Prie keiksmažodžių ir treningų nepratę aktoriai: „Buvo labai įdomu“

„Tai spektaklis apie tai, kas aš esu –  keliamas toks pagrindinis klausimas. Jis analizuojamas per šiuolaikinį požiūrį. Kaip pasiekti esmę ir savo savastį, ar ji iš viso egzistuoja? Kiek tie žiaurūs žmonės savyje turi gėrio? Gilinomės į psichologiją, bet be visų filosofiškų minčių  šis spektaklis yra apie meilę per šių laikų žiaurumą“, – sako spektaklio „Keturi“ režisierė Kamilė Gudmonaitė.
Spektaklis „Keturi“
Spektaklis „Keturi“ / Aliaus Koroliovo/15min nuotr.

Šią savaitę Kauno Nacionaliniame dramos teatre žiūrovai kviečiami į netradicinio spektaklio premjerą. Į teatro Ilgosios salės erdves persikėlę aktoriai atsidurs akistatoje su žiūrovais – kai dėl itin mažos erdvės žiūrovas galės matyti ir aktoriaus veido mimiką, ir į save įremtas piktas akis.

Nacionalinis Kauno dramos teatras kartu su „Utopia“ teatru žiūrovus kviečia į spektaklį „Keturi“, sukurtą pagal Viktoro Pelevino romano „Čiapajevas ir Pustota“ ištrauką.

Kaip sakė režisierė K.Gudmonaitė, prie šio autoriaus kūrybos ji grįžta jau ne pirmą kartą, o V.Pelevinas ją žavi gebėjimu genialiai suderinti šio laikmečio absurdą ir šio laiko tragedijas su gilia filosofija.

Aliaus Koroliovo/15min nuotr./Spektaklis „Keturi“
Aliaus Koroliovo/15min nuotr./Spektaklis „Keturi“

„Ir tai mes galime pamatyti – šiuolaikiškumo ir filosofijos derinys“, – sakė K.Gudmonaitė.

Tiesa, iš rusų kalbos versto kūrinio veiksmas vyksta ne Rusijoje. Spektaklis nukelia į pirmuosius nepriklausomybės metus Lietuvoje, kai kiekvienas savo aplinkoje matėme ar pažinojome spektaklio herojus – agresyviai nusiteikusius ir pagal savo supratimą gyvenančius jaunus žmones.

Spektaklio veikėjai – atšiauriose gyvenimo sąlygose užaugę rajonų jaunuoliai, kuriems nusikaltimai ir jėgos demonstravimas, kaip ir treningai, yra kasdienybė ir gyvenimo norma.

Tačiau tuštumos idėja neaplenkia ir jų – iškyla tapatybės klausimai ir išsibalansuoja tai, kas buvo vadinama „aš“.

Spektaklyje vaidinantys aktoriai Mantas Zemleckas, Danas Kamarauskas, Gytis Laskovas sako, kad šis darbas jiems patiems buvo labai įdomus, tačiau pripažino, kad scenoje ištarti keiksmažodžius nebuvo lengva. Nebuvo lengva ir įsigyventi į savo herojus.

Aliaus Koroliovo/15min nuotr./Spektaklis „Keturi“
Aliaus Koroliovo/15min nuotr./Spektaklis „Keturi“

„Aš sukergiau savo monstrą iš trijų vaikystės draugų, pažįstamų. Daug aplinkui buvo tokių žmonių. Pasiėmiau tų žmonių detales.

Žiūrėjom daug vaizdo medžiagos, tarsi ruošėmės susitikimui su savimi. Kiekvienas iš mūsų turi juodų pusių. Tai buvo dėkinga medžiaga – pabandyti atskleisti, kiek žiaurumo turi kiekvienas žmogus“, – kalbėjo aktoriai.

Beje, pernai režisierė K.Gudmonaitė Oskaro Koršunovo studijoje pristatė spektaklį „Trans Trans Trance“, kuriame buvo ieškoma atsakymų į klausimus apie moteriškumą, o vaidmenis atliko trys aktorės. Šį kartą režisierei teko dirbti su trimis aktoriais – vyrais.

25 metų K.Gudmonaitė vadinama ne tik naujosios kartos menininke, tačiau ir viena perspektyviausių naujosios kartos Lietuvos teatro režisierių.

K. Gudmonaitės debiutas įvyko 2014 metais su kursiniu darbu „Sapnas“ pagal A.Strindbergo pjesės motyvus.

Spektaklis „Keturi“ – antrasis Nacionalinio Kauno dramos teatro bendras projektas su „Utopia“ teatru. Gruodžio mėnesį teatre buvo pristatytas bendras dviejų teatrų darbas, Gintaro Varno režisuotas „Natanas išmintingasis“ pagal G.E.Lessingo dramą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų