2015-aisiais Klaipėdos dramos teatro kolektyvas grįžo į rekonstruotą senąjį teatro pastatą. Šis įvykis lėmė teatro atsigavimą. Spektaklius iki šiol klaipėdiečiai lanko itin aktyviai, o vadovybei vis tenka sukti galvą, kaip įsprausti į repertuarą papildomų spektaklių, nes bilietai iššluojami.
Praėjusiais metais Kultūros tarybai teatras pateikė šešis projektus. Tačiau dalinį finansavimą gavo tik režisieriaus Oskaro Koršunovo spektaklis pagal Gintaro Grajausko pjesę. Klaipėdos dramos teatro vadovas Tomas Juočys stebėjosi, kad tarybos dėmesio nesulaukė ir vienos populiariausių latvių režisierių Maros Kimelės darbas „Tėvas“ pagal Augustą Strindbergą. Šis spektaklis vėliau buvo labai vertinamas festivaliuose.
„Galbūt jie nežino Maros Kimelės, mes ją pristatėme. Sunku paaiškinti, kodėl šis spektaklis nesulaukė dėmesio“, – svarstė T.Juočys. Negavę finansavimo iš tarybos klaipėdiečiai spektaklius statė iš lėšų, gaunamų pardavus bilietus, vykdant kitokią veiklą.
„Aiškinomės su taryba, kur galėjo būti mūsų klaidos rengiant paraiškas. Šiemet pasiruošėme labiau“, – tęsė pasakojimą T.Juočys. Klaipėdiečiai, šiemet minintys Lietuvos kultūros sostinės metus, uostamiestyje pradėjo rengtis tarptautiniam teatrų festivalyje „TheATRIUM“. Ambicijų daug – jau sutarta, kad į jį atvyks lenkų „Nowy Teatr“, estų „No 99“. Tartasi, kad uostamiesčio žiūrovams bus atvežta trupė „The Tiger Lillies“ ir jų „Hamletas“. „Svarstėme, kad šis spektaklis net būtų rodomas atviroje vietoje, kur nors aikštėje įrengus sceną“, – kalbėjo teatro vadovas.
Klaipėdos miesto savivaldybė skyrė naujam festivaliui 40 tūkst. eurų. Tam, kad renginys įvyktų, reikia dar bent dukart tiek.
„Pateikėme prašymą tarybai. Surinkome visą dokumentaciją, susirašinėjimus su teatrais. Buvome įsitikinę, kad finansavimą gausime, nes programa labai stipri, esame pasirengę festivaliui. Todėl, kai atsakymas buvo neigiamas, negalėjome patikėti“, – apgailestavo T.Juočys.
Klaipėdiečiams paaiškinta, kad festivalio programa – pernelyg ambicinga. „Atrodytų, jog Klaipėda nenusipelnė turėti gero teatro festivalio. Akivaizdu, kad miestas paliekamas užribyje“, – teigė teatro literatūrinės dalies vedėjas rašytojas Gintaras Grajauskas. Ir vis tiek, anot jo, festivalis įvyks. Tačiau dėl negauto finansavimo programa bus kuklesnė.
Šiemet ir vėl iš šešių Klaipėdos dramos teatro spektaklių dėmesio susilaukė tik vienas, kuriame figūruoja režisieriaus Eimunto Nekrošiaus pavardė.
Tarybos dėmesio nesulaukė Klaipėdos teatro režisieriaus Dariaus Rabašausko pavardė, nors dar prieš kelerius metus jo darbas buvo nominuotas „Auksiniam scenos kryžiui“.
„Mes jau tarėmės su teisininkais ir ketiname tarybą paduoti į teismą, nes kito kelio nėra. Negalime susitaikyti su tuo, kad esame vis nustumiami į paribį. Klaipėda nėra kultūros provincija“, – teigė teatro vadovas.
Teisiasi ir kiti kūrėjai
Lietuvos kultūros tarybos komunikacijos koordinatorė Goda Dapšytė teigė, kad jau gautas uostamiesčio teatro kreipimasis išsamiai paaiškinti, kodėl finansavimas negautas. Šiemet taryba skyrė finansavimą 62 teatrų projektams. Klaipėdos dramos teatro rengiamas festivalis liko penkioliktas, negavęs paramos.
Anot jos, praktika, kai nepatenkinti kūrėjai ima bylinėtis su taryba, – nėra nauja. Ir dabar teismuose yra dvi bylos. Dar trys – pabaigtos. Vienu atveju teisybę įrodyti pavyko Kultūros tarybai, kitu atveju pasiekta taikos sutarties, trečiu – ieškovas atsiėmė ieškinį.