„Mes labai džiaugiamės šia premjera, nes tai – nauja choreografinė, kūno kalba. Žinoma, šokėjams tai yra iššūkis, nes reikia labai daug dirbti, kad išmoktų ir perteiktų svarbius šiuolaikinio šokio niuansus“, – teigė baleto trupės direktorė Rūta Butvilienė.
Šio spektaklio scenarijus ir Johno Longstaffo aranžuotė buvo sukurta Didžiosios Britanijos „Northern Ballet“ teatre – spektaklis jau pastatytas trijuose žemynuose. Tačiau choreografės teigimu, Lietuvos publika išvys visiškai atnaujintą „vilnietišką“ versiją.
„Mane ši fatališkos moters istorija įkvepia, nes ji – be galo šiuolaikiška, jos temos – meilė, aistra, pavydas – yra labai universalios ir visiems visais laikais pažįstamos. Tačiau kadangi norėjau papasakoti šį siužetą kaip šiuolaikinė moteris, padariau jame pakeitimų, – išdavė D.Veldman. – Didžiausias jų – nusprendžiau atsisakyti Toreadoro įvaizdžio, nes manau, kad jis šiais laikais nebeaktualus. Jį pakeičiau roko žvaigžde, lydima roko muzikos – šis personažas sufleruoja mums gerai pažįstamus įvaizdžius, susijusius su šlove ir garbe.“
Scenoje šokėjai šoks be puantų ir atliks daug šiuolaikinio šokio judesių, kurie Lietuvos klasikinio baleto solistams nėra gerai pažįstami.
„Šįkart darbo procesas buvo visai kitoks, nes dažniausiai aš dirbu su šiuolaikinio šokio trupėmis. O klasikinio baleto trupė turi kitokį šokėjų skirstymą į kordebaletą ir solistus, griežtą darbo tvarkaraštį, – skirtumus vardijo viešnia iš Danijos. – Kai kurie LNOBT šokėjai niekada nėra atlikę jokių šiuolaikinio šokio judesių, nežino jo principų, tačiau jie buvo labai atviri, noriai mokėsi ir dirbo taip, kaip norėjau aš.“
Pagrindinius vaidmenis spektaklyje „Carmen“ atliks Anastasija Čumakova, Olga Konošenko, Greta Gylytė, Rūta Juodzevičiūtė, Grytė Dirmaitė, Inga Cibulskytė, Andrius Žužžalkinas, Martynas Rimeikis, Genadijus Žukovskis, Marius Miliauskas, Eligijus Butkus, Kipras Chlebinskas, Ignas Armalis, Romas Ceizaris ir kiti.
Scenografiją ir kostiumus sukūrė Didžiosios Britanijos menininkė Kimie Nakano.
„Originalus choreografės požiūris į „Carmen“ suteikė man sąlygas naujai pažvelgti į šią istoriją kaip dailininkei. Scenografijoje bandžiau pavaizduoti Carmen psichologinę būseną, kai ji trokšta ištrūkti iš šios situacijos, bet niekaip negali. Todėl scenografija yra griežtų formų, labai paprasta, neperkrauta, bet nelabai reali, – pasakojo dailininkė. – Tuo tarpu kostiumuose stengiausi akcentuoti spalvas, jie yra tarsi kontrastas scenografijai.“
Brito J.Longstaffo perdaryta G.Bizet partitūra pateko į muzikos vadovo ir dirigento Modesto Barkausko rankas.
„Ši versija yra be vokalo, joje gausu naujų instrumentų, kaip, pavyzdžiui, saksofono, trimito ir pan., solo, kurie suteikia naujų spalvų charakteriams. Kadangi siužete atsiranda šiuolaikinių veikėjų, žiūrovai išgirs klasikos ir šiuolaikinės muzikos, roko samplaiką“, – teigė dirigentas.