„Kinijos žiūrovai itin vertina klasikinį baletą. Tad, nors žymias trupes iš Europos ir Amerikos jie mato gan dažnai, lietuvių spektakliuose 2,5 tūkst. žiūrovų talpinanti didžiausioji NCPA salė visus tris vakarus buvo pilnutėlė. Tam, kad didžiulė baleto gerbėjų minia spėtų užimti savo vietas, šeimininkai netgi buvo priversti keliomis minutėmis nukelti spektaklio pradžią, o tai Kinijoje absoliučiai neįprasta: visus kultūros renginius ten, priešingai nei Lietuvoje, stengiamasi pradėti sekundinės laikrodžio rodyklės tikslumu“, – rašoma pranešime žiniasklaidai.
LNOBT baleto direktorė Rūta Butvilienė tikina, kad tolimoms gastrolėms pavyko sėkmingai prikelti trejus metus Vilniaus scenoje nerodytą Piotro Čaikovskio baletą. Ji negaili gerų žodžių kartu su trupės solistais spektakliuose dalyvavusioms kelioms dešimtims Pekino baleto akademijos auklėtinių, kurie „Miegančiosios gražuolės“ choreografiją išmoko puikiai.
„Tokius identiškų fizinių duomenų jaunųjų šokėjų ansamblius Lietuvoje suburti būtų beveik neįmanoma: neturime tiek baleto besimokančių vaikų, iš kurių galėtume rinktis. O Pekine radome ne tik idealiai vienodų kūno proporcijų, bet ir gebantį kantriai dirbti jaunimą. „Miegančiosios gražuolės“ šokius moksleiviai su mokytojais repetuodavo nuo ryto ligi pat vakarinio spektaklio pradžios, ir netgi spektaklio pertraukos metu užkulisiuose šlifuodavo scenas, kurios, pedagogų nuomone, scenoje buvo nepakankamai tobulos“, – stebisi Kinijos mažųjų šokėjų atsidavimu R.Butvilienė.
Pagrindinę Auroros partiją Pekine pasikeisdamos šoko LNOBT primabalerinos Anastasija Čumakova ir Olesia Šaitanova, jas pažadinančio princo Dezyrės – Genadijus Žukovskis ir Romas Ceizaris. Alyvų fėjos vaidmenyje pasirodė Olga Konošenko ir Haruka Ohno.
Pirmajame „Miegančiosios gražuolės“ spektaklyje apsilankė Lietuvos ambasadorė Kinijoje Ina Marčiulionytė bei Lietuvos kultūros atašė Kinijoje ir Pietų Korėjoje Agnė Biliūnaitė, taip pat nemažas būrys Pekine reziduojančių užsienio šalių diplomatų. LNOBT baleto trupės gastrolės tapo puikia proga priminti kinams neseniai paminėtą Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį, taip pat viso pasaulio minimas choreografo Mariuso Petipa 200-ąsias gimimo metines.
LNOBT baleto trupė NCPA gastroliavo antrąjį kartą: prieš metus toje pačioje salėje ji su dideliu pasisekimu pristatė kitą P.Čaikovskio baletą „Gulbių ežeras“.
„Miegančiosios gražuolės“ dekoracijos bei kostiumai jau pradėjo savo kelionę atgal į Lietuvą, tačiau sugrįžę sandėliuose greičiausiai neužsibus. Mat nuolatiniai teatro partneriai Kinijoje, įtikinti šokėjų iš Lietuvos pasirodymo NCPA sėkmės, jau derasi dėl rudeninių to paties spektaklio gastrolių keturiuose Kinijos miestuose“, – rašo LNOBT.