„Geriausia komedija, kai valandą juokiesi nuo to, kas vyksta scenoje, kai apsivilkęs paltą supranti, kad teatro scenoje žiūrėjai tarsi į save veidrodyje. Euridikę galime sulyginti su šiuolaikine moterimi, kuri „Instagrame” nori turėti daug pasekėjų, nemėgsta buities, nenori sėdėt prie puodų, lakstyt paskui vyrą, kuris nerodo dėmesio. Euridikė tokia moteris. Ji neturi laiko keisti namie užuolaidas ar daryti buities darbų.
Tačiau scenoje mūsų sprendimai nėra šiuolaikiški, nepamatysite joje džinsų ar betoninių sienų. Vizualiai liekama arti pasakiško vaizdo, tik dievus nuleidžiame ant žemės, jie su batais, kostiumu, kepure, gal vienas kitas turi ragus, uodegą, bet jų poreikiai ir savybės yra žmogiškos. Tai galime atrasti tiek kokiame politike, tiek kaimyne, tiek savyje“, – kalbėjo R.Bunikytė.
Režisierė publikos simpatijas pelnė pastačiusi temperamentingą miuziklą „Čikaga“. R.Bunikytė neslepia – jai be proto patinka kūrybinė medžiaga, kupina veiksmo, gerų idėjų, įvykių.
Pasak Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro dirigento Tomo Ambrozaičio, „Orfėjo“ kompozitoriaus tikslas kuriant šią operetę buvo scenoje sarkastiškai pasijuokti ir galbūt net įkąsti to meto „valdžiažmogiams“, kurie nebuvo itin palankūs teatrui.
„Vaizdas – kaip kreivų veidrodžių karalystėje, viskas „Orfėjuje“ išversta į kitą pusę. Orfėjo ir Euridikės meilės istoriją žinome. Euridikė negali pakęsti Orfėjo ir jo smuiko, nes jis, būdamas profesionalus muzikantas, stengiasi sugroti pačią gražiausią pasaulyje melodiją, o ji tiek jo nekenčia, kad neranda net ir mūsų Žvejų rūmuose kampo, kur galėtų pasislėpti, kad negirdėtų, kaip šis čirpina savo genialias melodijas. Pamatysite, kas ten dėsis... ir kaip įkais muzika iki vadinamojo kankano“, – juokaudamas kalbėjo T.Ambrozaitis, pabrėždamas, jog retas žino, kad kankano muziką sukūrė šis kompozitorius.
Pasak dirigento, žiūrovui teks labai atidžiai sekti sceną, mat veiksmas keisis tiesiog per akimirką. Toks ir buvo kompozitoriaus sumanymas. Kaip sakė T. Ambrozaitis, „Ofenbachas eina arba su saliutais ir nupučia viską, arba vis tiek nupučia viską. Tikiuosi ir mums pasiseks nupūsti.“
Vėluojanti sezono premjera
Teatro vadovė Laima Vilimienė džiaugiasi artėjančia premjera, juolab, kad ją ketinta pademonstruoti pavasarį. Planus sujaukė koronavirusas. „Orfėjas pragare“ taps pirmąja šio sezono premjera.
„Tai operetė, kuri nėra itin dažnai statoma pasaulio teatruose, tačiau vienas iš tos operetės numerių išgarsino ją visame pasaulyje ir yra dažnai atliekamas. Tai kankanas. Jis hitas, gerai žinomas, bet pati operetė neatliekama taip dažnai kaip kankanas. Tai gan sudėtingos muzikinės kalbos operetė, kuri reikalauja didelio sutelktumo, meninių pajėgų“, – pasakojo L.Vilimienė.
Kompozitorius J.Offenbachas žinomas kaip operetės pradininkas, laikomas prancūzu, tačiau yra gimęs senojoje Prūsijoje, Kelno mieste. Gyvenimas vėliau jį nuvedė kurti į Prancūziją.