Mokytojai kreipėsi su konkrečiomis problemomis
Anot nuotolinių pamokų organizatorės, LNDT vadybininkės Rasos Kregždaitės, rudenį situacija gerokai skyrėsi. Mokytojai kreipėsi ne tik ieškodami įdomesnio pamokų turinio, bet ir prašydami pagalbos, sprendžiant įvairias moksleivių problemas: „Trečiokų mokytoja guodėsi, kad jos moksleiviams yra sunku sklandžiai dėstyti mintis, kurti pasakojimus, todėl kreipėsi dėl kūrybišką mąstymą skatinančio užsiėmimo. Aštuntokų mokytoja, atliepdama nesutarimus klasėje, prašė moksleivius užimti klasės valandėlėje, analizuojant vertybių temą.
Dešimtokų mokytoja, matydama moksleivių menką domėjimąsi menu ir siekdama juos įkvėpti, kvietė dalyvauti anglų kalbos pamokoje. Specializuotų mokyklų mokytojai siekė moksleivius per teatrą sudominti literatūra. Vyresnių klasių mokytojos, matydamos moksleivių abejones renkantis profesijas, kvietė papasakoti apie teatro kūrėjų profesijas, jų darbo specifiką, pasidalinti savo gyvenimiška patirtimi. Reaguodami į šias ir kitas užklausas, diskutuodavome, kaip galėtume adaptuoti pamokų turinį, kad nenutoldami nuo teatro atlieptume ir moksleivių problemas“.
Nuotolines pamokas vedė šie LNDT darbuotojai: režisierė Eglė Švedkauskaitė, aktoriai Jūratė Vilūnaitė, Gediminas Rimeika, Rasa Samuolytė, Birutė Mar, dekoratorius Motiejus Volodzka, taip pat LNDT bendradarbiai: aktoriai Giedrė Kederytė, Marija Petravičiūtė, Mantas Barvičius, kompozitorė Agnė Matulevičiūtė.
Teatro menininkai dirbo su moksleiviais iš Kėdainių, Kretingos, Šiaulių, Tauragės, Vilniaus, Klaipėdos, Plungės, Šiaulių r. Ginkūnų, Prienų r. Stakliškių, Voveriškių, Kretingalės, Alytaus, Šalčininkų, Panevėžio, Šilutės r. Katyčių, Kelmės r. Tytuvėnų, Birštono.
Šį projektą, skirtą visoms Lietuvos mokykloms, finansuoja Lietuvos kultūros taryba.
Aktorės įkvėpė vaikus rašyti ir gilintis į meną
Vienas iš svarbiausių siekių, organizuojant nuotolines pamokas, buvo pažadinti moksleivių kūrybiškumą. Iš mokytojų ir mokinių atsiliepimų, panašu, kad tai pavyko. Prienų r., Stakliškių gimnazijos trečios klasės mokytoja Dalė Stankevičienė teigia: „Aktorė Birutė Mar labai šiltai bendravo su mokiniais. Atskleista jos tapimo rašytoja istorija labai sudomino vaikus. Aktorė pateikė pavyzdžių, kad eilėraštį galima kurti ir nerimuojant. Mokiniams įkvėpė drąsos ir patiems bandyti. Aktorė paprašė, kad mokiniai jai atsiųstų savo kūrybos darbelius. Kai aktorė padiktavo savo elektroninio pašto adresą, mokiniai žavėjosi, kad galės parašyti laišką aktorei ir išsiųsti savo eilėraščius. Bando kurti ir tie mokiniai, kurie niekada nedrįsdavo. Aktorės žodžiai buvo aukso vertės. Dar kartelį dėkojam už įkvėptą meilę poezijai.“
Zenta Mačiulaitienė iš Tytuvėnų irgi dalinasi teigiamais atsiliepimais: „Nuotolinių pamokų pasiūlymas sudomino iškart. Puikiai pavyko susitarti dėl pamokos temos, o aktorės Jūratės Vilūnaitės pamoka visiems labai patiko. Džiaugiamės, kad turėjome galimybę į literatūros kūrinį pažvelgti iš kitos, aktorinio meno perspektyvos, atradome naujų reikšmių. Be to, Šekspyras mūsų mintyse atgijo iš naujo. Tai buvo kitokia, netradicinė pamoka, skatinanti dar labiau gilintis į meną, stengtis suvokti jį per savo jutimus, organiškai. Labai gerai nuteikė šiltas, tiesioginis aktorės bendravimas. Dėkojame visam teatro kolektyvui. Tikimės, kad tai pirmas, bet ne paskutinis kartas.“
Ir pavasarį, ir dabar nuotolines pamokas vedusi LNDT aktorė ir dėstytoja Jūratė Vilūnaitė sako, kad kiekviena pamoka skiriasi. Taip pat skiriasi ir klasės. Vieni mokiniai – aktyvesni, kiti – linkę slėpti tiek veidus, tiek mintis. „Gal dabar aš pati labiau žinau, ko tikėtis iš bendravimo nuotoliniu būdu. Taip pat kaip ir pavasarį, po vienų pamokų jaučiuosi džiaugsmingai, tarsi įvyko kažkas svarbaus – atsirado ryšys, pasidalinimas kažkuo esmingu, nauju. O kartais lieka pojūtis, kad viskas vyko, bet neaišku, ar tai buvo reikalinga, įdomu? Bet mano jaudulys prieš pamoką niekur nedingo!“ – teigia aktorė.
Suburia bendrai kūrybai
Dauguma pamokų pradinukams vyko vaikams esant klasėje, kai menininkas ekrane matė visą klasę kartu ir galėjo visiems duoti bendrų užduočių.
Įvairias edukacines veiklas pradinių klasių mokiniams vedantis LNDT aktorius Gediminas Rimeika sako, kad dabar galėjo pasiūlyti kur kas daugiau fizinių užsiėmimų vaikams. „Lyginant su pavasariu, dabar jau buvo aišku, ko tikėtis. Geriau pavyko susitelkti į pamokas ir taikomus metodus, kaip papasakoti apie vaizduotę per trumpą laiką. Pastebėjau, kad geriausia tam paskirti dvi pamokas iš eilės, nes spėji susipažinti ir prasideda kūryba. Svarbiausias tikslas – kad jie kurtų patys. Ir jiems tai patinka. Kuria, rašo, vėliau mokytoja man atsiunčia jų sukurtas istorijas.“
Šiaulių „Juventos“ progimnazijos antrokams pamoką vedusi aktorė Giedrė Kederytė su vaikais nagrinėjo eilėraščius, o galiausiai pasiūlė vieną sukurti ir patiems savarankiškai. Iš aktorės pasiūlytų temų (žiema, vaikystė, draugystė) vaikai pasirinko temą apie žiemą ir pradėjo eiliuoti. Antrokai ne tik užrašė bendrą kūrinį, bet ir jį iliustravo.
Eilėraštį su G. Kederyte kūrė ir Vilniaus Baltupių progimnazijos moksleiviai. „Džiaugiamės, kad turėjome galimybę bendrauti su aktore ir kartu sukurti eilėraštį. Klasę papuošėme apipavidalintu eilėraščiu. Prie klasės durų mus kiekvieną rytą pasitinka eilėraštis „Žiema". Tai buvo puiki, žaismingai įžanga į kitos dienos temą „Eilėraščio rimas“. Mokiniams patiko bendrauti su gerb. Giedre. Todėl norėtų sudalyvauti ir kituose LNDT renginiuose“, – sako mokytoja Ramunė.