Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Oskaro Koršunovo teatras užbaigia dešimčia premjerų pažymėtą sezoną

Pristatyta dešimt premjerų, aplankyti keturi tarptautiniai festivaliai užsienyje, gastroliuota šešiolikoje miestų Lietuvoje, repertuare rodomi daugiau nei dvidešimt spektaklių ir kone pusantro šimto akistatų su publika – taip 23-iąjį sezoną užbaigia OKT/Vilniaus miesto teatras, rašoma OKT pranešime spaudai.
OKT
OKT / OKT nuotr.

Finalinis intensyvaus ir sudėtingo sezono akcentas – režisieriaus Oskaro Koršunovo spektaklio „Otelas“ pristatymas ką tik pasibaigusiame tarptautiniame festivalyje „Open The Door“ Katovicuose (Lenkija).

Nors OKT/Vilniaus miesto teatras yra nepriklausomas, turintis labai nedidelę dotaciją, tačiau nepaisant to išleido daugiausia premjerų tarp visų Lietuvos teatrų. Praėjusiame sezone buvo kaip niekad gausu jaunųjų režisierių premjerų – scenos šviesą išvydo net šešios. Tai Kamilės Gudmonaitės kartu su negalios paliestais aktoriais sukurta „Šventė“, Manto Jančiausko „Portalas“ pagal Birutės Kapustinskaitės pjesę, Lauros Kutkaitės „Fedros meilė“ pagal Sarah Kane, Eglės Kižaitės „Pirk dramblį“ pagal Dovilės Zavedskaitės pjesę, Nauberto Jasinsko „Pelikanas“ pagal Augustą Strindbergą ir sezoną užbaigusi, kritikų ir žiūrovų itin palankiai įvertinta Jokūbo Brazio „Žuvėdra“ pagal Antoną Čechovą.

Pirmoji iš dešimties sezono premjerų – tai Oskaro Koršunovo „Otelas“ pagal Williamą Shakespeare’ą. Tai neabejotinai vienas daugiausia pandemijos iššūkių patyrusių spektaklių. Kvietimas pristatyti premjerą prestižinio Avinjono festivalio pagrindinėje scenoje, kitų didžiųjų Europos festivalių dėmesys, suplanuoti spektakliai visoje Lietuvoje ir staiga – pandemijos siena, sutrukdžiusi rodyti spektaklį dvejus metus. Nepaisant šių priverstinių pauzių, „Otelo“ premjera įvyko praėjusią liepą, Vilniuje.

Scena buvo atvira ir dviejų nuo OKT teatro fenomeno neatsiejamų aktorių režisūriniams ieškojimams – tai Dariaus Gumausko „Detoksikacija“ pagal Birutės Kapustinskaitės pjesę, nagrinėjanti priklausomybių temą, ir Dainiaus Gavenonio „Laisvė“ pagal Martine Bellemare’o pjesę, liečianti skaudžią savižudybių temą.

Pirmąjį klounados vesterną Lietuvoje pastatė Šiuolakinės intelektualios klounados teatras, bendradarbiaujant su OKT/Vilniaus miesto teatru. Tai režisieriaus Žilvinio Beniušio ir jaunų aktorių sukurta „Odisėja“. OKT/Vilniaus miesto teatras neliko abejingas tragedijai Ukrainoje ir nuo pat karo pradžios aukojo „Blue Yellow“ fondui, o rudenį kvies į spektaklius su vertimu į ukrainiečių kalbą.

Nurimus pandemijai atgijo ir tarptautinių festivalių gyvenimas. „Otelo“ tarptautinė premjera įvyko Shakespeare’o festivalyje Gdanske (Lenkija), pagal garsiojo „Globe“ modelį pastatytame teatre.

Čia vilniečiams kompaniją palaikė tokie garsūs vardai, kaip portugalas Tiago Rodriguesas, belgas Janas Lauwersas ir jo „Needcompany“. 23-iasis sezonas pažymėtas ir tarptautiniu spektaklio „Šokis Delhi“ pagal Ivano Vyrypaevo pjesę debiutu.

Tai gastrolės Budapešte (Vengrija) rengiamame festivalyje „MITEM“. Spektaklio finale, vietoje nusilenkimo aktoriai pradėjo kritinėti kaip pašauti. Dideliame ekrane – Vengrijos 1956-ųjų įvykiai, rusų armijai įvažiavus į Vengriją, ir dabartiniai vaizdai iš Ukrainos. Taip pat užrašas „Orbanai, ar tu esi tuo tikras?“ (Orban are you sure?). Šis performansas sulaukė didelio atgarsio tiek Vengrijoje, tiek Lietuvoje – socialiniuose tinkluose jį peržiūrėjo daugiau nei 60 tūkstančių žmonių.

