„Ši programa vienija dvi skirtingas epochas. Paryžiaus salonuose skambėjusi Šopeno muzika pilna romantikos, nostalgijos, ornamentų. Y.Tierseno repertuaras – nuo garso takelio Amelijai iki jo šiandieninių kompozicijų, orientuotas į plačiąją publiką. Jie abu yra skirtingi ir išskirtiniai. Sakoma, kad Šopenas per savo gyvenimą sugrojo tik apie 30 viešų pasirodymų, kai šiandieninio pianisto norma yra 60 – 100 koncertų per metus, o Tiersenas paskutinį savo albumą įrašinėjo tiesiog gamtoje, ant jūros kranto, miške, uolos papėdėje. Manau, kad abu kompozitoriai yra transcendentalūs novatoriai, pranokę savo epochos lūkesčius“, – apie artėjantį koncertą pasakojo Ieva Dūdaitė.
Skirtingais laikmečiais muziką kūrę kompozitoriai pianistę žavi būtent jiems būdingomis ypatybėmis: „Šopeno melodijos išdailintos, įsimintinos, puikiai pritaikytos fortepijonui. Šiam koncertui parinkau ryškiausius šio kūrėjo „perliukus“, kurie tikrai nepaliks abejingų. Tuo tarpu, Tiersenas mane, kaip atlikėją, perkelia į kitas erdves: Monmartro gatveles, pilnas akordeono garsų, turgavietes, kalvas, klonius, skliautus... Šį jausmą noriu perduoti ir klausytojams.“
Pradėjusi skambinti vos šešerių, šiandien I.Dūdaitė gali pasigirti puikia tarptautine karjera. Nesvarbu, ar koncertuoja Lietuvoje, ar svetur, atlikėja pelno šilčiausias publikos simpatijas bei aukštus profesionalų įvertinimus. I.Dūdaitės repertuaras varijuoja nuo Baroko iki šiuolaikinės muzikos, ji žavi menine pasirodymų kokybe bei scenine charizma. Solistė labiausiai išsiskiria idealiai subalansuotu jaunatvišku polėkiu puikiai derančiu su muzikine branda.
Pastebėta buvo ir gruodžio 15 d. vyksiančio I.Dūdaitės rečitalio programa – ją pianistė 2019 m. pradžioje įrašinės Vokietijoje su prestižine įrašų kompanija „ARS Production“.
„Ši kompanija užkariavo ne tik Vokietijos, bet ir Europos rinką. Kadangi tai nepriklausomas prekės ženklas, džiaugiuosi turėdama galimybę pati išsirinkti repertuarą savo debiutiniam albumui. Manau, „Kristupo festivalio“ pasiūlyta koncepcija (t.y., Šopeno ir Tierseno kombinacija) yra šviežia, netikėta todėl ji iškart patraukė įrašų kompanijos dėmesį. Nekantriai laukiu laiko, kai gyvai atliksiu šį rečitalį ir dienos, kai galėsiu jį įamžinti kaip įrašą viso pasaulio publikai“, – kalbėjo I.Dūdaitė.
Paklausta, ar save laiko tikra romantike, pianistė šypsosi: „Žinoma, kad pasvajoju. Juk mes, pianistai, daug valandų praleidžiami vieni. Viskas prasideda nuo minties, svajonės. Tačiau esu iš tų žmonių, kurie mėgsta jausti tvirtą pagrindą po kojomis ir kryptingai siekia savo tikslų. Kitaip tariant, esu kryptinga romantikė arba meniška realistė.“
Gruodžio 15 d. fortepijono rečitalyje romantikams skambėsianti F.Šopeno ir Y.Tierseno kūryba publiką nukels į tą patį, bet ir visiškai kitokį Paryžių: klausydami svajingų noktiurnų, baladžių, valsų, pasijusite tarsi XIX a. salonuose. O „Amelijos iš Monmartro“ garso takelio melodijos primins, jog net ir naujausių technologijų amžiuje, sunku pabėgti nuo savo jausmų.
Koncertas „Amelija iš Monmartro ir Šopenas“ Šv. Kotrynos bažnyčioje prasidės 18 val. Atlikėja – pianistė Ieva Dūdaitė. Programoje skambės F. Šopeno baladės (nr. 1 ir nr. 4), valsai (nr. 1 ir 2, op. 64), noktiurnai (Es-dur nr.2 ir cis-moll, op. 20) bei Y. Tierseno kompozicijos (La Valse d‘Amelie La Dispute, Le Moulin, La Noyee, Comptine d‘un Autre ete: L‘Apres Midi ir kt.)