Iš pirmo žvilgsnio tradicinė ir paprasta L.Panas kūryba slepia kelis sluoksnius. JAV ir Europos galerijose bei festivaliuose rodyti darbai iš serijų „Abelio žymė“ ir „Palaima“ jungia tradicinio statiško portreto žanro stilistiką, konceptų serijų konstravimą bei retą šiuolaikinėje fotografijoje galimybę tyrinėti portretuojamųjų vidinius pasaulius.
Serija „Abelio žymė“, baigta 2008 metais, buvo fotografės ilgų ieškojimų rezultatas. Per trejus metus menininkė fotografavo giminystės ryšiais susijusius žmones.
„Tai dariau ne dėl to, kad žinojau, ko tikėtis. Priešingai – norėjau pamatyti, kaip šie, pažįstami tarpusavyje, žmonės elgsis prieš objektyvą. Šiose šeimos fotografijose svarbiausia – detalės: tiek fone žaliuojančio peizažo, subtilios šviesos, tiek laikysenų. Visos jos leidžia žvelgti į žmones kaip į sudėtingus asmenybių pasaulius“, – pasakojo L.Panas.
Serija „Palaima“ kitokia. Tai – pasakojimas apie apetitą uždraustam vaisiui. Žanriniu požiūriu fotografijos jungia portretą ir natiurmortą – vaisius, daržoves, mėsą, žuvį, pyragą ar kitą maistą, kurį žmonės laiko rankose. Pirmasis įspūdis, kad fotografijos ramios, klaidingas. Iš tiesų jose kur kas daugiau įtampos.
Pasak autorės, šios serijos darbuose jos nuotraukos yra „vanitas“ formos, kuomet maistas rankose pabrėžia žmogiškosios prigimties ir socialinės padėties trumpalaikiškumą ir trapumą. Kita vertus, obuolių ir gervuogių pertekusioje Vakarų visuomenėje, kurios paribiuose kita pasaulio dalis gyvena nepritekliuje, maistas ir valgis yra ir kultas, ir pagunda – perkąsti ir išmesti, žiūrėti, ragauti, diskutuoti – pamėgti ar išdėti į „šuns dienas“.
Paroda veiks iki birželio 19 dienos. Apžiūrėti ją galima kasdien nuo 9 iki 19 val.