Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lapkričio mėnesį – vienintelis „e-Carmen“ pasirodymas

Lapkričio 8 d., koncertų salėje „Compensa“ vieninteliam pasirodymui šiemet sugrįžta elektroninė opera „e-Carmen“.
„E-Carmen“
„E-Carmen“ / M.Aleksos nuotr.

Prieš porą metų Lietuvoje gimė pirmoji elektroninė opera, sutraukusi minias žiūrovų bei susilaukusi puikaus kritikos įvertinimo: „Sunku suvokti, kaip Marijui Adomaičiui (Ten Walls) pavyko sulydyti į organišką, skoningą visumą daugybę elektronikos stilių, išsaugoti originalo dvasią ir dar įsikūnyti į išmintingą, subtilų šių dienų pasakotoją – elektronika tarsi kūrė spektaklyje atsiribojimo efektą, kuris neleido pamiršti pasakotojo, transliuojančio Karmen istoriją kitoje dimensijoje.“

Tokiam rezultatui pasiekti prireikė nemažai jaunojo maestro – Ričardo Šumilos – pagalbos. Jis tapo vertėju tarp elektroninės muzikos kompozitoriaus ir klasikinės operos solistų. R.Šumila taip pat buvo tas žmogus, kuris vertė Marijaus muziką natomis, iš kurių mokytis groti galėjo tiek dainininkai, tiek ir styginių ansamblis. Ir taip populiarioji G. Bizet opera atrado savo naująją, XXI a. formą, o joje – ir atsinaujinusius savo herojus.

Martyno Aleksos nuotr. /„e-Carmen“ pasirodymas
Martyno Aleksos nuotr. /„e-Carmen“ pasirodymas

Lapkričio spektakliuose išvysime nuo pirmosios premjeros publiką pavergusius Justiną Gringytę ir Giancarlo Monsalvę (Čilė). Garsų Lietuvos mecosopraną vertina ne tik gimtosios šalies publika, bet ir platusis operos pasaulis, ją apdovanojęs net ir vadinamuoju operos „Oskaru“ – tarptautiniu operos apdovanojimu. Karmen įkūnijusi ne vienoje Europos scenoje, į elektroninę versiją solistė grįžta po mėnesio praleisto Seulo operoje. O štai jos kolega po originalaus debiuto su VCO „e-Carmen“, jau spėjo sukurti ir De Grijė portretą vilnietiškoje „Manon Lesko“ bei, žinoma, toliau keliauti per pasaulį su Don Chosė partija. Tarp jo paskutinių stotelių rasime Monrealio (Kanada) ir Honkongo (Kinija) operos teatrus.

Aistringojo Eskamilijo vaidmenyje išvysime Laimoną Pautienių. Daug metų Vokietijoje dirbantis solistas prisipažįsta, kad vienintelė problema, ištinkanti atlikėją po tokių eksperimentų – atminties lavinimas, šokinėjant tarp dviejų to paties kūrinio variacijų, mat M. Adomaičio kompozicijos, nors ir visiškai „šviežios“, savyje visgi išlaiko Bizet kontūrus, tokiu būdu pergudraudamos dainininkų atmintį.

Šalia VCO senbuvių, naujuoju lapkričio atradimu pretenduoja tapti LMTA antro magistro kurso studentė, Irenos Milkevičiūtės auklėtinė – Eglė Stundžiaitė. Jaunasis sopranas atliks romantišką Mikaelos partiją ir, tikėkimės, šiuo debiutu įsilies į kasmet vis augančias VCO operos solistų gretas, tarp kurių „Compensoje“ sutiksime ir Rafailą Karpį, Dovilę Kazonaitę ir kitus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais