Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Operetė Kauno pilyje: Japonijos spalvos, „Madam Baterflai“ ir gražiausios italų operos melodijos

Kasmet vidurvasarį Nemuno ir Neries santakoje įsikuria festivalis „Operetė Kauno pilyje“, kviesdamas kauniečius bei miesto svečius į spalvingą muzikos šventę, jau tapusią tradiciniu miesto muzikinio gyvenimo akcentu. Šie metai skirti Giacomo Puccini, jo operai „Madam Baterflai“ ir Japonijai.
Festivalio „Operetė Kauno pilyje“ akimirkos
Festivalio „Operetė Kauno pilyje“ akimirkos / Kauno valstybinio muzikinio teatro archyvo nuotr.

Kaip pranešimu spaudai informuoja Kauno valstybinis muzikinis teatras, 2024 m. XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“ ir jo organizatoriai – Laima Kuzmickaitė-Milašienė, Gediminas Maciulevičius, Danielius Vėbra – pagrindinius renginius, vyksiančius liepos 5 ir 6 d., skiria pasauliniu mastu minimoms ryškiausio italų verizmo atstovo, kompozitoriaus Giacomo Puccini 100-osioms mirties metinėms pažymėti.

„Scanpix“ nuotr./Giacomo Puccini
„Scanpix“ nuotr./Giacomo Puccini

Valstybės dienos išvakarėse skambės G.Puccini opera „Madam Baterflai“, antrąjį vakarą atsivers G.Puccini ir jo amžininkų italų veristų gražiausių operų fragmentų partitūra.

Liepos 5 d. lauko scenoje prie Kauno pilies rodomas G.Puccini operos „Madam Baterflai“ spektaklis minės ne tik kompozitoriaus 100-ąsias mirties, bet ir operos sukūrimo 120-ties metų jubiliejų.

Kūrinio pasirinkimą lėmė ir ypatingas Kauno bei Japonijos ryšys, kurio inspiracija – prieš 85-erius metus diplomatinei tarnybai į Lietuvą paskirto Čijunės Sugiharos pagalba holokausto persekiojamiems žmonėms.

Operos pastatymui festivalio organizatoriai užmezgė ryšius su Japonijos ambasada Lietuvoje ir šios šalies menininkais.

Japonijos nepaprastasis ir įgaliotasis ambasadorius Lietuvoje Ozaki Tetsu dalijosi praėjusių metų įspūdžiais: „Buvau pakviestas į „Operetę Kauno pilyje“, ir matyto spektaklio jėga sukrėtė mano sielą, privertė suvokti muziką kaip tikrą kultūrinę patirtį. Šiais metais toje pačioje vietoje vyks tikri Lietuvos ir Japonijos kultūriniai mainai. Tikriausiai, daugiau žodžių ir nereikia“.

Japonijos spalvų paletė

Operą „Madam Baterflai“ diriguos japonų dirigentas, maestro Hirofumi Yoshida, didžiąją dalį savo kūrybinės veiklos skyręs būtent G.Puccini muzikai.

Kauno valstybinio muzikinio teatro archyvo nuotr./Japonų dirigentas Hirofumi Yoshida
Kauno valstybinio muzikinio teatro archyvo nuotr./Japonų dirigentas Hirofumi Yoshida

Siekiant atspindėti operos „Madam Baterflai“ siužeto Tolimųjų Rytų spalvas, maestro H.Yoshida Japonijoje ir Bolonijoje (Italija) surengė dainininkų atrankas į pagrindinius operos vaidmenis. Jose dalyvavo kelios dešimtys solistų.

Svarbiausią – Čio čio san partiją operoje atliks Junko Ueda, Madam Baterflai tarnaitės Suzuki vaidmeniui atrinkta Mae Hayashi, vedybų agento Goro vaidmenį atliks Tsukasa Ide, Čio čio san dėdės Bonzo vaidmuo atiteko bosui baritonui Masashi Tomosugi.

Kauno valstybinio muzikinio teatro archyvo nuotr./Junko Ueda
Kauno valstybinio muzikinio teatro archyvo nuotr./Junko Ueda

Visi solistai dainuoja tiek Europos, tiek Azijos operos teatruose.