Pasirodymą jau 25-ąjį kartą rengiamame tarptautiniame Shakespeare’o festivalyje Krajovoje (Rumunija) galima laikyti viena iš šio sezono „vinių“. „Dar niekur taip nejautėme, jog publika mus suprastų, „pagautų“ tai, ką norime pasakyti ir reaguotų“, – po spektaklio džiaugėsi „Otelo“ aktoriai. „Otelo” pasaulis – pasaulis, kuriame troškūs dūmai iškreipia realybę. Jaudinančių vaizdų ir šauksmų pasaulis, verčiantis mus įsitempti. Pasaulis, kuriame lakaus feminizmo pavyzdžiai sugyvena su ksenofobijos ir rasizmo pasmerkimais, su toksiško vyriškumo apraiškomis.

Pasaulis, kuriame meilė yra plastmasinė nosinaitė, kurią gali nupūsti bet koks vėjo gūsis. Pasaulis, kuriame kaukės nukrenta, o mumyse tūnantys žvėrys išnyra į paviršių“, – po pasirodymo Krajovos festivalyje rašė Daria Ancuța.

„ČIa aktoriai ištrūksta iš savo vaidmenų, tiesiogiai bendrauja su žiūrovais, kalbasi su jais (tikra „Otelo“ pažiba yra įvairialypis Rodrigo vaidmens atlikėjas, aktorius-Protėjas, neabejotinai didis šoumenas), netikėtai perimdami įvairias žaidimo formas, į vaidybą įtraukdami ne tik žiūrovus, bet ir dekoracijas. „Otelo“ scenografija, grindžiama riedančiais skirtingų dydžių mediniais volais, man panašiais į siūlų rites, kurie yra skirti ne tik akrobatikai atlikti (kaip fiziškai ištreniruota jauna trupė, tobulai vienas prie vieno derantis aktorių kolektyvas, neabejotinai įkūnijantis eksponentišką dabartinių trupių sampratą), bet ir kankinti.

Arba nusikalsti“, – „Otelą“ analizuoja rumunų kritikas Mircea Morariu. O. Koršunovas ne kartą yra sakęs, jog nepaisant itin intensyvios veiklos festivaliuose užsienyje, esminiai susitikimai su publika įvyksta Lietuvoje. Šis sezonas – ne išimtis.

Tiek naujausi, tiek kultiniais tapę spektakliai rodyti ne tik Vilniuje, bet ir šešiolikoje kitų miestų. Tai Panevėžys, Kaunas, Klaipėda, Rokiškis, Marijampolė, Alytus, Utena, Šiauliai, Šakiai, Trakai, Ukmergė, Varėna, Biržai, Anykščiai, Palanga ir Druskininkai. „Otelas“ buvo pristatytas ir Klaipėdoje vykstančiame tarptautiniame festivalyje „TheAtrium“. Čia buvo parodyti dar du OKT/Vilniaus miesto teatro spektakliai, režisuoti jaunų režisierių – L.Kutkaitės „Fedros meilė“ ir K.Gudmonaitės „Šventė“.

23-iąjį sezoną „Otelo“ trupė uždarė Katovicuose (Lenkija) vykusiame festivalyje „Open The Door“. „Gyvename sunkiu metu – tik atsigauname po pandemijos, išgyvename karą, tačiau mūsų festivalis nebijo sunkių temų, nes jas turime spręsti visi“, – taip festivalio organizatoriai pristato šių metų programą. J

oje – menininkai iš Čilės, Ukrainos, Ispanijos, Kosovo, Čekijos, Lenkijos ir Lietuvos. Nors 23-iasis sezonas užsidaro, tačiau ši OKT/Vilniaus miesto teatro vasara nebus „tuščia“. Spektaklio „Vestuvės“ aktorių dar laukia keturios akistatos su publika: rugpjūčio 4 d. Upės terasoje Vilniuje, rugpjūčio 18 d. Kaunas – Europos kultūros sostinė renginiuose (scenoje po atviru dangumi), rugpjūčio 20 d. Lukiškių kalėjime 2.0 Vilniuje ir rugpjūčio 27 d. Palangos koncertų salėje.

Pastarojoje erdvėje liepos 28 d. bus parodytas klounados vesternas „Odisėja“.

Kaune vyksiančio tarptautinio festivalio „ConTempo“ programoje rugpjūčio 14 d. bus parodytas K. Gudmonaitės spektaklis „Šventė“ Rudenį „Otelo“ trupės laukia gastrolės festivalyje „Temporada Alta“ Žironoje, neabejotinai tapusiame pagrindiniu scenos menų įvykiu visoje Ispanijoje. Tai festivalis, trunkantis daugiau nei du mėnesius. OKT/Vilniaus miesto teatras – nuolatinis jo dalyvis, pristatęs visus esminius savo pastarųjų 15 metų spektaklius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai