Nemokamame koncerte pasirodys Vilniaus arkikatedros grigališkasis choras „Schola Gregoriana Vilnensis“ ir kamerinis choras „Aidija“. Pasak organizatorių, lotynų liturgijoje ypač prasmingos yra Didžiojo ketvirtadienio, penktadienio ir šeštadienio apeigos, kuriose minimos paskutiniosios Jėzaus Kristaus gyvenimo žemėje dienos, ruošiamasi pasitikti prisikėlimą. Ypatingi ir grigališkojo choralo giesmių tekstai, pasakojantys apie Viešpaties kančią ir naujo gyvenimo viltį, o giesmių melodijos meistriškai išryškina šias susikaupimo nuotaikas.
Įspūdingiausi liturginiai tekstai giedami per Naktinių budėjimų (kitaip vigilijų) valandą. Tokia maldos praktika Europos vienuolynuose įsitvirtino ankstyvaisiais viduramžiais ir nepakito iki mūsų dienų. Ši liturginė valanda dar vadinama „Tenebrae“ – „sutemomis“ dėl to, kad buvo giedama beveik visiškoje tamsoje, vis užpučiant po žvakę. Choras „Schola Gregoriana Vilnensis“ atliks fragmentus iš šių liturginių valandų.
Atliks ir lietuvių kūrinius
Lietuvių choro literatūros klasika yra tapę Juozo Naujalio motetai (daugiabalsės vokalinės muzikos žanras, dažniausiai pagal religinį tekstą), sukurti pagal Didžiojo ketvirtadienio responsorijų tekstus. Didžiojo penktadienio nakties apeigoms motetus prieš 8 metus sukūrė Kristina Vasiliauskaitė. Iki šiol jie atlikti tik keletą kartų. Įspūdingus lietuvių kompozitorių chorinius opusus, kartu su Vakarų Europos klasikų motetais pristatys kamerinis choras „Aidija“.
Abu chorai koncertą baigs Gregorio Allegri 50-ąja psalme „Miserere“. Žymusis italų kompozitorius šį kūrinį parašė Didžiojo trečiadienio apeigoms Siksto koplyčioje, jo negalima buvo perrašinėti ar atlikti kitur ar kitomis progomis. Istorija pasakoja, kad tuomet Romoje viešėjo keturiolikmetis Volfgangas Amadeus Mocartas. Apeigų metu išgirdęs „Miserere“, jis grįžęs namo kūrinį užrašė iš atminties. Tokiu būdu kūrinys esą paplito visoje Europoje, iki šiol G.Allegri „Miserere“ laikomas populiariausiu choriniu a cappella kūriniu.
Koncerto pradžia trečiadienį 20 val. Šv. Ignoto bažnyčioje (Šv. Ignoto g. 6).