Šiuo prizu bus apdovanotas ir „Ruhrtriennale“ festivalio bei Slovėnijos teatro „Carmina Slovenica“ spektaklis „Kai kalnas pakeitė savo rūbą“, rež. Heiner Goebbels. Apdovanojimai vyks balandžio 16 d. Maskvoje.
Apdovanojimas skiriamas atsižvelgiant į Rusijos teatro kritikų apklausą. Šiemet specialūs klausimynai buvo išsiųsti nuolat gastroliuojančius užsienio spektaklius lankantiems teatro kritikams Maskvoje ir Sankt Peterburge. Atsakymus pateikė 59 kritikai.
Recenzentų buvo prašoma labiausiai patikusiems spektakliams skirti pirmą arba antrą vietą. Už pirmąją skiriami du balai, už antrąją – vienas. Devyni Rusijos teatro kritikai „Borisui Godunovui“ skyrė pirmąją vietą, o penki – antrąją. Iš viso Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektaklis surinko 23 balus. Slovėniškam spektakliui „Kai kalnai pakeitė savo rūbą“ pirmąją vietą skyrė aštuoni kritikai, o antrąją – septyni, „Kai kalnai pakeitė savo rūbą“ irgi gavo 23 taškus, todėl buvo nuspręsta apdovanoti abu spektaklius.
Primename, kad 2015 m. spalio mėnesį Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektaklis „Borisas Godunovas“ dalyvavo net dviejuose tarptautiniuose Rusijos teatro festivaliuose. Spalio 10 ir 11 dienomis jis buvo parodytas Maskvos festivalyje „Stanislavskio sezonas“, o spalio 13 ir 14 dienomis – Sankt Peterburge vykstančiuose „Baltijos namuose“.
Abiejuose miestuose lietuviškas spektaklis apie Rusijos istoriją ir nuožmią bajorų kovą dėl valdžios buvo vaidinamas pilnose salėse, o neseniai vėliau pasirodžiusiose recenzijose sulaukė daug palankių atsiliepimų. Įvertinimu galima laikyti ir tai, kad Nekrošiaus „Borisas Godunovas“ buvo parinktas atidaryti festivalį Maskvoje bei uždaryti festivalį Sankt Peterburge. Sankt Peterburge spektaklis sulaukė profesionalų pripažinimo – buvo apdovanotas Popovo vardo kritikų prizu.
Iš rudenį pasirodžiusių antraščių Rusijos žiniasklaidoje ir iš straipsnių tekstų buvo galima spręsti, kad ten „Borisas Godunovas“ buvo laukiamas dėl kelių priežasčių. Pirma, Nekrošius Rusijoje yra puikiai žinomas režisierius, vadinamas genijumi, maestro, svarbiausiu trijų dešimtmečių Lietuvos režisieriumi, režisieriumi-filosofu ar net festivalio talismanu. Rusų kritika stebi Nekrošiaus darbus ir iki šiol atsimena daugelį spektaklių, tad naujausia kūryba buvo itin laukiama. Antra, žiūrovus ir teatrologus intrigavo spektaklio tema, kalbanti apie Rusijos istoriją, politinius santykius su Lenkija ir Lietuva bei šiuolaikinė Nekrošiaus istorinio veikalo interpretacija, o trečia, Maskvoje iki lietuvių gastrolių jau buvo pristatytos dvi „Boriso Godunovo“ versijos, režisuotos rusų režisieriaus Konstantino Bogomolovo ir vokiečio Peterio Steino.
Apžvelgdami LNDT spektaklį „Borisas Godunovas“ teatro kritikai pastebėjo, kad šiame spektaklyje Nekrošius savo meninėmis priemonėmis pasiekė visišką minimalizmą ir kad bene pirmą kartą panaudojo jam iki šiol nebūdingą humorą. Maskvos apžvalgininkai spektaklyje įžvelgė daug nevilties ir niūrumo, o Sankt Peterburge labiau atkreiptas dėmesys į ironiją ir sarkazmą. Be to, kritikai negailėjo gerų žodžių Lietuvos aktoriams: nuo pagrindinių vaidmenų kūrėjų Trepulio ir Budrio iki aktorių, vaidinančių minią.