Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Parodų centre „Titanikas“ – vienas pirmųjų konceptualaus meno pavyzdžių Lietuvoje

Rugpjūčio 8 dieną, ketvirtadienį, 17 val. parodų centre „Titanikas“ atidaroma dailininko Algimanto Julijono Stankevičiaus-Stankaus tapybos paroda, kurioje bus pristatomas naujas Modernaus meno centro leidinys – Stankaus Žaliasis sąsiuvinis, kuris yra laikomas vienu pirmųjų konceptualaus meno pavyzdžiu Lietuvoje.
Algimantas Julijonas Stankevičius. Autoportretas. 1966, dr., al. 70,5x50,5 cm
Algimantas Julijonas Stankevičius. Autoportretas. 1966, dr., al. 70,5x50,5 cm / Modernaus meno centro nuotr.

Lydimas rašytojo Antano Ramono ir menotyrininko Kęstučio Šapokos tekstų bei išsamių sudarytojų komentarų, Sąsiuvinis vieniems leis prisiminti, o kitiems geriau pažinti Stankaus unikalų požiūrį į sovietinio laikotarpio kontekstą.

Algimantas Julijonas Stankevičius-Stankus gimė 1933 m. 1953–1955 m. studijavo LSSR valstybinio dailės instituto Tekstilės fakultete. 1955–1958 m. tarnavo Sovietų armijoje Karelijoje, Petrozavodske. 1958–1959 m. vėl mokėsi Dailės instituto Tekstilės fakultete. Mėgino pereiti į Tapybos fakultetą, bet nebuvo leista. Metęs mokslus, grįžo į tėvų namus Aukštakalnyje. 1965–1974 m. lankė vaizduojamojo meno būrelį Kauno profsąjungų kultūros rūmuose. Mirus tėvams, pašlijus psichinei sveikatai, 1978 m. buvo „įkalintas“ Duseikių internate. 1980 m. perkeltas į Strūnos pensioną Švenčionių rajono Vidutinės kaime, kur ir praleido likusią gyvenimo dalį. Mirė 2002 metais tame pačiame Strūnos pensione.

Povilas Ričardas Vaitiekūnas daug metų stengėsi, kad Stankaus kūryba būtų pastebėta ir įvertinta. Galima sakyti, kad šia prasme pasiekta nemažai. Ir vis dėlto, būtų per drąsu teigti, kad Stankus jau yra pilnateisis mūsų dailės istorijos narys. Jo sudėtingas gyvenimas ir daugiasluoksnė, daugialypė kūryba dar laukia išsamesnių, gilesnių studijų.

„Ši paroda – dar viena galimybė kiek plačiau pristatyti Stankaus, norėtųsi sakyti, „geriausius“ tapybos darbus ir dalį piešinių. Tačiau, mano subjektyvia nuomone, Stankaus kūrybą būtų nekorektiška skirstyti į „geresnę“ ar „prastesnę“. Galima sakyti, kad parodoje pristatoma Stankaus tapybos dalis, artimiausia tam, ką mes paprastai suprantame kaip „profesionalią lietuvių tapybos modernistinę/koloristinę“ tradiciją. Ir ši Stankaus kūrybos dalis, reikia pasakyti, yra viena įdomiausių šioje „tradicijoje“, – sakė K.Šapoka.

Stankaus tapybos nedidelės retrospektyvos fone eksponuojamas „Žaliojo sąsiuvinio“ originalas bei pristatomas „Sąsiuvinio“ faksimilės leidimas (leidėjai – Modernaus meno centras). „Žaliasis sąsiuvinis“ (pildytas Stankaus įvairiomis sovietinėmis ir užsieninėmis etiketėmis, atvirukais, pašto ženklais, bilietais, spaudos iškarpomis, net metaliniais konservų dangteliais apytikriai 6-jo deš. pabaigoje – 7-jo deš. pirmoje pusėje) yra unikalus sovietmečio Lietuvos dailės, apskritai kultūros kontekste. „Žaliasis sąsiuvinis“ kontrastuoja visai sovietmečio dailei (tiek oficialiai, tiek ir neoficialiai) kaip socio-ideologinis epochos pjūvis, epochos portretas, šaltakraujiškai fiksuojantis sovietmetį „tokį koks jis buvo“ – tarsi Stankus žvelgtų kiaurai, tiesiai į anos epochos esmę.

Paroda veikia: rugpjūčio 8 d. – rugsėjo 7 d

Parodos rengėjai: Povilas Ričardas Vaitiekūnas, Kęstutis Šapoka

„Žaliąjį sąsiuvinį“ išleido Modernaus meno centras (2013)

Knygos dailininkas Alfonsas Žvilius

Partneriai: VDA „Titanikas“ ir Modernaus meno centras

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?