Spektaklio siužete vieną rytą nutinka netikėtas įvykis, „užsukęs“ chaotiškai tragikomišką istoriją: tik atsibudęs šeimininkas išeina nežinoma kryptimi ir nežinomam laikui, namuose palikdamas nepaprastai prie jo prisirišusį šunį ir visiškai nenuspėjamą beždžionę, kone nuo pirmų akimirkų besimatuojančią namų šeimininko vietą. Čia persipina du kardinaliai skirtingi poliai – šuo kaip ištikimybės, begalinio prisirišimo, noro paklusti simbolis ir nepažabojama anarchija, noras valdyti bet kokiomis, netgi kraštutinėmis priemonėmis, pasireiškiantys beždžionės pavidalu. Ar šį kūrinį galime laikyti viena XX amžiaus distopijų, kurios tapo kraupiausių vakarykščių režimų raidos scenarijais? O galbūt šis spektaklis kaip tik apie mūsų laiką, kai klimato kaitos ir kitų globalių negandų akivaizdoje pasaulio pabaiga jau nebeatrodo utopija? Ir galiausiai, kokia mūsų pozicija šioje situacijoje? Susitaikyti ir tiesiog stebėti tai nurašant žodžiui „lemtis“ ar bandyti kažką pakeisti?
„Šiuo metu visame pasaulyje yra kilusi pakankamai nervinga atmosfera. F.Tuglasas savo kūrinį parašė prieš pat Pirmąjį pasaulinį karą, tuo metu atmosfera taip pat buvo labai įtempta ir nervinga. Tad šiandienos atmosfera gana primena Tuglaso laikų nuotaikas. Niekas nežino, kokia bus ateitis, išnyksta tikrumo jausmas. Kita vertus, galbūt šiandien situacija šiek tiek lengvesnė, nes esama tarptautinės pagalbos“, - apie spektaklio ir šiandienos sąsajas pasakoja režisierius P.Pedajas.
P.Pedajas - vienas ryškiausių Estijos režisierių, kurio kūrybinėje biografijoje - daugiau nei šimtas sukurtų spektaklių. Menininkas dirbo Estijos lėlių teatre, teatre „Ugala Viljandi“, Pärnu teatre „Endla“, Estijos dramos teatre, buvo pastarojo teatro meno vadovas. P.Pedajas dėstė Estijos muzikos ir teatro akademijoje. Tai nebe pirmas estų režisieriaus darbas Lietuvoje - anksčiau menininkas yra kūręs Šiaulių dramos teatre ir Jaunimo teatre.
Režisierius subūrė skirtingų kartų aktorių komandą. Tai iš ankstesnių Oskaro Koršunovo spektaklių puikiai žinoma E.Mikulionytė, Lietuvos kino ekranuose dažnai matomas S.Siparis ir jaunosios kartos aktorius, O.Koršunovo mokinys K.Norvilas. Spektaklio muziką kuria pats režisierius. Kostiumų ir scenografijos autorė - Aleksandra Jacovskytė.
„Eglė yra fantastiška aktorė, ji labai užsidegusi ir yra turėjusi panašių vaidmenų. Karolis taip pat vaidina labai gerai – buvau nustebintas jo sugebėjimų“, - repeticijomis su aktoriais džiaugiasi P.Pedajas.
Premjera „Šuo ir beždžionė“ pagal Friedeberto Tuglaso apsakymą (rež. Priit Pedajas) - jau rugsėjo 16-16 d. ir lapkričio 9 d., OKT studijoje (Ašmenos g. 8, Vilnius). Pradžia 19 val.