Jau šią savaitę bus atnaujinta repertuarų programa, sakė LNOBT direktorius Jonas Sakalauskas.
Anot jo, karantino laiką LNOBT išnaudojo meistriškumo tobulinimui. Taip pat tikino, kad iš suvaržymų išeina „netgi geresni nei atėjo“.
Teatro strategija ateinantiems metams, premjeros
Moderatorė Jurgita Skiotytė-Norvaišienė pristatė teatro misiją, kuria siekiama būti šiuolaikiška, atvira ir tarptautinėje bendruomenėje pripažinta meno įstaiga.
Čia jie pristatė stažuočių programą, kuri buvo vykdyta ir anksčiau. „Šiais metais galime pasigirti, nes ji išsiplėtė skaičiumi. Mums pavyko priimti daugiau perspektyvių talentų į savo globą“, – išryškino teatro vyriausiasis dirigentas Ričardas Šumila.
Choreografas Martynas Rimekis teigė, kad kitam sezonui pavyko susitari su gerai žinomu šiuolaikinio baleto atstovu Wayne'u McGregoru. „Jeigu viskas pavyks, kitą pavasarį turėsime premjerą. Tai nemažas iššūkis mūsų trupei, kas bus dovana mums visiems“, – žadėjo choreografas.
Vadovų buvo paklausta, ką jie norėtų pasikviesti, jeigu nevaržytų finansai. J.Sakalauskas atsakė: „Stengdamiesi sumažinti šiuos suvaržymus, mes renkamės koprodukcijos principą.“
Tai reiškia, kad spektakliai kuriami kartu su užsienio teatrais.
Lietuvoje įvyks pasaulinė premjera.
„Mano svajonė yra sugrįžti į normalų repertuarą ir parodyti tai, ką esame suplanavę. Iš tiesų, mūsų ateities sezonas ir yra svajonių spektakliai“, – pridūrė jis.
Kitą sezoną greičiausiai pradėsime su „Rožės kavalieriumi“, kuris, jo teigimu, įeina „į geidžiamiausių spektaklių penketuką“.
Anot jo, premjera turėjo įvykti Briuselyje, tačiau pandemijos suvaržymai tai sustabdė. „Lietuvoje įvyks pasaulinė premjera, tad geresnės kompensacijos Lietuvai už praeinančią krizę būti negalėjo“, – sakė jis.
„Kitą sezoną (arba šiek tiek vėliau) bus „Rigoleto“ pastatymas, kurio režisierius Lietuvoje dar nematytas, bet pasaulyje labai gerai žinomas – Franco Zeffirelli („Rigoletą“ menininkas sukūrė prieš mirtį – 15min). Jo kino ir režisūrinius darbus teko matyti ekranuose, pavyzdžiui, „La Scaloje“ ir Metropolitene“, – pasakojo J.Sakalauskas.
J.Sakalauskas taip pat tikisi parodyti jau sukurtą „Traviatą“.
„Kitą sezoną bus daug kitų svajonių“, – pasakojo jis.
Ką LNOBT komanda nuveikė per pastaruosius trejus metus?
Šiais metais LNOBT turėjo minėti šimtmetį, tačiau pasaulį ištikusi krizė neleido įgyvendinti daugelio premjerų, pasakojimą pradėjo J.Sakalauskas.
„Mes labai daug dirbome, kad sustiprintume meninines tarnybas. Per tą laiką įvyko teatro valdymo restruktūrizacijos, infrastruktūriniai, rinkodaros ir komunikacijos pokyčiai. Bet nieko nepakeisi, jeigu nekalbi apie meną“, – teigė J.Sakalauskas.
Moderatorė teiravosi, kaip per šiuos trejus metus pavyko vystyti profesionalumą bei „saugoti tradicijas“.
G.Šeduikis pristatė per šį laiką įdiegtą naujovę – blokinio repertuaro principą:
„Pasaulyje egzistuoja dvi teatrų programos formavimo kryptys – repertuarinis ir premjerinis. Pirmojo tipo įstaiga rodo įvairių pavadinimų spektaklius, vadinasi, kasdien žiūrovas gali pamatyti vis kitą kūrinį. Vykdant veiklą antrojo tipo principu teatras formuoja savo veiklą premjeriniais etapais. Tokiu būdu spektakliai rodomi vienas po kito.“
Jo teigimu, LNOBT įgavo abiejų teatrų tipų bruožų, kas ir yra blokinis principas. Tai vienas iš būdų užtikrinti kokybę, sėkmę, repeticijų efektyvumą.
R.Šumila pridūrė, kad šis principas naujiems kolektyvo nariams palengvina adaptaciją.
Tuo metu M.Rimeikis teigė: „Garsesni pasaulio vardai vis mieliau, be ypatingų įkalbinėjimų, sutinka dirbti su mūsų trupe.“
Kalbėtojai minėjo garsias pavardes, kurie sutiko bendradarbiauti su LNOBT – režisierius Robertas Wilsonas, Grahamas Vicko, kostiumų dizaineris Christianas Lacroix, choreografas Itzikas Galili ir kiti.
Atnaujinti instrumentai, baleto trupė
R.Šumila džiaugėsi, kad per šiuos metus pavyko reikšmingai atsinaujinti orkestrą. Buvo pritraukti nauji muzikantai, paskelbtas konkursas į koncertmeisterio poziciją.
„Mes tampame atviru orkestru, į kurį norima ateiti dirbti. Tai yra įvertinimas mums, nes į įvairiapusį atsinaujinimą buvo dedamos pastangos ir resursai“, – tikino dirigentas.
Pasak jo, per trejus metus buvo atnaujintas instrumentarijus. Orkestrą papildė 17 medinių pučiamųjų, 28 variniai pučiamieji, 18 perkusijos instrumentų, pakeisti beveik visi pianinai, įsigytas „Steinway & Son“ koncertinis fortepijonas.
M.Rimeikis teigė, kad, kaip ir visada, atsinaujino baleto trupė. Tačiau tai yra įprasta praktika dėl profesijos specifikos.
„Džiaugiuosi, kad bendradarbiaujame su Čiurlionio menų gimnazija, ruošiančia puikius specialistus. Noriu padėkoti Krzysztofui Pastorui, kuris nuo 2012 metų pradėjo vykdyti atrankas, todėl trečdalį mūsų trupės narių sudaro užsienio menininkai“, – tikino jis ir pridūrė, kad atsiradęs sveikas konkurencingumas yra naudingas.
Infrastuktūros pokyčiai
J.Sakalauskas pristatė infrastrūktūros pokyčius, tarp jų ir naujienas apie scenos rekonstrukciją.
„Ji eina į patį galą, buvo daug kas pakeista, atnaujinta. Visai netrukus galėsite pamatyti, kaip atsinaujino ir scenos uždanga“, – sakė jis.
Dėl paties pastato šiuo metu vykdomas esamo pastato rekonstrukcijos projektas. „Šiuo metu rengiamas architektūrinės idėjos konkursas, kuriam Lietuvos ir pasaulio kūrėjai galės pateikti savo pasiūlymus“, – kalbėjo J.Sakalauskas.
LNOBT taip pat gavo finansavimą energetinio efektyvmo programai.