Kauno valstybinio muzikinio teatro archyvo nuotr./Mae Hayashi
Kauno valstybinio muzikinio teatro archyvo nuotr./Mae Hayashi

Kitus vaidmenis operoje atliks žymūs Lietuvos solistai – Tomas Pavilionis (Pinkertonas), Laimonas Pautienius (Šarplesas), Ramūnas Urbietis (Jamadoris), Gabrielė Kuzmickaitė (Keitė Pinkerton).

Kauno valstybinio muzikinio teatro archyvo nuotr./Masashi Tomosugi
Kauno valstybinio muzikinio teatro archyvo nuotr./Masashi Tomosugi

Gros Kauno valstybinio muzikinio teatro orkestras, kurį paruošė festivalio vyriausiasis dirigentas Jonas Janulevičius.

Operą Kauno pilies slėnio scenai ruošia režisierius Kęstutis S.Jakštas, scenovaizdį kuria Kotryna Daujotaitė ir Vaidotas Jakutis, choreografas – Dainius Bervingis.

Dalyvaus Kauno valstybinio muzikinio teatro choras, paruoštas teatro vyr. chormeisterės Rasos Vaitkevičiūtės.

Atrado panašumų su pagonybe

Operos režisierius K.S.Jakštas, realizuojantis šią kamerinę jaunos merginos dramą lauko scenoje, sako: „Operą galima drąsiai vadinti genialiu japoniškomis tradicijomis grįstos šekspyriškos dramaturgijos pavyzdžiu. Garbės išsaugojimas aukojant savo gyvybę tampa operos istorijos ašimi.

Pagal šintoizmo tradicijas ritualinė savižudybė nėra gyvenimo pabaiga, o jo tęsinys. Buvo įdomu atrasti šintoizmo ir lietuviškos pagonybės panašumus. Nepaisant geografinio atstumo, turime daugiau bendro su japonų kultūra nei galėtume įsivaizduoti“.

Italų operos žvaigždė

Liepos 6 d. festivalio organizatoriai prie Kauno pilies kviečia į iškilmingą operos koncertą „G.Puccini ir jo amžininkai“, kuriame skambės ištraukos iš R.Leoncavallo, P.Mascagni, F.Cilea, U.Giordano operų.

Dainuos Lietuvos ir jau minėti Japonijos solistai.

Išskirtinis svečias programoje – italų tenoras Gregory Bonfatti, garsėjantis raiškiais charakteriniais vaidmenimis.

Kauno valstybinio muzikinio teatro archyvo nuotr./Italų tenoras Gregory Bonfatti
Kauno valstybinio muzikinio teatro archyvo nuotr./Italų tenoras Gregory Bonfatti

Per daugiau nei 30 teatrinės karjeros metų G.Bonfatti dainavo garsiausiuose Italijos ir užsienio teatruose: Teatro alla Scala, Covent Garden Londone, Statsoper Berlyne, Concertgebow Amsterdame, Teatro dell' Opera Romoje, „Théâtre des Champs Champs Elysées“ Paryžiuje ir gausybėje kitų.

Kauno valstybinio muzikinio teatro archyvo nuotr./Dirigentas Jonas Janulevičius
Kauno valstybinio muzikinio teatro archyvo nuotr./Dirigentas Jonas Janulevičius

Solistas bendradarbiavo su išskirtinio pripažinimo dirigentais (Riccardo Muti, Daniel Barenboim, Daniel Oren, Antonio Pappano, Zubin Mehta, Carlo Maria Giulini, Daniel Harding ir kitais), vaidmenis kūrė vadovaujamas pasaulinio garso operos režisierių (Daniele Abbado, Robert Carsen, Giancarlo Cobelli, Michael Hampe, Jonathan Kent ir kt.), o scenoje dirbo su garsiais kolegomis Placido Domingo, Ruggero Raimondi, Barbara Frittoli, Ambrogio Maestri, Diana Damrau ir kt.

Pastaraisiais metais menininkas kūrybinę koncertinę veiklą gretina su pedagogika: dėsto Giovanni Battista Martini konservatorijoje, geriau žinomoje kaip Bolonijos muzikos licėjus.

Japonijos, Italijos ir Lietuvos solistų būriui gros Kauno valstybinio muzikinio teatro simfoninis orkestras, dainuos teatro choras. Diriguos svečiai – H.Yoshida, Erki Pehk (Estija) – ir visi Kauno muzikinio teatro dirigentai J.Janulevičius, J.Geniušas, O.Madaraš bei V.Visockis.

