Vilniečiai turės galimybę išvysti Monikos Klimaitės spektaklį „Baseinas (be vandens)“ pagal to paties pavadinimo skandalingojo britų dramaturgo Marko Ravenhillo pjesę ir Mariaus Meilūno monospektaklį pagal paskutinį Alberto Camus romaną „Krytis“.
Markas Ravenhillas – šiuolaikinės ir drąsios dramaturgijos atstovas. Jo tekstai aštrūs, tiesmuki ir šokiruojantys, o keliamos problemos daugiasluoksnės ir aktualios. M.Ravenhillo pjesė „Baseinas (be vandens)“ išsiskiria netradicine forma – čia nėra išskiriamų veikėjų/charakterių, o tekstas parašytas kolektyvinės sąmonės forma.
Kaip teigia spektaklio režisierė Monika Klimaitė: „Spektaklyje dėmesys skiriamas draminio teatro formai – tekstui ir žodiniam bendravimui su publika. Tačiau svarbiausias pjesės pasirinkimo motyvas – iškeliamas meno ir žmogiškosios etikos konfliktas, atskleidžiantis žmogaus prigimtį – instinktą bet kokia kaina patenkinti savo ego. Kūrinyje keliamas klausimas, kaip toli gali eiti konkurencijos ir pavydo vedamas žmogus? Pavydas, konkurencija, kova už pripažinimą – tai aspektai, būdingi kiekvienam žmogui, nepaisant jo amžiaus.“
Tą patį vakarą specialiai festivaliui įrengtoje eksperimentinio teatro erdvėje „Kvartale“ monospektaklį „Krytis“ publikai pristatys aktorius ir režisierius Marius Meilūnas.
A.Camus romanas – tai atvira, žaisminga ir begėdiška išpažintis, kurią viename Amsterdamo bare, papasakoja intriguojantis veikėjas, advokatas Žanas Batistas Klamansas, buvusi Paryžiaus įžymybė ir tobulo gyvenimo pavyzdys. Kaip toks žmogus atsidūrė pačiame purviniausiame Amsterdamo bare? Spektaklis atskleis Ž.B.Klamanso istoriją, kupiną netikėtų posūkių.
„Klamanso istoriją galima interpretuoti įvairiai: kaip kenčiančio nusidėjelio išpažintį, kaip beprotystės istoriją, kaip filosofinį praregėjimą, kaip keistų atsitiktinumų seką, kaip žmogaus „krytį” iš rojaus, kaip eilinio baro lankytojo istoriją, kokių galima rasti „ant kiekvieno kampo“. Tai man ir yra svarbiausia. Tai man suteikia galimybę kiekvieną vakarą, kiekvienos repeticijos metu ne atkartoti režisūrinį scenarijų, bet pasakoti šią istoriją vis kitaip, ieškoti atsakymo į neatsakomus klausimus. Nėra kitos išeities – tenka pačiam juos sau išsikelti“, – teigia spektaklio autorius M.Meilūnas.