Žymaus klaipėdiečio retrospektyvinė paroda rengiama jo asmeninio jubiliejaus proga.
Rugsėjo 2 dieną A. Klemencovas švęs 70-ąjį gimtadienį.
Paskutinį kartą prieš dešimt metų savo paroda pamaloninęs meno gerbėjus, šis kūrėjas vėl pasirengęs atverti savo kūrybos gelmes.
Retrospektyva kaip terminas formuoja pasakojimą apie autoriaus kūrybą nuo ankstesnių periodų iki šių dienų. Tačiau šioje parodoje A. Klemencovo kūriniai nėra dėliojami chronologine tvarka. Žiūrovui paliekama pačiam susidėlioti menininko kūrybos versiją, sekant jo minčių ir intencijų vingiais praeities ir dabarties perspektyvoje. Stebėti pokyčius jo kūryboje bėgant metams, keičiantis kontekstams ir pačiam menininkui.
Parodos ekspozicija sąmoningai formuojama dviem sluoksniais, kurie žiūrovui siūlomi suvokti kaip Tada ir Dabar.
Tačiau jokiu būdu jam neprimetamos taisyklės, kaip ir nebrukamos konkrečios nuorodos. Čia nesiekiama nustatyti parodos žiūrėjimo, juolab suvokimo struktūros, nes kiekvienas iš eksponatų nėra ištraukti iš dulkėtų pakampių, lentynų, nėra baigtinės idėjos rezultatas. Ne. Tuose sluoksniuose visgi persipina praeitis ir dabartis. Kiekvienas kūrinys menininko naujai permąstomas, papildomas, gryninama ir kaskart kitaip atidengiama jo idėja. Taip akcentuodamas nuolat išgyvenamą kūrybos Pradžią, Anatolijus Klemencovas parodoje pristato reikšmingus ankstyviausius kūrinius (nuo 1984 m.) iki dabartinių, pačių naujausių, siejamų su nuolatiniu savęs ir pasaulio patyrimu: skausmingu, paradoksaliu, ironišku, tragišku ir visada maksimaliai vizualiu. Ekspozicijoje – kūrinys „Perpetuum mobile“, performanso „Landschaft-1“ dokumentika, ciklai „De la Marionette“, „Sava Japonija“ ir kt. Taip pat ir nauji darbai: „Destrukcija“, „Kelias“, kurie konstatuoja nuolatinę menininko akistatą su savo kūryba, ją permąstant vis iš naujo. O tai neabejotinai veikia jo tolimesnes kūrybines strategijas – temas, mąstymo ir raiškos būdus. Paroda Pradžia yra apie tai.
Kad ir kaip sluokniuotųsi, persipintų įvairiausi gyvenimiški ir kūrybiniai uždaviniai, temos ir jų interpretacijos, tuo pat metu, kai kažkas prasideda yra pasmerktas baigtis. O toje pabaigoje užkoduotas neišvengiamas naujos pradžios užsimezgimas. Vyksmas panašus į nepaliaujamą karuselės sukimąsi. Kažkada sėkmingai startavusi, ji kaskart su didžiulia inercija prasisuka pro savo pradžios tašką ir niekada nestabteli. Rengėjai ir šioje parodoje kviečia tą pradžią, tą tašką įsivaizduoti, apčiuopti mintimis, galbūt pamatyti iki to momento, kai karuselė sustos. Tam, kad ją vėl kažkas iš naujo išsuktų.
Paroda vyks iki rugsėjo 1 d.
Biografija
Anatolijus Klemencovas gimė 1954 m. Klaipėdoje.
1974–1978 m. studijavo dabartiniame Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos fakultete.
Nuo 1979 m. dalyvauja parodose. Darbai pristatyti renginiuose Anglijoje, Lenkijoje, Rusijoje, Suomijoje, Izraelyje, Vokietijoje, Čekijoje ir t. t.
2002 m. Šiaurės ir Baltijos šalių chorų šventės vyriausiasis dailininkas.
2003 m. Pasaulio lietuvių dainų šventės pagrindinio koncerto „MES“ dailininkas.
1997–2008 m., 2010–2013 m. Klaipėdos Jūros šventės dailininkas.
2009 m. pelnė Klaipėdos kultūros magistro vardą.
Už 2012-aisiais minėto Klaipėdos 760 metų jubiliejaus vizualinį stilių „Klemencov Group“ pelnė „A‘Design Silver Award“ (Milanas/Komas, Italija).
A.Klemencovo darbus matė ir yra įsigiję Anglijos, Rusijos, Latvijos, Suomijos, Izraelio, Vokietijos, Čekijos meno gerbėjai. Menininkas yra dalyvavęs daugybėje parodų bei projektų, apdovanotas prestižinėmis premijomis.
Kūrybos sritis - grafika, kaligrafija, plakatas, tapyba, instaliacija, scenografijos spektakliams, profesionaliems masiniams renginiams, muziejams.
Lietuvos grafinio dizaino asociacijos, Lietuvos dailininkų sąjungos (LDS) ir LDS Klaipėdos skyriaus narys.