Prisimins ir Liudą Truikį

Renginiuose prie Kauno pilies festivalio organizatoriai nutarė žiūrovams priminti ir dar vieną iškilų Lietuvos teatro jubiliejų – 2024 m. minimos Lietuvos teatro dailininko Liudo Truikio 120-osios gimimo metinės.

Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejaus nuotr./Liudas Truikys, Scenovaizdžio eskizas spektakliui „Don Karlas“ (1959 m.)
Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejaus nuotr./Liudas Truikys, Scenovaizdžio eskizas spektakliui „Don Karlas“ (1959 m.)

Menininko kūrybai pristatyti bus skirta vaizdo ekspozicija „Scenovaizdžio alchemikas: Liudui Truikiui 120“, parengta bendradarbiaujant su nacionaliniu M.K.Čiurlionio bei Lietuvos teatro, kino ir muzikos muziejais.

Liudas Truikys – Dž. Verdžio operos „Traviata“ uvertiūros eskizas (1981–1984)
Liudas Truikys – Dž. Verdžio operos „Traviata“ uvertiūros eskizas (1981–1984)

Vaizdo ekspozicijoje, kurią sukūrė žinomas videomenininkas Arvydas Strimaitis, bus pristatyti scenografijos ir kostiumų eskizai, sukurti Kauno ir Vilniaus scenoms. Ją numatyta demonstruoti prieš renginius ir jų pertraukų metu.

Liepos 6 d. 21 val. pilies klonyje visi susirinkusieji tradiciškai giedos Tautinę giesmę.

Juškaus galerijos nuotr./Liudas Truikys - Aidos scenografija
Juškaus galerijos nuotr./Liudas Truikys - Aidos scenografija

Kiti festivalio renginiai

Festivalis „Operetė Kauno pilyje“ neapsiriboja vien renginiais prie Kauno pilies. Žiūrovai kviečiami į kitas miesto erdves, kur ruošiamos kito turinio muzikinės programos.

Liepos 28 d. Vilkijoje, Šv.Jurgio bažnyčioje, miestelio ir apylinkių gyventojai po mišių kviečiami į dvasinio susikaupimo koncertą – „Sakralinės muzikos valanda: Ave Marija“.

Rugpjūčio 23 d. Nemuno saloje, ant „Mokslo salos“ stogo, vyks renginys, kuriame vienas brandžiausių miesto kolektyvų „Kauno bigbendas“ ir valstybinis choras „Vilnius“ kvies kauniečius ir miesto svečius paminėti 35-ąsias Baltijos kelio metines specialia programa „Gėlių vaikai in Jazz“.

„Restauruotos“ hipių laikų muzikos koncertą diriguos Giedrius Pavilionis. Šia koncertine programa norima priminti, o jaunimui iš naujo pristatyti, lietuviško bigbyto pradžią. Senosios bigbyto dainos bus aprengtos nauju rūbu, kurį „priderino“ kompozitoriai Zita Bružaitė ir Jievaras Jasinskis, aranžavę dainas chorui ir bigbendui.

Kaip ir kasmet festivalis kvies drauge minėti Mokslo ir žinių dieną Laisvės alėjoje ties Miesto sodu. Rugsėjo 2 d. ši koncertinė erdvė bus užpildyta intriguojančio austrų kolektyvo „Beggl Musi“ tirolietiškų dainų programa, kurią pristatys Giedrius Prunskus.

Renginių programa:

Liepos 5 d. 20 val. prie Kauno pilies – Giacomo Puccini opera MADAM BATERFLAI;

Liepos 6 d. 20 val. prie Kauno pilies – koncertas OPERA GALA G. PUCCINI IR JO AMŽININKAI;

Liepos 28 d. 13 val. Vilkijos Šv.Jurgio bažnyčioje – „Sakralinės muzikos valanda: Ave Maria“;

Rugpjūčio 23 d. 19 val. Nemuno saloje, ant centro „Mokslo sala“ stogo, – „Gėlių vaikai in Jazz“;

Rugsėjo 2 d. 16 val. restorano „Miesto sodas“ terasoje – folkmuzikos kolektyvo „Beggl Musi“ (Austrija) tirolietiškos dainos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais