Klaipėdos teatro scenoje – šokį ir kovos menus jungiantis spektaklis

Būsimo spektaklio „Mikado“ repeticijose intensyviai kuria Šeiko šokio teatras, Kauno šokio trupė „Nuepiko“, italų šiuolaikinio šokio kūrėjai Vittoria de Ferrari Sapetto, Andrea Valfrè ir grupė atranką įveikusių šokėjų iš keturių Europos šalių. Tai dvejų metų kūrybinio darbo finalinis etapas, kurio rezultatas šokį ir kovos menus jungiančio spektaklio premjera „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ programoje, tarptautiniame scenos menų festivalyje „ConTempo“, o taip pat Klaipėdos dramos teatre.
„Mikado“ repeticija
„Mikado“ repeticija / Eglės Sabaliauskaitės nuotr.

Tai išskirtinis projektas Lietuvos šokio lauke, kai bendro spektaklio kūrimui pajėgas sujungia du teatrai, užsienio kūrybinė grupė bei Kauno miesto ir rajono bendruomenė – viso per 30 atlikėjų.

Premjerą klaipėdiečiai galės išvysti rugpjūčio 20 dieną, 19 val. Klaipėdos dramos teatro Didžiojoje salėje.

Tarp šokio ir kovos menų

„Mikado“ tyrinėja šiuolaikinio žmogaus būklę, kai materiją keičia virtualumas. Spektaklyje jungiami žmogaus kūnas, medinės lazdos ir nuolat mus lydintys mobilūs įrenginiai. Kūrinyje jungiamos skirtingos judesio kalbos: natūralus kūno fiziškumas, archajinės Aikido ir kitų kovos menų tradicijos ir šiuolaikinis šokis. Pojūčius žada sustiprinti scenoje kuriami ritmai ir muzika.

Eglės Sabaliauskaitės nuotr./„Mikado“ repeticija
Eglės Sabaliauskaitės nuotr./„Mikado“ repeticija

„Scenoje bus daug dinamikos ir kiekvienas galės skirtingai žiūrėti kūrinį: galima bus gėrėtis vizualu, šokiu, architektūrinėmis formomis, pasinerti į emocijas ar apmąstymus. Scenoje vienu metu bus daugiau nei 30 atlikėjų tarp kurių ne tik šokėjai, cirko artistas, Kung Fu kovotojas, bet ir Kauno miesto ir rajono bendruomenės nariai. Tokia grupė kuria galingą energiją. Bendruomenės nariai, kurie dalyvaus spektaklyje kurs perėjimo į naują būvį sceną, kuri įtrauks lazdomis ir kūno perkusija kuriamais ritmais. Jie taps savotišku kūno orkestru.“ – apie būsimą spektaklį pasakoja choreografai Vittoria de Ferrari Sapetto ir Andrea Valfrè.

Spektaklyje naudojamos lazdos – bene ryškiausias elementas, kurio dėka jungiamas šokis ir kovos menai. Specialias kovos menuose naudojamas buko medienos lazdas Šeiko šokio teatras siuntėsi iš Japonijos. Idėjiškai lazda tarsi pratęsia žmogaus kūną. Tai fizinio santykio su pasauliu simbolis. Lazda spektaklyje yra įrankis, muzikinis instrumentas, ginklas. Ji jungia, tačiau ir nustumia, nustato „saugų atstumą“.

„Mikado“ tyrinėja jau keletą metų ryškėjančią temą. Ji kalba apie tai, kaip kuriami žmonių ryšiai, kaip esame vieni nuo kitų priklausomi. Tai universalios žmogiškos patirtys. Spektaklyje medinė lazda tampa pagrindiniu komunikacijos įrankiu.“ – apie premjerą pasakoja Šeiko šokio teatro meno vadovė Agnija Šeiko.

Organizatorių nuotr./"Mikado" repeticija
Organizatorių nuotr./"Mikado" repeticija

Kūrybinė komanda – iš keturių Europos šalių

Spektaklio kūrybinėje komandoje net trys ryškūs Italijos menininkai. Viena choreografų V. de Ferrari Sapetto – didžiulę patirtį turinti šokėja, dirbanti su svarbiausiais Europos choreografais ir režisieriais, tokiais kaip Sidi Larbi Cherkaoui, Damien Jalet, Quan Bui Ngnoc, Akram Khan ir kitais. Choreografo A. Valfrè kūryba ne mažiau įspūdinga ir apima skirtingas disciplinas nuo japonų kovos menų, tokių kaip Kinomichi ir Shiatsu, iki šiuolaikinio šokio ir teatro. Dar du italai kuria šviesų dizainą ir muziką. Tai garsus šviesų dailininkas Giacomo Gorini dirbantis su režisieriumi Romeo Castelluci bei pripažintas kompozitorius Giorgio Ferrero. Kartu su žiūrovams pažįstamais Šeiko šokio teatro ir Kauno šokio trupės „Nuepiko“ šokėjais, scenoje žiūrovai išvys ir penkis atlikėjus iš Italijos, Prancūzijos, Rumunijos ir Nyderlandų. Jie prie projekto prisijungė praėję specialią spektaklio atranką ir įveikę beveik du šimtus kitų kandidatavusių šokėjų.

Į kūrybinį procesą įsilieti kviečiami ir Kauno miesto bei rajono bendruomenių nariai. Jiems choreografai rugpjūčio 11, 12, 13 ir 15 dienomis Kaune ves dar vienas judesio dirbtuves. Pirmosios įvyko birželio mėnesį bendradarbiaujant su Kauno choreografijos mokykla. Jų metu dalyviai mokysis valdyti spektaklyje naudojamas lazdas, kurs ritmus bei judesius, o procese gimusią medžiagą atliks kartu su visa spektaklio komanda premjeriniuose spektakliuose Kaune ir Klaipėdoje. Norintys dalyvauti kviečiami registruotis iki rugpjūčio 9 dienos čia. Daugiau informacijos apie dirbtuves nuorodoje čia. Dirbtuvės vyks Kaune.

E.Sabaliauskaitės nuotr./Mikado repeticija
E.Sabaliauskaitės nuotr./Mikado repeticija

Spektaklyje tarsi lėktuve

Anot choreografų, spektakliu jie nori sukurti skubančiam šiandienos žiūrovui erdvę sustoti ir pamatyti, kas vyksta aplink ir kaip jis galėtų labiau gyventi savo kūno ir proto vienybėje bei bendrystėje su kitais.
„Spektaklio lūžio momente visi ima tiesiog kartu kvėpuoti, vėliau šokti. Tai grįžimas į „čia ir dabar“, kūno ir proto susijungimas ir laimės momentas. Manome, kad šiuolaikinis menas turi galią perlaužti rutiną ir sukurti erdvę savirefleksijai. Su „Mikado“ tai darome pasitelkdami žaidimą. Kviečiame žiūrovus kaip lėktuve – atsisėsti, atsipalaiduoti, ir mėgautis skrydžiu.“ – į premjerą žaismingai kviečia choreografai V. De Ferrari Sapetto ir A. Valfrè.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų