Tai žada ir debiutinio festivalio programa, kurioje itin gausu Lietuvos kino kūrėjų trumpametražių filmų, aprėpiančių daugiau ne pastarąjį dešimtmetį – programoje jų net septyni. Dokumentiniai ir vaidybiniai filmai analizuoja skirtingas temas, kurių centre ir šeimos santykiai, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos posėdis, čeburekų pardavėjai, lengvo uždarbio vilionės ir šiuolaikinės technologijos. O kas yra gera komedija patiems režisieriams?
„Mano manymu, gera komedija nebando įtikti visiems žiūrovams. Ji pasirenka savo auditoriją, yra drąsi ir svarbiausia, nebijo būti nesuprasta. Tokia komedija man yra M. Formano „Atotrūkis“, – rekomendacija dalinasi režisierius Titas Laucius, neseniai žiūrovams pristatęs ilgo metro filmą „Paradas“.
Savo požiūrį į komedijas turi ir „Čeburekų pardavėjai“ režisierius Tomas Bručas.
„Komedijų pats nebežiūriu. Kine man jų trūksta, pasigendu kokybiško, adekvataus, sveiko turinio ir požiūrio į šį žanrą. Tačiau, norint pamatyti komedijas, man nebereikia filmų. Užtenka išeiti iš namų, pažiūrėti žinias, paskrolinti socialines medijas. Manau, gyvename kasdienybėje, kurioje komedijos – pilna. Tik scenarijai ir aktoriai yra tokie geri, jog patys nežino, kad vaidina“, – teigia režisierius, sukūręs filmą apie daugeliui gerai pažįstamą ir neatskiriamą Palangos kultūrinę dalį – čeburekų pardavėjus.
Dauguma kino kūrėjų mano, kad gera komedija atsiranda iš paties gyvenimo, jo stebėjimo. „Pirmas sekmadienis po pirmos pilnaties“ režisierė Greta Griniūtė sako, kad: „Gera komedija visada turi turėti gyvenimo buities elementų, kurie yra iki kaulų smegenų atpažįstami ir dėl to pasidaro juokingi.
Savo patirtimi pasidalino ir „Komisijos“ režisierius Vytautas Oškinis: „Kurti komedijos neplanavau, bet ji nutiko savaime. Turbūt negali pabėgti savęs, kuomet greta rimtų temų matai besismelkiantį absurdą ir gyvenimo motyvus, kurie tarsi nepataiko į ritmą. Branginu tuos momentus ir tokį humorą (ir tokias komedijas)“.
Neišvengiamai komedijoje rasime ir dramos. „Knygoje kažkada perskaičiau, kad geroje komedijoje slypi drama ir ši mintis man labai patiko. Rašydamas scenarijų nebandžiau kurti komedijos, labiau mąsčiau apie filmo veikėjus ir jų poreikius. Manau, kad komedija šiame filme atsiranda iš skirtingų personažų socialinių kontekstų, motyvacijų, kurie paverčia juos sunkiai suderinamais. Ir vis dėl to jie susitinka!“ – mintimis dalinosi „Konsultacijos“ režisierius Adas Burkšaitis. „Eine Schokoladen Lampe“ režisierius Andrius Bartkus leidžiasi į dar tamsesnį komedijos klodą. „Komedija yra kito nesėkmė, ar tam tikra kito žmogaus nelaimė“, – teigia jis.
Visus šiuos filmus ir dar daugiau jau kitą savaitę žiūrovai galės pamatyti ir įvertinti festivalyje „Tik be dramų“. 2024-aisiais startuojantis festivalis rodys ir tarptautinės žiūrovų auditorijos pamėgtus filmus, ir lietuviškas premjeras, ir įvairių kūrėjų retrospektyvas. Nepamirš trumpametražių filmų, animacijos bei talentingosios studentų kartos, kuri kasmet vis labiau džiugina savo kitokiu požiūriu ir naujais naratyvais.
Festivalis "Tik be dramų"
- Rugpjūčio 23 d., 18 val. Palangos kultūros centras (Grafų Tiškevičių al. 1, Palanga) „Nevykęs scenarijus“, rež. Kristina Sereikaitė ir Linas Mikuta, 2010, Lietuva, 10 min.„Komisija“, rež. Vytautas Oškinis, 2019, Lietuva, 11 min.„Šeima“, rež. Titas Laucius, 2019, Lietuva, 21 min.„Konsultacija“, rež. Adas Burkšaitis, 2021, Lietuva, 7 min.„Čeburekų pardavėjai“, rež. Tomas Bručas, 2011, Lietuva, 27 min.
- Rugpjūčio 24 d., 20 val., OLDMAN parkas (Jūratės g. 2a, Palanga)
„Eine Schokoladen Lampe“, rež. Andrius Bartkus, 2020, Lietuva, 23 min.
„Liuksemburgas, Liuksemburgas“, rež. Antonio Lukich, 2022, Ukraina, 1 val. 45 min. - Rugpjūčio 25 d., 20 val., OLDMAN parkas (Jūratės g. 2a, Palanga)
„Pirmas sekmadienis po pirmos pilnaties“, rež. Greta Griniūtė, 2021, Lietuva, 15 min. „Niekalienė“, rež. Kinga Dębska, 2021, Lenkija, 1 val. 34 min.
Komedijų kino festivalis „Tik be dramų“ – vyks rugpjūčio 23-25 dienomis Palangoje. Renginiai nemokami, bet į rugpjūčio 23 d. filmų peržiūras būtina registracija.