Senosios muzikos festivalį Kretingoje užbaigs prestižinis Šveicarijos ansamblis

Šią savaitę dviem Šveicarijos pučiamųjų ansamblio „Les Cornets Noirs“ koncertais Kretingoje baigiasi 7–asis tarptautinis Kretingos senosios muzikos festivalis. Antrą kartą festivalyje dalyvaujantis vienas iš ansamblio įkūrėjų, Bazelio „Schola Cantorum“ profesorius Frithjofas Smithas teigia, kad Kretingos festivalis jau yra išsikovojęs vietą tarp prestižiškiausių senosios muzikos festivalių Europoje.
Šią savaitę dviem Šveicarijos pučiamųjų ansamblio „Les Cornets Noirs“ koncertais Kretingoje baigiasi 7–asis tarptautinis Kretingos senosios muzikos festivalis.
Šią savaitę dviem Šveicarijos pučiamųjų ansamblio „Les Cornets Noirs“ koncertais Kretingoje baigiasi 7–asis tarptautinis Kretingos senosios muzikos festivalis. / Organizatorių nuotr.

„Kretinga – nedidelis Europos miestelis, tačiau jame vykstantis festivalis yra didis“, – prieš koncertą kalbėjo šveicarų senosios muzikos atlikėjas, kurio muzikinė karjera įamžinta daugiau nei 90-yje muzikos albumų.

Ketvirtadienio ir penktadienio vakarais Kretingos Viešpaties Apreiškimo Švč. Mergelei Marijai bažnyčioje vyks du nemokami F. Smitho ir ansamblio „Les Cornets Noirs“ koncertai. Lietuvoje vykstančios ansamblio rezidencijos tema – Italijos muzikos stiliaus įtaka Europoje.

Organizatorių nuotr./Kretingoje vyksta senosios muzikos festivalis
Organizatorių nuotr./Kretingoje vyksta senosios muzikos festivalis

Ketvirtadienio koncertas – edukacinis. Jame F. Smithas pasakos apie senuosius muzikos instrumentus, svarbiausius kompozitorius, jų kūrinius, muzikos įtakas. „XVI amžiaus pabaigoje–XVII amžiaus pradžioje Europos muzikoje dominavo itališkas stilius. Po Europą jis sklido kartu su keliaujančiais muzikantais, kompozitoriais, kurie savo kūrinius dedikuodavo kitų šalių monarchams ir didikams, kaip Tarquinio Merula savo kūrinį skyrė Lenkijos karaliui ir Lietuvos didžiajam kunigaikščiui Zigmantui Vazai. Į Italiją mokytis muzikos taip pat atvykdavo užsienio šalių muzikantai. Tikrai įdomu matyti ir girdėti, kaip keičiasi italų muzikos stilius, kai jis patenka į kitų šalių kompozitorių ir atlikėjų rankas. Argi ne taip nutinka, kai Italijoje pabuvęs anglas nori namuose iškepti itališką picą. Ji vis tiek turės angliškų prieskonių. Lygiai tas pat ir dėl muzikos. Koncerte grosime lenkų kompozitoriaus Adamo Jarzębski kūrinį, kuris sukurtas itališku stiliumi, tačiau jame tikrai girdėti įdomių, savitų atspalvių“, – pasakojo senosios muzikos profesorius.

Edukaciniame koncerte F. Smithas klausytojus supažindins su barokiniais smuikais, barokiniais trombonais, kornetais ir vargonais. „Senoji muzika, – teigia profesorius, – evoliucionavo iš nišinio produkto į žymiai platesnio vartojimo produktą. Anksčiau ši muzika būdavo pristatoma tik labai specializuotuose senosios muzikos festivaliuose, o dabar ji girdima didžiuosiuose operos teatruose. Ciuricho, Milano, Miuncheno teatruose galima išgirsti Claudio Monteverdi ir Francesco Cavalli operas, kuriose skamba senosios muzikos instrumentai. Taigi, senoji muzika tampa svarbia kultūrinio gyvenimo dalimi.“

Šveicarų muzikas įsitikinęs, kad pasakojimai apie senąją muziką praturtina koncertus. „Aš mėgstu kalbėtis su auditorija, – jis sako ir priduria, kad edukaciniame koncerte jis neskaitys akademinės paskaitos, o pasakos istorijas. – Norėčiau, kad šios istorijos padėtų suvokti kūrinius, o kūriniai pratęstų pasakojimus.“

Penktadienio vakarą F. Smithas ir „Les Cornets Noirs“ surengs baigiamąjį Kretingos festivalio koncertą, kuriame skambės įvairiausios senosios muzikos instrumentų kombinacijos. Į Lietuvą ansamblis atvyksta didelės sudėties – jų koncertuose skambės du kornetai, du barokiniai smuikai, trys barokiniai trombonai ir vargonai.

Organizatorių nuotr./Kretingoje vyksta senosios muzikos festivalis
Organizatorių nuotr./Kretingoje vyksta senosios muzikos festivalis

Klausytojai išgirs italų ir kitų šalių XVII amžiaus kompozitorių – Giovanni Legrenzi, Dario Castello, Giovanni Valentini, Wolfgango Ebnerio, Adamo Jarzębski, Johanno Vierdancko, Paulo Sieferto ir kitų kompozitorių kūrinius. „Galbūt, pažiūrėjus į repertuarą, atrodo, kad jame atsitiktinės kompozitorių pavardės, tačiau iš tiesų mūsų koncerto programoje – nuoseklus pasakojimas apie tai, kaip vystėsi ir muziką Europoje veikė italų muzikos stilius.“

Senosios muzikos pasaulyje gerai žinomas atlikėjas įsitikinęs, kad klausytojai gali pajusti iš senosios muzikos sklindantį grožį. „Juk tai lygiai tas pats, kas žiūrėti į septynių šimtų metų senumo paveikslus Venecijos Šventojo Morkaus bazilikoje. Matyt, meno kalboje egzistuoja kažkas itin universalaus, tai, ką atpažįstame, kas mus jaudina iš nutolusių šimtmečių“, – prieš koncertą Kretingoje kalbėjo F. Smithas.

Paklaustas, širdimi ar ausimis reikia klausytis senosios muzikos, profesorius šyptelėjo: „Ausys yra durys į širdį. Kaip kadaise sakė vokiečių kompozitorius Michaelis Praetorius – jei į muziką, kurią groji, neįdedi jausmo, nepapuoši jos tinkamais ornamentais, tai negali pasiekti klausytojų širdies. O jei negali pasiekti klausytojų širdies, neverta net groti.“

F. Smitho ir ansamblio „Les Cornets Noirs“ koncertai Kretingos senosios muzikos festivalyje – rugpjūčio 24–25 dienomis, 19 val. Kretingos Viešpaties Apreiškimo Švč. Mergelei Marijai bažnyčioje.

Visi festivalio koncertai – nemokami.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis