komunikuoti tiesiogiai. Jo išgaunamam garsui būdingas toks grynumas ir šiluma, kad kiekviena nata skamba lyg meistriško istorijų pasakotojo žodžiai“, – apie violončelininką rašė dienraštis „The Australian“.
Spalio 29-31 d.
Opera „Turandot“ – Lietuvos Nacionaliniame Operos ir baleto teatre.
Į LNOBT sceną sugrįžta vienas gražiausių pasaulio operos teatrų repertuaro spektaklių – G. Puccini opera „Turandot“. Kupina metaforų ir alegorijų pasaka apie žiauriąją princesę Turandot, epinė simbolistinė drama, išskirtinė opera visoje G. Puccini kūryboje.
Lietuvos operoje „Turandot“ pirmą kartą buvo pastatyta 2003 m. (dirigentas Stefan Lano, režisierius Detlef Sölter, dailininkai Friedrich Despalmes, Monika Biegler). Šį kartą mūsų scenoje ją įkūnija dirigentas Modestas Pitrėnas ir išskirtinio braižo režisierius, kuris šiame pastatyme yra ir scenografijos bei šviesų dailininkas, Robertas Wilsonas.
Spalio 30 d.
Berlyno kolektyvas ENSEMBLE MOSAIK: garsaus vokiečių kompozitoriaus ENNO POPPE koncertas 9 sintezatoriams – Menų spaustuvėje.
Vienas garsiausių šiandienos vokiečių kompozitorių Enno Poppe su žinomu Berlyno ansambliu į Vilnių atveža įspūdingą kūrinį 9 sintezatoriams. Spalio 30 d. tarptautiniame aktualios muzikos festivalyje „Gaida 2024“ nuskambės bene įspūdingiausias pastarojo dešimtmečio jo kūrinys „Rundfunk“ – vienos valandos elektroninės muzikos kompozicija 9 sintezatoriams. Bendradarbiaujant su Goethe’s institutu šį kūrinį į Vilnių atveža Berlyno naujosios muzikos scenos pažiba – „ensemble mosaik“ (Vokietija). Koncertas rengiamas Menų spaustuvėje. Enno Poppe svečiuosis Vilniuje kaip festivalio kviestinis kompozitorius, o Lietuvos publika galės išgirsti ir kitus pripažinimą pelniusius Enno kūrinius įvairiuose festivalio koncertuose (Lietuvos nacionalinio ir valstybinio simfoninių orkestrų, violončelių grupės „Cello Club“).
Pedro Calderón de la Barca „Gyvenimas – tai sapnas“ – Lietuvos Nacionaliniame dramos teatre.
Žymiausio brandžiojo baroko ispanų dramaturgo Pedro Calderón de la Barca kūrinyje „Gyvenimas – tai sapnas“ persipina nuotykiai, filosofija, kerštas, garbės troškimas, meilė ir intrigos. Interpretuodami šią klasikinę pjesę, spektaklio kūrėjai analizuoja konfliktą tarp laisvos valios pasirinkimų ir lemties, gilinasi į egzistuojančios ir susikuriamos realybės priešpriešas, nagrinėja teisingumo ir išminties klausimus.
Gediminas Rimeika, režisierius: „Pjesėje „Gyvenimas – tai sapnas“ skleidžiasi pamatinės temos, jau tapusios mūsų kasdienybės archetipais. Tai – garbės troškimas, meilė, kilmė. Calderónas vaizduoja tikrąja aistra degančius žmones ir parodo, kokius kelius jie yra pasiryžę nueiti vardan savo tikslo. Spektaklyje klasikinis teatras susilieja su avangardiniu teatru, taip suteikiant galimybę žiūrovui pasinerti į intrigų, meilės, nuoskaudų ir keršto kupiną sapną.“
Spalio 30-31 d.
Šolomas Zelmanavičius „ATSIVERTĖLIS. GRAFAS POTOCKIS IŠ VILNIAUS“ (Spektaklio meno vadovas J. Vaitkus Rež. A. Vidžiūnas) – Vilniaus Senajame Teatre.
,,Atsivertėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ – tai Jono Vaitkaus trijų veiksmų kompozicija-libretas pagal dailininko, rašytojo Šolomo Zelmanavičiaus dramatinę legendą ,,Ger cedekas. Grafas Potockis iš Vilniaus“, dailės darbus, žydų kultūros rašytinius ir sakytinius šaltinius.
