Įteikti Muzikinio teatro apdovanojimai „Pagauk bangą“

Didžiausius kūrybinius iššūkius įveikę bei aukščiausių meno bangų keteras 2022 m. pasiekę Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) kūrėjai ir darbuotojai tradiciškai įvertinti profesionalaus teatro kūrėjų apdovanojimuose „Pagauk bangą“. Ceremonijos netikėtumas: vienai iš solisčių atiteko net du apdovanojimai, rašoma pranešime spaudai.
Apdovanojimą P.Arlauskienei teikia Muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė
Apdovanojimą P.Arlauskienei teikia Muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė / M.Aleksos nuotr

Prieš penkis metus Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre gimė nauja tradicija – Tarptautinės teatro dienos proga pagerbti teatro kūrėjus ir apdovanoti juos teatro įsteigtais prizais bei diplomais. Šiai apdovanojimų ceremonijai buvo suteiktas iškalbingas, simboliškas vardas – „Pagauk bangą“. Nors ši tradicija nauja, ji jau įsitvirtino teatro gyvenime ir net dvejus metus (2020–2021 m.) siautėjusiai kovido pandemijai nepavyko jos numarinti. Tuomet siųsti virtualūs plojimai didžiausius kūrybinius iššūkius įveikusiems bei ant aukščiausių meno bangų keterų pakilusiems teatro darbuotojams.

„Simboliška šiuos apdovanojimus teikti po ypatingo projekto „Klaipėda: vakar, šiandien, rytoj“, skirto Klaipėdos prijungimo prie Lietuvos 100-mečiui, premjeros. Iš istorijos būtina pasiimti tai, kas vertingiausia, gyventi su tuo šiandien, duodant impulsą rytojaus vertybėms. Nuoširdžiausiai sveikinu, didžiuojuosi ir linkiu dar ne kartą įveikti kūrybinius iššūkius bei pasiekti aukščiausias meno bangų keteras“, – linkėjo Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė.

Metų operos solistė

Rita Petrauskaitė paskelbta „Metų operos soliste“ už Undinės vaidmenį Antonino Dvorak operoje „Undinė“. Apdovanojimą solistei įteikė KVMT garbės dirigentas Stanislavas Domarkas. „Pats geriausias apdovanojimas – gautas namuose. Taikaus dangaus visiems“, – linkėjo R.Petrauskaitė.

„Koks platus Ritos Petrauskaitės (Undinė) balso ir vaidmenų diapazonas! Nuostabu, kad ir šioje partijoje R.Petrauskaitė jaučiasi lyg undinė vandenyje“, – džiaugėsi režisierius Gytis Padegimas.

Sėkmė myli darbščius ir savo pašaukimui atsidavusius žmones. Tai patvirtina ir faktas, kad 2021 m. „Metų operos solistės“ apdovanojimas taip pat buvo skirtas šiai talentingai profesionalei. R.Petrauskaitė KVMT solistė nuo 1991 m., bendradarbiauja ir su kitais Lietuvos muzikiniais teatrais, orkestrais, lietuvių kompozitoriais, atlikdama jų kūrinių pasaulines premjeras.

Metų baleto artistas

Yan Malaki tapo „Metų baleto artistu“ už Vaikino vaidmenį šokio spektaklių triptike „Dona Kichotė” (I dalis), Jaunojo Fausto vaidmenį šokio spektaklyje „Faustas” ir Žilvino vaidmenį E. Balsio šokio spektaklyje „Eglė žalčių karalienė”. Apdovanojimą įteikė praėjusių metų šios nominacijos laureatė Daria Verovka.

„Esu labai dėkingas už KVMT suteiktas galimybes atlikti pagrindinius vaidmenis išskirtiniuose spektakliuose. Dėkoju Muzikinio teatro vyriausiam choreografui, Baleto tarnybos vadovui Aurelijui Liškauskui už pasitikėjimą. Dar labiau stengsiuosi“, – sakė Y.Malaki.

Iš Ukrainos atvykęs jaunas ir ambicingas Y. Malaki sparčiai įsiliejo į teatro repertuarinius spektaklius, juose kuria vis daugiau pagrindinių vaidmenų ir debiutuoja kaip pradedantis choreografas. Visai neseniai publikos susidomėjimo sulaukė šokio spektaklių triptiko „Dona Kichotė“ premjera, kurios vienas iš kūrėjų Y.Malaki.

Metų debiutas

Nuo 2022-ųjų pradžios Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre dirbantis baritonas Šarūnas Šapalas pelnė „Metų debiuto“ apdovanojimą už vaidmenis sezono repertuaro spektakliuose: Mazetas, W.A.Mozart operoje „Don Žuanas”, Karalius bulvė, A.Kučinskas operoje vaikams „Bulvinė pasaka”, Girdvainis, V.Ganelino miuzikle „Velnio nuotaka”, Nykštys, Baubas, N. Sinkevičiūtės muzikinėje pasakoje „Pasaka be pavadinimo”, II Pelė, A.Kučinsko operoje vaikams „Žvaigždžių opera”.

Ceremoniją vedęs, praėjusių metų nominacijos laimėtojas, charizmatiškasis solistas Tadas Jakas siuntė virtualius linkėjimus negalėjusiam atvykti Š.Šapalui ir netgi gavo laureato atsakymą. „Dėkoju už Muzikinio teatro pasitikėjimą, suteiktas galimybes ir man skirtus vaidmenis. Viskas įmanoma, kai šalia tokie nuostabūs kolegos“, – dėkojo Š.Šapalas.

Jaunas, ryškius operos vaidmenis kuriantis baritonas Š.Šapalas – žymių operos solistų ir profesorių V.Juozapaičio ir V.Prudnikovo mokinys ir šių Lietuvos grandų vokalo ir aktorystės tradicijų tęsėjas. Š.Šapalas dainavo LNOBT bei sukūrė ryškių vaidmenų. Solistas jau koncertavo Suomijoje, Estijoje, Slovakijoje, Rusijoje, Čekijoje, Austrijoje, Taivane bei Vokietijoje.

Metų Teatro švyturys

Muzikinio teatro vyriausiasis choreografas, Baleto tarnybos vadovas Aurelijus Liškauskas už tarptautinį teatro vardo garsinimą (gastrolės Lenkijoje), ryžtą ir pasiaukojimą ne tik dirbant vyriausiojo choreografo darbą, bet ir padedant trupės šokėjams – ukrainiečiams išgyventi karo keliamus psichologinius sunkumus pelnė „Metų Teatro švyturio“ apdovanojimą. Apdovanojimą įteikė praėjusių metų nominacijos laimėtojas Naglis Stancikas.

„Džiaugiuosi ir dėkoju. Tikiuosi, kad užteks jėgų dar labiau šviesti ir pateisinti viltis. Manau, kad visi dirbantys Muzikiniame teatre yra švyturiai, nes siekia publikai atiduoti kuo daugiau. Dėkoju už suteiktas galimybes!“, – akcentavo A.Liškauskas

Tai tarsi tęstinė nominacija, nes 2021 metais A.Liškauskas tapo „Metų iššūkio“ laureatu kaip nuolat susiduriantis su iššūkiais baleto trupėje bei su begaliniu atsidavimu juos sprendžiantis: važiuojantis parvežti bėgančių nuo karo, ieškantis kur jiems apsistoti ir t.t.

Ne tik pandemija, bet ir Ukrainą ištikęs karas daugiau ar mažiau palietė kiekvieną. Didžiausi iššūkiai kilo KVMT baleto trupei, kurios net 70 procentų narių – Ukrainos piliečiai. Dalis vaikinų išvyko ginti Tėvynės, o baleto artistėms ukrainietėms buvo sudėtinga grįžti į Klaipėdą bei prisikviesti šeimos narius. Ne visi panoro išvykti, dalis šeimos narių liko padėti už taiką kariaujantiems. Teatras aktyviai rūpinasi nuo karo bėgančiais menininkais, suteikdamas jiems laisvas darbo vietas bei padėdamas įsikurti Lietuvoje.

Metų iššūkis

Režisierė Rūta Bunikytė už sugrįžusį ir Lietuvos publiką pavergusį Johno Kanderio miuziklą „Čikagą” pelnė „Metų iššūkio“ apdovanojimą. Publikos noras pamatyti miuziklą „Čikaga“ – buvo toks didelis, kad po ketverių metų buvo atnaujinta Brodvėjaus miuziklo licencija, o bene populiariausias visų laikų miuziklas atgimė ir 2022-ųjų gruodį išvyko į dar vieną turą per didžiausias šalies arenas.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro „Čikagos“ išskirtinumas – pritaikymas parodymui didesnėms erdvėms, arenoms. Šiame miuzikle publika išvysta daugiau artistų nei Brodvėjuje rodomame spektaklyje, nes lietuviška „Čikaga“ įtraukia visus Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro meno kolektyvus: baleto trupę, chorą ir orkestrą.

„Miuziklo „Čikaga“ pastatymas yra autorinis visos komandos darbas. Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre esu sukūrusi ir daugiau pastatymų, kurie mane tobulino kaip kūrėją. Negalėčiau išskirti vieno ar kito, nes visi tapo išskirtiniais išbandymais, kurie mane grūdino kaip kūrėją, organizatorių, diplomatą, menininką. Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui dėkoju už suteiktas galimybes, o apdovanojimą noriu skirti ryškiausiai miuziklo „Čikaga“ žvaigždei solistei Beatai Ignatavičiūtei“, – visus nustebino R.Bunikytė.

„Pagauk bangą“ apdovanojimas buvo įteiktas kultiniame „Čikaga“ Velmos Kelly vaidmenį atlikusiai B.Ignatavičiūtei.

„Šis miuziklas – tikras iššūkis kiekvienam solistui. Mes neturėjome už ko pasislėpti, tad kiekvienas pasirodęs „Čikagoje“ stengėsi lyg pagrindinis artistas ir dėjo maksimalias pastangas tiek vaidyboje, tiek šokyje ir dainavime“, – viename iš interviu minėjo B.Ignatavičiūtė.

Teatro lobis

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vyriausioji kostiumininkė Paulina Arlauskienė tituluota „Teatro lobiu“ už besąlygišką meilę teatrui ir jo žmonėms. Jautriausią ir ne vienam iš ceremonijos dalyvių ašaras išspaudusį apdovanojimą įteikė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė.

„Ačiū už palaikymą. Tiesiog su meile atlieku savo pareigas“, – sakė kuklioji P. Arlauskienė.

Viename iš interviu P. Arlauskienė juokavo, kad teatro „meninis liūnas“ ją įtraukė ir nepaleidžia. „Tai ne profesija. Tai gyvenimo būdas, kaip ir visiems teatru gyvenantiems žmonėms“, – tikina P.Arlauskienė, karjerą pradėjusi dar 1984 m. Klaipėdos liaudies operoje, o 1987 m., įsikūrus Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui, tapusi viena pirmųjų darbuotojų.

P.Arlauskienė jaudinasi prieš kiekvieną premjerą ne mažiau nei scenoje pasirodantys kūrėjai. Jos padrąsinti, užjausti, o gal tiesiog arbata pavaišinti beveik 40 metų į sceną kyla šimtai būsimų ir esamų žvaigždžių. Ir gyvenimo be šios veiklos profesionalė tiesiog neįsivaizduoja.

Publikos simpatija

Muzikinio teatro darbuotojų laukiamiausią bei vienintelį, kuriame balsuoja ir žiūrovai, apdovanojimą „Publikos simpatija“ pelnė – solistė Beata Ignatavičiūtė. Apdovanojimą kolegei įteikė praėjusių metų laureatas, solistas Vilius Trakys.

B.Ignatavičiūtė 2009 m. baigė Klaipėdos S.Šimkaus konservatoriją. 2013 m. Klaipėdos universiteto Menų fakultete įgijo bakalauro, 2015 m. – magistro diplomą. Dainininkė yra daugkartinė Elzbietos Kardelienės dainininkų konkurso laureatė. Nuo 2013 m. – Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistė. Šiame teatre sukūrė daugybę vaidmenų operose, operetėse ir miuzikluose, tarp naujausių: Velma Kelly (J.Kanderio miuzikle „Čikaga“), Euridikė (J.Offenbacho operetėje „Orfėjas pragare“), Svetimšalė princesė (A.Dvořáko operoje „Undinė“). 2009 m. nominuota „Padėkos kaukės“ apdovanojimui už Kristos vaidmenį Z.Liepinio muzikinėje dramoje „Adata“. 2019 m. nominuota Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro apdovanojimui „Pagauk bangą“ (Metų artistės nominacija).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis