Bendradarbiaujant su Italijos ir JAV meno galerijomis Venecijos bienalės išvakarėse pristatytas projektas yra paralelinis bienalės renginys (collateral event).
Parodos kuratorės – daugiau nei dešimtį metų aktyviai tarptautinėje meno rinkoje dirbanti lietuvių kilmės Vita Zaman bei amerikietė Nicola Vassell. Tai pirmas kartas, kai Venecijos paralelinių renginių programoje prisistato Baltijos šalių menininkai. Projektas sustiprina Lietuvos meno pristatymą oficialiajame nacionaliniame Venecijos bienalės paviljone.
Projekte įžvelgiamos paralelės tarp socialinės ir ekonominės neteisybės, gamtos nykimo ir moteriškos patirties nuvertinimo.
„Chaoso riba (Išvarymas iš rojaus)“ siekia pažvelgti, kaip su šiuo metu pasaulyje itin aktualiomis temomis – ekologija, tvaria plėtra bei jų santykiu su feminizmu arba moteriška patirtimi – dirba Lietuvos menininkės ir kaip jų perspektyva atrodo tarptautiniame kontekste.
Projekte įžvelgiamos paralelės tarp socialinės ir ekonominės neteisybės, gamtos nykimo ir moteriškos patirties nuvertinimo. Čia įdomiai apjungiami iš pažiūros nesusiję veiklos laukai – ekofeminizmas ir chaoso teorija.
Paroda aktualiai atliepia ir pagrindinę ką tik atidarytos Milano EXPO 2015 temą, kuri taip pat kviečia diskutuoti apie visuomenės ir ekologijos santykį. Tarptautinis meno ir kultūros naujienų portalas „Blouin Artinfo“ projektą įtraukė į dvyliktuką lankytinų renginių Venecijos bienalės metu.
Gianluca Malgeri (g. 1974 m., Italija) parodoje eksponuoja skulptūras, tam tikrus utopinės architektūros modelius, kurie sukurti remiantis lietuvių simbolisto tapytojo ir kompozitoriaus Mikalojaus Konstantino Čiurlonio darbais. LaToya
Ruby Frazier (g. 1982 m., JAV) pristato autobiografinį video filmą, kuris dokumentuoja menininkės ir jos motinos vizitą pas alternatyvios medicinos gydytoją detoksikacijos klinikoje – jos abi kenčia dėl ligos, kurią sukėlė užterštumas jų miestelyje.
Audronė Vaupšienė (Audra Vau, g. 1970 m., Lietuva) parodai sukūrė naują video ir fotografijų ciklą „Out of Control“, kuris tyrinėja menininkės asmeninį santykį su autentišku lietuvišku kraštovaizdžiu.
Eglė Rakauskaitė (Egle Rake, g. 1967 m., Lietuva) rodo 1995 m. sukurto performanso „Be kaltės kaltiems. Pinklės. Išvarymas iš rojaus“, eksponuoto daugelyje tarptautinių parodų ir pripažinto vienu ryškiausių Rytų Europos šiuolaikinio feministinio meno pavyzdžių, videofilmą, performanso liniją pratęsdama ir Lietuvos paviljone.
Pasirengimą parodai iš dalies finansavo Lietuvos kultūros taryba bei Vilniaus miesto savivaldybė. Projektą remia Lietuvos Respublikos ambasada Italijoje bei Italijos ambasada Lietuvoje, Italų kultūros institutas Vilniuje, meno fondas „Lewben Art Foundation“, kiti privatūs rėmėjai.