Įamžinant sezono šūkį, LNDT pristatė laikraštį, kuriame, kaip ir pridera post-tiesos mechanizmus įvaldžiusiam žiniasklaidos kanalui, antraštės skambios ir ne visad atitinkančios turinį: „Teatras racionaliai naudoja patalpas: fojė atidarė SPA“, „Lietuvos mokslininkai rado būdą užblokuoti smurto geną“, „Skandalingi dokumentai teatre traukiami į rampos šviesą!“ ir kt.
„Turbūt puikiai suprantat, kad tai ironija, tam tikras utriravimas. Tai, ką mes kasdien matom interneto portaluose ar valdžios veiksmuose, skirtumas tarp deklaracijų ir darbų. Apie tai teatrui, turbūt, priklauso kalbėti – norim atkreipti visuomenės dėmesį, kad jau esam, matyt, per toli nuėję“, – sakė LNDT generalinis direktorius Martynas Budraitis.
Naujajame sezone – 6 premjeros
M.Budraitis trumpai pristatė būsimo sezono premjeras. Pirmoji jų – Lukaszo Twarkowskio režisuotas „Lokis“, sukurtas Prospero Mérimée novelės „Lokys“, Bertrand’o Cantat ir Vito Luckaus gyvenimo bei kūrybos motyvais. Spektaklio premjera įvyks rugsėjo 14 d.
„Džiaugiuosi, kad ši premjera įvyks pas mus, labai tikiu Lukaszu ir visa kūrybine komanda. Tai bus išskirtinis spektaklis, kokio Lietuvos teatrų repertuaruose gal ir nesam turėję”, – teigė M.Budraitis. Pasak jo, kiti šiųmetiniai LNDT spektakliai bus gerokai mažesnio formato.
Lapkritį startuosiantis Pauliaus Tamolės „#beskambučio“, nagrinėjantis mokyklos ir čia patiriamų traumų temas, bus išskirtinis tuo, jog vyks ne teatro erdvėje, o mokyklų sporto salėse. Vilniuje spektaklis bus rodomas Salomėjos Nėries gimnazijoje, vėliau intensyviai važinės po Lietuvą.
Apie pabėgėlius, jų problemas ir svajones režisierius Mantas Jančiauskas kalbės spektaklyje „Dreamland“, kurio kūrybinis procesas ir tyrimas prasidėjo du mėnesius praleidus Pabradės Užsieniečių registravimo centre. Spektaklio premjera įvyks lapkričio 24-ąją.
LNDT toliau tęsia bendradarbiavimą su režisieriumi Jonu Terteliu (praėjusį sezoną įvyko dokumentinio spektaklio „Žalia pievelė“, pasakojusio apie visaginiečių patirtis po Ignalinos atomonės elektrinės uždarymo, premjera), kuris kvies atsigręžti į Šalčininkus. Tiesa, šįkart spektaklyje, kuris kol kas neturi pavadinimo, vaidins profesionalūs aktoriai, į sceną perkelsiantys vietinių Šalčininkų gyventojų istorijas.
Pavasarį LNDT teatras taip pat pristatys Artūno Areimos „Parodymus“ ir Saaros Turunen „Normalumo fantomą“.
Nors pernai metais atšaukus Oskaro Koršunovo „Tartiufą“ buvo minima, jog žiūrovai spektaklį galės išvysti kitą sezoną, kol kas jo repertuare nėra. Vis tik paklaustas apie spektaklio likimą M.Budraitis liko paslaptingas: „Manau, kad šis sezonas atneš dar ne vieną siurprizą“, – sakė jis.
LNDT taip pat tęs „Pokalbius ne apie teatrą“, kuriuos šį sezoną ves filosofas Kristupas Sabolius, bei „Versmės“ skaitymus, kuriuose bus pristatytas dokumentinio teatro kūrimo principas.
Dar viena naujiena – „jauno žmogaus nuolaida“. Jaunimas iki 25 m. bilietus į LNDT spektaklius galės įsigyti su 25 proc. nuolaida.
Birželio mėnesį prasidės LNDT rekonstrukcija, todėl kitas sezonas, pasak M.Budraičio, bus sudėtingesnis: „Tikimės išnaudoti laiką „be namų“ ir skirti didesnį dėmesį regionams.“ Nors detalesnių rekonstrukcijos planų dikrektorius kol kas plačiau nekomentavo, prasitarė, jog tarp siekiamybių – nauja mažoji salė, talpinanti 300–350 žiūrovų, 100 vietų studija ir kavinė-mediateka.
„Lokis“ – spektaklis, kuriame aktoriai ir žiūrovai tampa tyrėjais
Rugsėjo pradžioje bus pristatyta viena svarbiausių LNDT šio sezono premjerų – „Lokis“. Spektaklio režisierius – lenkų teatro menininkas Lukaszas Twarkowskis, pernai apdovanotas „Auksiniu scenos kryžiumi“ už Krystiano Lupos spektakliui „Didvyrių aikštė“ sukurtas vizualizacijas.
Pats režisierius spaudos konferencijos metu sakė, jog jį labai džiugina LNDT sezono šūkis „Po tiesos mirties“: „Mérimée parašė „Lokį“, kurio veiksmas vyksta Žemaitijoje, lyg mėgdžiodamas dokumentinę apysaką ir siekdamas sužadinti skaitytojui konkrečias emocijas. Jis naudojo tikro kunigaikščio pavardę, kuris tuomet gyveno Lietuvoje, ir dėl to kilo skandalas – juk pats Mérimée niekada nebuvo Lietuvoje. Mes, tarptautinė komanda, irgi jautėmės truputį kaip Mérimée – atvažiavom į Lietuvą kažką pasakoti apie ją. Todėl pasakojimas turi būti labai asmeniškas, kad mes, kaip atvykėliai, įgautume teisę kalbėti apie Lietuvą“, – pasakojo L.Twarkowskis.
Pasak režisieriaus, kiekvienoje spektaklio istorijoje koncentruojamasi į konkretų aspektą. B.Cantat atveju autorių dominio medijų sukurtas Cantat kaip vyro-monstro vaizdinys. V.Luckus, nors jo biografija paženklinta panašia tragedija, šįsyk svarbesnis dėl savo teorinių svarstymų apie vaizdą ir fotografiją.
Režisierius pasakojo dešimtį spektaklyje vaidinančių aktorių atsirinkęs iš beveik šimto kastinge dalyvavusių kandidatų.
Aktorius Vainius Sodeika spaudos konferencijos metu sakė, jog pasiruošimo spektakliui procesas buvo neįprastas – kartu su komanda jie ne tik žiūrėjo dokumentinius ir „mokumentinius“ filmus, atliko įvairias kontaktines, judesio užduotis, diskutavo, improvizaco, bet ir ilgą laiką repetavo be vaidmenų ir pjesės.
Aktorė Nelė Savičenko, prie spektaklio kūrybinės grupės prisijungusi kiek vėliau, sakė jau nuo pirmosios dienos pajutusi, jog čia tvyro išskirtinė atmosfera: „Jei pavyks žiūrovus įtikinti, kad jie taip pat gali būti tyrėjais – pasitelkus kantrybę, vaizduotę, vidinę patirtį, per kurią jie gali transformuoti tai, ką mato – mes būsime laimėję nelengvą mūšį.“
Spektaklyje taip pat vaidina Saulius Bareikis, Arnas Danusas, Airida Gintautaitė, Darius Gumauskas, Gytis Ivanauskas, Elžbieta Latėnaitė, Rytis Saladžius ir Dovilė Šilkaitytė.