Š. Zelmanavičiaus legenda „Ger cedekas. Grafas Potockis iš Vilniaus“ jidiš kalba („Ger cedek. Vilner graf Potocki“) labai nedideliu tiražu išėjo 1934 m. Kaune. Ger cedekas – tai hebraiškas terminas, reiškiantis prozelitą teisuolį, į judėjų tikybą perėjusį žmogų, atsivertėlį.
Spalio 31 d.
ARTYN teatro spektaklis „TĖVUKO ŽAISLAI“ – Klaipėdos dramos teatre.
„Tėvuko Žaislai“ – tai pasakojimas apie skaistyklos vingiuose užstrigusius aktorius, kurie vis repetuodami savo pačių gyvenimą, bando atrasti kalčių atpirkimą, atleidimą ir išganymą. Aktoriai, vadovaujami paslaptingo Režisieriaus, tampa šachmatų figūromis, kurias Režisierius stumdo ir bando atrasti pačius netikėčiausius ėjimus, nuvesiančius į taip trokštamą atpirkimą. Tačiau ne visos šachmatų partijos yra lengvai suprantamos, ne visos – laimimos. Kartais žaisti tenka vėl ir vėl, norint atrasti tą vienintelį, patį teisingiausią, lemtingą ėjimą – nugalintį mirtį. Tačiau ar toks ėjimas egzistuoja? Galbūt Režisierius veltui stengiasi rasti kelią į išganymą ir jo kova su blogiu – bevaisė?
Lapkričio 3 d.
Ansamblis „Nalšia“. „Ar prisimeni tą melodiją..?“ – Šv. Kotrynos bažnyčioje Vilniuje.
Kaip ir visose folkloro ansamblio „Nalšia“ koncertinėse programose, taip ir šioje – „Ar prisimeni šią melodiją..?“ – skambės praėjusį šimtmetį dainuotos, tačiau ir šiandien dar neužmirštos liaudies dainos, nostalgiški romansai, ansamblis intriguos laiko patikrintų populiarių melodijų šiuolaikiškesnėmis, kartais net ir išdaigiškomis interpretacijomis.
John Misto „MADAM RUBINŠTEIN“ (Rež. Raimundas Banionis) – Vilniaus Senajame Teatre.
Tai nauja australų dramaturgo Johno Misto komedija, atskleidžianti XX a. vidurio Amerikos grožio industrijos užkulisius. Šio siužeto centre – reali istorinė figūra, kosmetikos verslo liūtė Helena Rubinstein (1872-1965). Ji patyrė stulbinantį karjeros šuolį nuo varganos emigrantų Lenkijos žydų šeimos atžalos iki pirmaujančios pasaulio kosmetikos verslininkės. Jos likime susipynė ir šeimyniniai konfliktai, ir arši kova su konkurentais. „Čia priešininkai sviedžia vieni kitiems iššūkio pirštines, apnuogindami lakuotų nagų ginklus ir šiepdami kruvino lūpdažio šypsenas“, – taip 2017 m. publikai šią komediją pristatė britų spauda.
Spektaklis „Visu greičiu atgal“ – Šiaulių damos teatre.
Režisierius Arvydo Lebeliūno pastatyta graudžiai komiška istorija apie dviejų seserų Anetės ir Bernadetės kelionę, ieškant prieš 25-erius metus mirusio tėvo kapo.
17 trumpų pjesės epizodų – šios kiek makabriškos kelionės peripetijos, sustiprintos dar ir kriminaliniu elementu (seserys keliauja nuvarytu didžiuliu autobusu). Pjesės žanras apibūdinamas kaip muzikinė komedija, bet joje netrūksta ir lyriškų pasažų, gilaus dramatizmo ir nuoširdaus bendražmogiško turinio.
Jauno dramaturgo Pierre Notte pjesė Prancūzijoje turėjo didžiulį pasisekimą tiek publikos, tiek kritikų tarpe. 2008 m. kritikai ją paskelbė geriausia metų pjese. Šioje nuotaikingai perteiktoje dramatiškų išgyvenimų istorijoje puikiai dera humoras, šviesus liūdesys ir susitaikymo su praeities šešėliais ilgesys. Reikšmingą vietą spektaklyje užima muzika ir dainos, kurias gyvai atlieka puikios aktorės.