Kaip rašoma Kultūros ministerijos pranešime spaudai, G.Giedraitytė yra kasmetinio tarptautinio šiuolaikinių menų festivalio „PLarTFORMA“ organizatorė, Europos Sąjungos programos „Europos kultūros sostinės“ atrankos ir stebėsenos tarybos narė. 2019–2023 m. ji buvo Šeiko šokio teatro kūrybos prodiusere. Šiuo metu pirmininkauja Nevyriausybinių scenos meno organizacijų asociacijai, 2021–2023 m. buvo Profesionaliojo scenos meno įstaigų tarybos pirmininkė.
– Kokios nuotaikos laimėjus Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovo konkursą? Kaip jaučiatės?
– Nuotaikos išties pozityvios. Jaučiuosi naujos kelionės pradžioje, esu entuziastingai nusiteikusi pradėti darbus, susitikti su komanda ir kartu veikti ateinančius penkerius metus. Kaip ką tik Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre prasidėjusi Philipo Glasso opera „Kelionė“, taip ir aš, simboliškai savo kelionę pradėsiu čia.
– Į kokį teatrą įžengiate buvusiai teatro vadovei Laimai Vilimienei baigus savo kadenciją?
– Į teatrą, deja, dar neįžengiau, nes ką tik laimėjau konkursą, tad dar laukia visos oficialios procedūros. Bet, iš esmės, šis teatras yra viena lyderiaujančių įstaigų Vakarų Lietuvoje, su labai didelėmis ambicijomis, planais ir labai tikiuosi, kad ir mano pateiktoje programoje išdėstytos idėjos, ir teatro vizijos kartu bus įgyvendintos ir drauge keliausime toliau.
– Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras yra didžiausia Šiaurės ir Vakarų Lietuvos kultūros įstaiga. Jūs, iki šiol nesate vadovavusi tokiai didelei institucijai. Kaip save matote šioje pozicijoje?
– Turiu sukaupusi daugiau nei dvidešimties metų darbo kultūros lauke patirtį. Esu vadovavusi Kauno miesto savivaldybės kultūros skyriui, todėl teko dirbti su beveik dešimt kultūros įstaigų bei koordinuoti jų veiklą. Tad faktas, kad tai yra didžiausia įstaiga, manęs negąsdina. Aš manau, kad svarbiausia yra dirbti komandoje – kad visi turėtų vieną bendrą matymą, žinojimą, kur įstaiga nori nueiti per penkerius metus, kokius tikslus esame išsikėlę ir tuos tikslus kartu įgyvendinti. Be abejonės, iššūkių bus, bet iššūkiai visuomet yra ir galimybės, tad tikiuosi visas tas galimybes ir išnaudoti.
– Kokie yra pagrindiniai Jūsų tikslai, tapus Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadove?
– Tiek konkurse, tiek programoje sakiau, kad mano vizija yra susijusi su atvirumu – atvirumas menininkams, atvirumas ateinantiems žiūrovams bei atvirumas tvarumui. Man atrodo, jog yra labai svarbu kūrybinė įvairovė, įtrauktis ir bendradarbiavimas su įvairiais sektoriais, tiek kūrybiniais, tiek socialiniais, tokiais, kaip švietimo įstaigos. Labai svarbu, kad lankytojai jaustų, kad ši įstaiga yra jiems prieinama – kad visi gali užeiti, visi gali būti pasiekiami, atrasti įvairius skonius, sau tinkamus kultūrinius produktus. O tvarumas, šiai dienai, Europos Sąjungos, tiek tiesiog politikos, tiek kultūrinės politikos kontekstuose yra vienas esminių dalykų, tad tai irgi brėžiu, kaip vieną iš linijų, kurią norėčiau įgyvendinti.
– Kokius esminius pokyčius norėtumėte įgyvendinti teatre per artimiausius keletą metų?
– Iš esmės manau, kad įstaiga tikrai yra ant tinkamų, teigiamų vėžių, tikrai išsiskiria savo įvairialypiais kūrybiniais projektais. Aš galbūt norėčiau praturtinti repertuarą, kad teatre būtų pristatomi spektakliai, kurie apimtų įvairiausius žanrus ir įvairiausius laikotarpius – nuo senosios muzikos iki naujausių šiuolaikinių eksperimentų. Labai norėčiau, kad muzika spektakliuose, šokiai taip pat susišauktų su šiandienos aktualijomis. Taip pat norėčiau, kad veiktų kūrybinės laboratorijos, kur kūrėjai galėtų bandyti tam tikrus dalykus, eksperimentuoti, kad atsirastų vietos naujiems ieškojimams, nes šiuolaikinėje kultūroje to yra labai daug.
– Kokie bus pirmieji darbai, kuriuos planuojate įvykdyti?
– Pirmieji darbai, žinoma, bus susitikti su kolektyvu, susipažinti, pristatyti savo programą. Užtikrinti, kad tiek administracija, tiek kūrybinis ar pagalbinis personalas, tiek žmonės, kurie pasitinka svečius, lankytojus teatre bei visi kiti darbuotojai bei specialistai žinotų įstaigos viziją, misiją ir kokiu keliu norime eiti. Pirmieji žingsniai bus susibendrauti, apsikeisti skirtingomis nuomonėmis bei lūkesčiais ir darbuotis ties tikslais, kuriuos esame užsibrėžę.
– Na, ir pabaigai, ar pati turite mėgstamiausią teatro spektaklį, kurį rekomenduotumėte ir kitiems?
– Išties, yra labai daug darbų, kurie man patinka, tad sunku išskirti. Deja, šiai dienai dar neteko pamatyti premjeros, nes buvau išvykusi, bet repertuare yra be galo daug kūrinių tiek vaikams, tiek suaugusiems. Tikrai labai rekomenduoju pamatyti šokinius darbus, tokius, kaip „Kaktusai ir sapnai“. Iš senesnių, bet klasika tapusių – „Eglė žalčių karalienė“. Tad labai kviečiu lankytis ne tik šokių pastatymuose, bet ir operose, operetėse ir būti aktyviais kultūros veikėjais.