Šių metų festivalio programoje galima išskirti porą šokio trupių, kurių kūryba pavergs mėgstančius konceptualesnės krypties judesio meną. Abstrakčios formos, muzikalus performatyvumas, atvira temos interpretacija – neatsitiktinumas, kad abi jos į festivalį atvyksta iš Prancūzijos.
„Sine Qua Non Art“ žvilgesys
Trupės vedantieji – Jonathanas Pranklas – Descours’as, besispecializuojantis vizualiuosiuose menuose ir teatre bei choreografas Christophe’as Béranger, kuriam 2003-iaisiais už indėlį ir veiklą suteiktas Meno ir literatūros kavalieriaus (Chevalier des Arts et Lettres) ordino ženklelis.
La Rošelyje įkurta šokio trupė „Sine Qua Non Art“ yra tarpdisciplininė, plėtojanti hibridinę ir bendradarbiavimu paremtą kūrybą, neatsiejamą nuo kūno. Jai būdinga choreografinė abstrakcija, muzikinis komponavimas ir gyvo performanso bei vizualinių menų sąveika. Trupė dažna konkursų laimėtoja teatro ir sceninės muzikos srityse, kviečiama bendradarbiauti su nacionaliniais kolektyvais: pavyzdžiui, Rumunijos nacionaliniu baletu Sibiu, Nacionalinės Buenos Airių šiuolaikinio šokio trupe Argentinoje, Romos baletu Italijoje ir kt.
La Rošelyje įkurta šokio trupė „Sine Qua Non Art“ yra tarpdisciplininė, plėtojanti hibridinę ir bendradarbiavimu paremtą kūrybą, neatsiejamą nuo kūno.
„Sine Qua Non Art“ festivalyje pristatys net du savo kūrinius: rugsėjo 29 ir 30 d. blizgučiais žėrintį naktinį spektaklį „Ateitis priklauso protėviams“, kviečiantį sulėtėti šiais pagreitėjusiais laikais ir pasisėmus stiprybės iš protėvių, ryžtis asmeniniams žygdarbiams.
Spalio 1 d. publikos dėmesiui dar vienas „Sine Qua Non Art“ performatyvus seansas – kartu su Kauno šokio teatru „Aura“ sukurtas įvietintas spektaklis „Iš giedro dangaus“. Kaip ir pavadinimas išduoda, tai kupinas netikėtumo improvizuotas veiksmas, paremtas asmeninėmis projekte dalyvaujančių menininkų patirtimis ir nagrinėjantis skirtingų kultūrų žmonių santykį su jūra, vandeniu, mėlyna spalva. Spektaklį žiūrovai kviečiami patirti ne teatre, bet adresu Mickevičiaus g. 2 esančiame pastate.
„Entity“ akistata su normomis
Dar vieni svečiai iš Prancūzijos šokio trupė „Entity“. Choreografas Thibaut Eifermanas yra žymaus choreografo Ohado Naharino sukurtos judesio tyrimo metodikos „Gaga“ praktikas, 2017 – 2018–aisiais Tel Avive šokęs su pasaulinio žinomumo „Batsheva“ trupe. Būtent šiuo metu gimė pirmieji spektaklio „H H H“ ediutai, peraugę į duetą, įvertintą kritikų apdovanojimu Tarptautiniame choreografijos konkurse Hanoveryje.
Rugsėjo 30 d. 19 val. Nacionalinio Kauno dramos teatro didžiojoje scenoje spektaklis „H H H“ – „galva, širdis, ranka“, kur susipina trijų tikrų šokėjų ir vitrinų manikenų kūnai, jausmingumas ir mechanika, šokis ir vizualieji menai. Bus keliamas visiems aktualus socialinio spaudimo klausimas ir galimybė liudyti, ar atlikėjai pasiduos spaudimui laikytis taisyklių, ar deformuos savo kūnus pagal taikomas normas. Spektaklyje šoka buvusi šokio teatro „Aura“ šokėja italė Chiara Corbetta, teatre dirbusi du sezonus