Vienas kūrinys, vaizduojantis kanceliarinį peiliuką laikančią kaukėtą žiurkę – nesusekamo britų menininko dažnai naudojamą alter ego – dingo iš Paryžiaus šiuolaikinio meno Pompidou centro prieigų rugsėjį, praėjus metams po to, kai Banksy papuošė Prancūzijos sostinę sienų piešiniais.
Didžiausią šiuolaikinio meno kolekciją Europoje turintis muziejus kreipėsi į policiją dėl jo nuosavybės suniokojimo, nors pačiame muziejuje Banksy kūrinių nėra.
Kultūros vertybės vagyste apkaltintas asmuo yra vienas iš trijų asmenų, anksčiau šią savaitę sulaikytų Paryžiuje ir jo apylinkėse.
Po jų arešto policijos pareigūnai atliko kratas, per kurias surado du Banksy darbus, tačiau Pompidou meno centro automobilių stovėjimo aikštelėje stovėjęs kelio ženklas, kurio kitoje pusėje per trafaretą nupiešta kaukėta žiurkė, vis dar nerastas.
Vagys išpjovė ženklą pjūklu.
Praėjusių metų sausį nuo Paryžiaus koncertų salės „Bataclan“ išorės buvo pavogtas kitas Banksy paveikslas, skirtas ten 2015 metų lapkritį įvykdytos teroristinės atakos, per kurią žuvo 90 žmonių, aukų atminimui.
Dar vienas paslaptingajam gatvės menininkui priskiriamas kūrinys dingo netrukus po jo trumpo apsilankymo Paryžiuje, kuriuo šis dažnai politinę potekstę turinčių kūrinių autorius sakė paminėjęs 1968 metų studentų sukilimo Paryžiuje 50-ąsias metines.
Jame buvo vaizduojamas kostiumu vilkintis verslininkas siūlo šuniui kaulą – prieš tai pjūklu nupjautą to paties šuns priekinę koją.
Napoleonas su nikabu
Tyrimui artimas šaltinis naujienų agentūrai AFP sakė, kad tyrėjai bando išsiaiškinti, ar surasti meno kūriniai yra Banksy sukurti originalai, ar kopijos.
Kiti du antradienį sulaikyti įtariamieji buvo paleisti.
Atrodo, kad Banksy pripažino aštuonių Paryžiuje esančių savo kūrinių autorystę, netrukus po kelionės paskelbęs jų nuotraukas socialiniame tinkle „Instagram“.
Labiausiai provokuojama iš visų buvo prancūzų tapytojo Jacques-Louis Davido drobės „Napoleonas kerta Alpes“ interpretacija. Raudoną nikabą dėvintį Bonapartą vaizduojantis kūrinys pasirodė labai Paryžiaus šiauriniame rajone.
Anksčiau Banksy yra šlovinęs Prancūzijos sostinę kaip „modernaus trafaretinio meno lopšį“.
Žiurkę kaip savo ženklą – juodinamų ir žeminamų žmonių simbolį – jis pasirinko pagerbdamas Paryžiaus gatvės meno menininką Bleką le Ratą, pradėjusį kurti 1968 metais, kai visos Prancūzijos gyvenimą paralyžiavo visuotinis studentų ir darbininkų streikas.
Vienas menininko paveikslas buvo parduotas aukcione už daugiau nei 1 mln. JAV dolerių. Siekdami apsaugoti jo kūrybą, jo gerbėjai Paryžiuje dengia Banksy sienų piešinius apsauginiais stiklais.
Tačiau vieno iš jų išsaugoti nepavyko. Migrantų mergaitės atvaizdas buvo apipurkštas mėlynais dažais netrukus po to, kai apie jo atsiradimą buvo paskelbta socialiniuose tinkluose.