Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Antkapis triukšmo amžiui

Kultūros semiotikas Jurijus Lotmanas tekstą vadina ne tik naujų prasmių generatoriumi, ypač svarbus jo gebėjimas kondensuoti kultūrinę atmintį: „Tekstui būdinga savybė išsaugoti prisiminimą apie prieš tai buvusius kontekstus. Suma kontekstų, kuriuose šis tekstas įgauna apibrėžtumą ir kurie tam tikru būdu inkorporuoti jame, gali būti vadinama teksto atmintimi.“
Režisierius Gintaras Varnas
Režisierius Gintaras Varnas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Pasvarstykime, kiek šie teiginiai aktualūs šiuolaikiniam teatrui, kiek atliepia meninius jo kontekstus, ar pritaikomi analizuojant teatro pastatymus, įkvėptus vizionieriškų, ateitį numačiusių, nujautusių tekstų.

Režisierius Gintaras Varnas naujausiame savo spektaklyje „Puikus naujas pasaulis“ pagal Aldouso Huxley’o to paties pavadinimo knygą (Brave New World, 1932) kelia klausimus ir apie rašytojo įžvalgų neblėstantį aktualumą, rezonavimo su dabartimi fenomeną. Analizuojant šią Valstybinio jaunimo teatro premjerą, išskirtinę viso naujojo teatrinio sezono kontekste, atsakymų vertėtų ieškoti praeityje. Įdomu, kad amžininkai Huxley’o knygą vadino ir niūria ateities visuomenės, pavergtos aukštųjų technologijų, vizija, ir piktu literatūriniu šaržu, romanu, polemizuojančiu su fantastikos tėvo Herberto George’o Wellso kūryba. Būta net kaltinimų plagiatu, primenant Jevgenijaus Zamiatino antiutopiją „Mes“. Šiaip ar taip, kuo daugiau epitetų prilipdoma, kuo didesnis triukšmas dėl knygos sukeliamas, tuo geresni prekybos ja rezultatai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos