Rudenį Inga Cibulskytė tapo pirmąja lietuviškąja Izolda baleto scenoje (K. Pastoro balete „Tristanas ir Izolda“) bei debiutavo Barboros vaidmeniu A. Cholinos balete „Barbora Radvilaitė“. Už šiuos du vaidmenis prieš pat Naujuosius I. Cibulskytė buvo apdovanota „Operos Švyturiu“ kaip geriausia 2012 metų baleto solistė.
Choreografo Kirillo Simonovo ir kompozitoriaus A. Šenderovo baletas „Dezdemona“, sukurtas pagal Shakespeare’o tragedijos „Otelas“ motyvus, LNOBT rodomas nuo 2005 metų. Aistros ir mirties dramą choreografas pateikia kaip Dezdemonos sapną, o konflikto ašį sudaro Dezdemonos ryšys su trimis vyrais: Otelu, Jagu ir Kasijumi.
„Dezdemona jaučia savo likimą, jaučia savo mirtį, tačiau pakeisti likimo ji negali, galbūt ir nenori...“, – sakė K. Simonovas.
Pirmąja Dezdemona, daugiausiai lėmusia šio vaidmens plastinį pavidalą, buvo Eglė Špokaitė. Šią partiją taip pat ryškiai įkūnijo Živilė Baikštytė.
I.Cibulskytė šiame balete iki šiol šoko kitą, Emilijos, partiją. Už ją 2005 m. buvo apdovanota „Baleto vilties“ prizu. Dabar, būdama pačiame kūrybinių jėgų žydėjime, LNOBT primabalerina ėmėsi gerokai sudėtingesnio, psichologiškai daugiabriaunio Dezdemonos vaidmens. Panašiai įvyko ir lapkritį solistei debiutavus balete „Barbora Radvilaitė“: čia nuo pat premjeros šokusi lyriškąją kenčiančią Elžbietą, I. Cibulskytė išmėgino jėgas kaip vidinių prieštaravimų draskoma Barbora Radvilaitė.
Tarp kitų I. Cibulskytės vaidmenų – Džuljeta („Romeo ir Džuljeta“), Mari („Spragtukas“), Klara („Kopelija“), Gamzati („Bajaderė“), Ana („Žydrasis Dunojus“), Snieguolė („Snieguolė ir septyni nykštukai“) ir kt.
Balete „Dezdemona“ taip pat šoks Martynas Rimeikis (Otelas), Eligijus Butkus (Jagas), Rūta Juodzevičiūtė (Emilija), Andrius Žužžalkinas (Kasijus), Kristina Gudžiūnaitė (Bjanka). Diriguos Robertas Šervenikas.
O jei norėtumėte palyginti W.Shakespeare’o tragedijos baleto interpretaciją su nemirtinguoju šio temos įkūnijimu operoje, jau kitą dieną, sausio 24-ąją, kviečiame į Giuseppe’s Verdi operą „Otelas“ su ryškiausiais Lietuvos operos scenos solistais.