Režisierės Dalios Ibelhauptaitės, scenografo Dicko Birdo bei kostiumų dailininko Juozo Statkevičiaus statyta G.Puccini „Bohema“ pirmąkart scenos šviesą išvydo sostinės Kongresų rūmuose 2006 m. spalį ir tapo „Bohemiečių“ trupės veiklos pradžia. 2016-ųjų vasarą pastatymas su nauja atlikėjų komanda atgimė Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre ir pakvietė žiūrovus į premjerą Palangos koncertų salėje.
Tačiau kur bevyktų „Bohemos“ spektakliai, žiūrovai su pirmaisiais operos garsais visada atsiduria šaltoje jaunų menininkų nuomojamoje Paryžiaus palėpėje. Vieną vakarą į ją pasibeldžia kaimynystėje apsistojusi siuvėja Mimi ir paprašo įžiebti užgesusią žvakę. Tačiau tamsoje pameta savo kambarėlio raktą, o jo beieškant ant grindų Mimi ir poeto Rudolfo rankos lemtingai susitinka...
Paskutiniajame „Bohemos“ spektaklyje Klaipėdoje Mimi partiją dainuos jauna solistė Agnė Stančikaitė, o jos sušalusias rankeles savo delnuose šildys Arthuro Espiritu (JAV/Filipinai) Rudolfas. Gražuolę artistę Miuzetę dainuos Vera Talerko, ją įsimylėjusį dailininką Marčelą – Mindaugas Rojus. Muzikantą Šonarą įkūnys Steponas Zonys, filosofą Koliną – Rokas Spalinskas. Nedrausmingus palėpės nuomininkus rūgos Tado Jako Benua, o šie kvailio vietoje paliks Miuzetės meilės siekiantį Šarūno Juškevičiaus turtuolį Alčindorą.
Bohema (pranc. bohème) romantizmo laikais imta vadinti laisvųjų profesijų žmonių (aktorių, menininkų ir pan.) aplinką bei padoriems miestiečiams įtartiną jų gyvenimo būdą, kai buities skurdo ir karjeros sunkumus bandoma pridengti ekscentrišku elgesiu, šmaikštumu ir ironija. Bohemiška dvasia nesvetima visų laikų kūrybingam jaunimui, kaip ir romantiška meilė, kuri dažniausiai neatlaiko šaltų kaip ledas negailestingos realybės vėjų...
Italų kompozitoriaus G.Puccini (1858-1924) opera Klaipėdos scenoje atliekama originalo kalba – itališkai. Tad nepraleiskite istorinės progos ištarti garsiajam „Bohemos“ pastatymui addio.