Klaipėdos festivalyje – sugrįžtantis kritikų išliaupsintas „Skrajojantis olandas“

Šį ketvirtadienį uostamiestyje prasideda pirmasis Tarptautinis Klaipėdos festivalis. Festivalio programoje – abejingų nepalikęs „Skrajojantis olandas“ istoriniame Klaipėdos laivų elinge. Praėjusiais metais tik kartą publikai parodytas spektaklis vis dar sulaukia kritikų liaupsių, be to, puikios recenzijos iš įvairių pasaulio kampelių vis dar pasiekia Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą.
Opera „Skrajojantis olandas“
Opera „Skrajojantis olandas“ šią vasarą bus parodyta keturis kartus / M.Aleksos nuotr.

„Nuoširdžiai maniau, kad šis spektaklis bus rodomas tik vieną vienintelį kartą. Tačiau... praėjo metai, o mes vėl parodysime publikai „Skrajojantį olandą“, – kalbėjo teatro vadovė Laima Vilimienė.

„Tada nepatikėjau direktorės žodžiais. Štai pajūrio vėjas vėl atnešė spektaklį atgal“, – spaudos konferencijoje ypatingoje scenoje, pastatytojoje istoriniame elinge, kalbėjo dirigentas Modestas Pitrėnas.

Organizatorių nuotr./Modestas Pitrėnas Klaipėdos festivalio spaudos konferencijoje
Organizatorių nuotr./Modestas Pitrėnas Klaipėdos festivalio spaudos konferencijoje

Klaipėdos festivalio programoje – dvi šokio spektaklių „Stabat Mater“ ir Igorio Stravinskio „Šventasis pavasaris“ premjeros, romantiškas simfoninės muzikos koncertas, kuriame su Roberto Šerveniko diriguojamu Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoniniu orkestru gros „rusiškuoju Paganiniu“ tituluojamas smuiko virtuozas Maksimas Fedotovas ir net keturios operos „Skrajojantis olandas“, tampančios festivalio tradicija.

„Norime, kad festivalis reprezentuotų ne vien uostamiestį ar pajūrio regioną, bet ilgainiui taptų Lietuvos kultūros vartais, plačiai atvertais įvairių sričių scenos menų profesionalams ir žiūrovams iš Europos bei tolimesnių pasaulio kraštų. Įkvėpimo ir idėjų naujam festivaliui sėmėmės iš itin sėkmingos pernykštės Richardo Wagnerio operos „Skrajojantis olandas“ premjeros senajame Klaipėdos elinge“, – pasakojo teatro vadovė.

Organizatorių nuotr./Spaudos konferencija istoriniame elinge, virsiančiame scena
Organizatorių nuotr./Spaudos konferencija istoriniame elinge, virsiančiame scena

Scenoje žiūrovai vėl išvys iš Klaipėdos kilusį Almanta Švilpą. „Klaipėdoje gimiau, augau. Žiūriu į šį nuostabų peizažą, laivus ir dėkoju Dievui bei tėvams, kad čia gimiau. Wagnerį intymiau dainuoti tokios ypatingos energetikos vietoje. Esu tikras, kad Klaipėdos festivalis išplauks į plačius meno vandenis ir pasieks kitas šalis“, – sakė Olando partiją atliekantis A.Švilpa.

Įspūdingas spektaklis pelnė „Auksinio scenos kryžiaus“ apdovanojimą režisieriui Daliui Abariui. Šis teigė, kad į spektaklį išsiruošę žmonės turi prisiminti, kad jis vyks po atviru dangumi.

„Kam turi ruoštis žiūrovai? Svarbiausia – suprasti, kur ateinat – į atvirą erdvę be stogo, be sienų, leisti sau suprasti, kad tądien esame priklausomi nuo Dievulio“, – kalbėjo režisierius.

Organizatorių nuotr./Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė
Organizatorių nuotr./Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė

Anot kūrybinės grupės, šis spektaklis – tarsi 5D. Čia susilieja ir uosto garsai, kvapai, siaučia oro stichijos. Juk Klaipėdos orų ne visada pavyksta prognozuoti.

Klaipėdos muzikinio teatro šokėjų laukia ypatingas išbandymas – šokio spektakliai „Stabat mater“ (pagal Giovanni Batista Pergolesi) ir Igorio Stravinskio „Šventasis pavasaris“.

„Mūsų baleto artistai galėjo tik pasvajoti tai išvysti. O dabar šie spektakliai statomi Klaipėdoje, o jie visi šoka. Spektaklius stato garsi tarptautinė kūrėjų komanda“, – kalbėjo teatro choreografas Aurelijus Liškauskas.

Operos režisieriai Dalius Abaris ir Gediminas Šeduikis sako, kad pasikeitimus „Skrajojančiame olande“ pastebės tik akyliausi žiūrovai. „Mes stengsimės, kad būtų ne blogiau nei pernai. Klaipėdos festivalio scena ir aplinka savaime kelia iššūkių bei neleidžia atsipalaiduoti. Į festivalį ateinantys žiūrovai turi ruoštis reginiui, kuris išskirtinis, nepaisantis rėmų, neturintis sienų, dulkėtas, su specifiniais garsais ir netikėtais „kaimynais“. Tačiau tada ištirpsta žiūrovus ir atlikėjus skirianti ketvirtoji siena. Tai naujos, nepatirtos emocijos, galimybė pajusti ne tik atlikėjus, bet ir gamtą“, – sakė D. Abaris.

Organizatorių nuotr./Almantas Švilpa
Organizatorių nuotr./Almantas Švilpa

Režisierius G.Šeduikis juokavo, kad rašydamas operą R.Wagneris greičiausiai įsivaizdavo Klaipėdos elingą. „Opera idealiai tinka šiai vietai. Ji tarsi su natūraliais 5D efektais: muzika, teatras, solistai susijungia su laivais, metalu ir rūdimis. Manau, kad esame ant „didelių dalykų“ slenksčio: Klaipėdos festivalis plėsis ir plėsis, o elingui bus vis sunkiau sutalpinti visus menininkus ir plūstančius žiūrovus. Mene – nėra rutinos. Ir kiekvienas spektaklis kitoks, kaip ir šių metų „Skrajojantis olandas“, į kurį atvyksta Klaipėdoje negirdėti atlikėjai iš užsienio, choristai, šokėjai. Visi jie su sava energija. Ateikite ir išvyskite naujai“, – kvietė G.Šeduikis.

M.Aleksos nuotr./Opera „Skrajojantis olandas“
M.Aleksos nuotr./Opera „Skrajojantis olandas“

Richardo Wagnerio opera „Skrajojantis olandas“ elinge bus rodoma liepos 29 ir 31 d. bei rugpjūčio 1 ir 4 d.

Rugpjūčio 13 ir 14 dienomis Tarptautiniame Klaipėdos festivalyje senajame elinge vyks dviejų vienaveiksmių šokio spektaklių premjeros: „Stabat mater“ (pagal Giovanni Batista Pergolesi) ir Igorio Stravinskio „Šventasis pavasaris“.

Rugpjūčio 6 dieną elinge kartu su Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoniniu orkestru gros „rusiškuoju Paganini“ Europos spaudoje vadinamasis smuikininkas Maksimas Fedotovas. Koncerto „Elingo ritmu – žėrinti marių muzika“ – dirigentas Robertas Šervenikas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų