„Operomanijos“ prodiuserė Ana Ablamonova sakė, jog šį šeštadienį prasidėsiantis festivalis taps ir savotišku jubiliejumi, nes nuo NOA neatsiejamas „Operomanijos“ judėjimas prasidėjo 2008-aisiais.
„Galime paminėti 10 metų darbą, darbą didelės bendruomenės, kuri kartais susijungdavo po „Operomanijos“ stogu ir per šį laiką sukūrė virš 40 operų“, – sakė A.Ablamonova.
NOA pristatomos ir Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro prodiusuotos operos „Į Švyturį“ režisierė Loreta Vaskova teigė, jog opera gimė mąstant apie Klaipėdą kaip objektą.
„Virginios Woolf „Į Švyturį“ yra ypatingai lėto ritmo – personažai atostogauja, laukia gero oro. Pasirodė, kad tai galėtų surezonuoti su pačiu miestu ir tapti klaipėdietišku kūriniu“, – sakė L.Vaskova, patikinusi, jog tiek režisūrinius, tiek scenografinius sprendimus didžiąja dalimi taip pat padiktavo romanas.
NOA pristatoma kamerinė opera „α", pasak libreto autorės Gabrielės Labanauskaitės-Dienos, yra grįsta ispanų poeto ir dramaturgo Federico Garcios Lorcos biografijos faktais, o operos režisierė Gintarė Minelgaitė „α" apibūdina kaip operą-komiksą: „Tai didžiulė istorija, o tokios istorijos man asocijuojasi su herojinėmis komikso istorijomis. Visada norėjau sujungti šiuos du žanrus – operos stilistika, scenografija, kostiumai atsirems į komikso estetiką“, – kalbėjo režisierė.
Julijonas Urbonas, debiutuojantis kaip režisierius operoje-meno instaliacijoje „Honey, Moon!“, sakė, jog sujungus du skirtingus formatus galima dalintis skirtingomis raiškos priemonėmis: „Kodėl prireikė juos sujungti? Tai nutiko natūraliai, nes man buvo pakankamai didelis iššūkis dirbti su tokiu formatu kaip opera, dar niekada nedirbau su atlikimo menais“.
„Tai šiuolaikinė, mistinė, dramaturginė kelionė, alegorija apie kitos savo pusės paieškas ir savęs atradimą bet kuria įmanoma forma – meile, savęs priėmimu, iliuminacija – mėnulyje“, – taip operą „Honey, Moon!“ apibūdina libreto autorė Gabrielė Labanauskaitė-Diena.
Operos „Saulė ir jūra“, kuri NOA bus pristatyta video formatu, libreto autorė Vaiva Grainytė sakė, jog operos žanras leidžia trims autorėms kurti kartu: „Lina Lapelytė veikia muzikos srityje, Rugilė Barzdžiukaitė kuruoja vizualųjį dėmenį, o aš dirbu su tekstais. Tai yra mūsų trijų sintezė.“
V.Grainytei, L.Lapelytei ir R.Barzdžiukaitei „Saulė ir jūra“, gvildenanti klimato kaitos klausimus, yra antroji drauge parašyta opera. Pirmasis menininkių darbas – šiuolaikinė opera „Geros dienos!“ (2013) – pelnė šešis prestižinius apdovanojimus ir buvo pristatytas daugybėje muzikos, teatro ir operos festivalių visame pasaulyje.
Du savo kūrinius NOA pristatys Arturas Bumšteinas. Pirmasis jų – tai barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Blogi orai“, klausytojus kviesiantis išgirsti atkurtas vėjo, lietaus, jūros ir griaustinio garsus imituojančias mašinas, identiškas toms, kurių kanonas nusistovėjo XVII amžiaus Europos teatruose.
Kalbėdamas apie savo garso instaliaciją-performansą „Olympian Machine“, A.Bumšteinas sakė, jog tai – dalis jo eksperimentinių radijo vaidinimų, kuriuose kalbantis žmogus tampa pagrindiniu elementu.
„Šio kūrinio atveju vienai valandą po vieną pakviečiau 12 žmonių į garso įrašų studiją, perskaičiau jiems žymaus klasikinio antikos teksto santrauką ir paprašiau, kad atpasakotų, ką atsimena“, – apie kūrinio gimimą kalbėjo A.Bumšteinas.
NOA vyks balandžio 15–21 dienomis.